REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Stadler prezentuje pierwszy nowy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich

Strona główna Infrastruktura Stadler prezentuje pierwszy nowy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich

Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku spółka Stadler Polska zaprezentowała oficjalnie pierwszy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich w ramach rekordowego zamówienia na 71 pojazdów.

W uroczystej prezentacji pierwszego nowego pojazdu dla Mazowsza wzięli udział: przedstawiciele zarządu i rady nadzorczej Kolei Mazowieckich oraz przedstawiciele zarządu i rady nadzorczej Stadlera. Pojazd został wyprodukowany w ramach kontraktu ramowego zawartego w styczniu 2018 r. Umowa o wartości ponad 2,2 miliarda zł zakłada dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT wraz z ich serwisowaniem w całym okresie do naprawy w poziomie utrzymania P5 (max. 18 lat) i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Wartość dofinansowania pierwszych sześciu pojazdów w ramach RPO WM to 96,16 mln zł. Kolejne pojazdy będą dofinansowane z POIiŚ w wysokości 580 mln zł. Zamówienie jest największym w historii polskiej kolei kontraktem na zakup pojazdów kolejowych.59998450_2253424554920373_1892101572570120192_o

– Koleje Mazowieckie to dziś najprężniej rozwijający się przewoźnik kolejowy w kraju. Rekordowy, historyczny kontrakt na 71 nowoczesnych ezt-ów o wartości 2,2 mld zł potwierdza jego rolę na rynku. Codziennie potwierdzają ją też pasażerowie wybierający popularną KM-kę jako środek transportu do pracy czy szkoły – podkreślał Marek Miesztalski, skarbnik województwa mazowieckiego.

Dostawy pojazdów produkowanych w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach zostały zaplanowane w sześciu transzach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Pojazdy będą zastępowały stopniowo wycofywane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 Kolei Mazowieckich, poprawiając znacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewniając nowe możliwości przewozowe. Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT, z której pochodzi prezentowany pojazd, została zawarta w maju 2018 r. Pojazdy z tego zamówienia przewidziano do obsługi trasy Warszawa – Działdowo.

flirt-4Pojazdy FLIRT dla Kolei Mazowieckich zostały wyprodukowane w Polsce, na Mazowszu. To mieszkańcy tego regionu produkowali pociągi, którymi sami będą podróżować. Dlatego na pojeździe widnieje znak graficzny z podpisem: FLIRT – wyprodukowano w Siedlcach, który będzie przypominać o tej przełomowej dla pasażerów inwestycji. Można to podsumować jednym stwierdzeniem: „z Mazowsza dla Mazowsza

– Zarówno ten, jak i pozostałe pojazdy FLIRT zamówione przez Koleje Mazowieckie, zostaną wyprodukowane w naszym siedleckim zakładzie, przy udziale naszych lokalnych partnerów i dostawców. Bardzo się cieszymy, że możemy zaprezentować dziś Państwu ten nowoczesny, komfortowy pociąg. Jestem przekonany, że przypadnie do gustu pasażerom na Mazowszu i będzie dobrze służył przewoźnikowi – powiedział Tomasz Prejs, członek zarządu, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Pojazd FLIRT dla Kolei Mazowieckich to elektryczny zespół trakcyjny o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, a jego nowatorskie rozwiązania techniczne gwarantują niskie zużycie energii elektrycznej. Jest wyposażony w klimatyzację, nowoczesny system informacji wizualno-dźwiękowej, bezprzewodowy dostęp do Internetu, wygodne siedzenia ze składanymi podłokietnikami i stolikami, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Bezpieczeństwo podróżnym zapewnia monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, defibrylatory oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą lub kierownikiem pociągu w sytuacji awaryjnej.

Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – posiada platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom z ograniczoną mobilnością oraz pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących poprawiającą słyszalność komunikatów. Przewidziano w nim także miejsce do przewozu wózków dziecięcych i rowerów.

Pociąg obsługiwany pojazdami FLIRT będzie mógł poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Jeden ezt FLIRT zmieści 590 podróżnych, w tym 269 osób na miejscach siedzących. Pojazd to także nowa jakość dla obsługi pociągu – ergonomicznie zaprojektowana kabina maszynisty jest wyposażona w komfortowy fotel, urządzenie do chłodzenia i podgrzewania posiłków. Została także zaprojektowana strefa dla kierownika pociągu wyposażona m.in. w ekran monitoringu z możliwością wygłaszania komunikatów.

Elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich jest wyposażony w urządzenia ETCS poziomu 2 (nowoczesny system GUARDIA produkcji Stadlera), który zwiększa bezpieczeństwo ruchu i prowadzenia pojazdu poprzez automatyczną kontrolę prawidłowości postępowania przez maszynistę. Spełnia także wymagania najnowszych standardów TSI oraz aktualnych norm bezpieczeństwa zderzeniowego (EN 15227).

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Kontrowersyjny hotel Puro przy Canaletta z kredytem!

Przemysław Wieczorek, prezes zarządu Puro Hotel Development, poinformował o podpisaniu umowy kredytowej z bankami na zakończenie budowy hotelu Puro...

Największy kolektor retencyjny w stolicy niemal gotowy

Wzdłuż Wisłostrady powstaje kolektor Wiślany – największy tranzytowo-retencyjny kolektor ściekowy w Warszawie. Inwestycja, która ma zakończyć się w 2024...

Autobusy wracają na Spacerową!

Budowniczowie trasy tramwajowej do Wilanowa kończą odtwarzanie pierwszej jezdni ulicy Spacerowej. Na początku grudnia autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego pojadą nią w dół –...

Yareal realizuje swój pierwszy projekt lex deweloper na Służewcu

Ruszyła przedsprzedaż ponad 200 mieszkań w pierwszym projekcie Yareal przygotowanym w trybie specustawy mieszkaniowej. Kaskadowo zaprojekowany budynek MOKOPOLIS na warszawskim...

Matexi Polska z pozwoleniem na budowę inwestycji mieszkaniowej przy ulicy Żelaznej w Warszawie

Matexi Polska otrzymała prawomocne pozwolenie na budowę inwestycji na warszawskiej Woli przy ulicy Żelaznej 54, na odcinku między skrzyżowaniami...

Nowe drzewa obok Muzeum Sztuki Nowoczesnej

W rejonie Pałacu Kultury i Nauki dobiega końca budowa drogi, która posłuży do obsługi kompleksu muzealno-teatralnego na...

Polecane

Święto Niepodległości na biegowo – 33. Bieg Niepodległości za nami! Znakomita frekwencja w Warszawie!

Za nami ostatnia z imprez Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o Pamięć” – 33. Bieg Niepodległości. W sumie prawie 14 tysięcy...

11 listopada – uroczystości i wydarzenia w Warszawie

Stolica Polski będzie miejscem głównych obchodów Narodowego Święta Niepodległości. Na sobotę 11 listopada zaplanowano uroczystą zmianę warty przed Grobem...

33. Biegu Niepodległości już niebawem. Medale, bieg wirtualny i już 11 tysięcy biegaczy na liście startowej!

Wielkimi krokami zbliża się kultowy Bieg Niepodległości - wystartuje 11 listopada, a na liście startowej jest już...

Develia zaprasza na Dzień Otwarty na osiedlu Aleje Praskie

W sobotę, 28 października, w godzinach od 10:00 do 15:00 firma deweloperska Develia zaprasza na Dzień Otwarty w inwestycji Aleje Praskie, która...

IV edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego rozstrzygnięta – jury wybrało 12 laureatów!

16 października w Pałacu Kultury i Nauki odbyła się uroczysta gala, podczas której poznaliśmy laureatów czwartej edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego. W szranki...

Rozmowy Dekady: Natalia Przybysz zabiera nas wmuzyczną podróż “Tam”.

W njabliższy czwartek spotkanie z Natalią Przybysz. Piosenkarką, autorką tekstów i muzyki o najnowszej płycie "Tam" i Warszawie rozmawia Tomasz Reich....