REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Stadler prezentuje pierwszy nowy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich

Strona główna Infrastruktura Stadler prezentuje pierwszy nowy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich

Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO w Gdańsku spółka Stadler Polska zaprezentowała oficjalnie pierwszy elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT wyprodukowany dla Kolei Mazowieckich w ramach rekordowego zamówienia na 71 pojazdów.

W uroczystej prezentacji pierwszego nowego pojazdu dla Mazowsza wzięli udział: przedstawiciele zarządu i rady nadzorczej Kolei Mazowieckich oraz przedstawiciele zarządu i rady nadzorczej Stadlera. Pojazd został wyprodukowany w ramach kontraktu ramowego zawartego w styczniu 2018 r. Umowa o wartości ponad 2,2 miliarda zł zakłada dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT wraz z ich serwisowaniem w całym okresie do naprawy w poziomie utrzymania P5 (max. 18 lat) i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Wartość dofinansowania pierwszych sześciu pojazdów w ramach RPO WM to 96,16 mln zł. Kolejne pojazdy będą dofinansowane z POIiŚ w wysokości 580 mln zł. Zamówienie jest największym w historii polskiej kolei kontraktem na zakup pojazdów kolejowych.59998450_2253424554920373_1892101572570120192_o

– Koleje Mazowieckie to dziś najprężniej rozwijający się przewoźnik kolejowy w kraju. Rekordowy, historyczny kontrakt na 71 nowoczesnych ezt-ów o wartości 2,2 mld zł potwierdza jego rolę na rynku. Codziennie potwierdzają ją też pasażerowie wybierający popularną KM-kę jako środek transportu do pracy czy szkoły – podkreślał Marek Miesztalski, skarbnik województwa mazowieckiego.

Dostawy pojazdów produkowanych w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach zostały zaplanowane w sześciu transzach na podstawie oddzielnych umów wykonawczych. Pojazdy będą zastępowały stopniowo wycofywane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 Kolei Mazowieckich, poprawiając znacząco komfort i bezpieczeństwo podróżowania w regionie, a także zapewniając nowe możliwości przewozowe. Pierwsza umowa wykonawcza na dostawę sześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT, z której pochodzi prezentowany pojazd, została zawarta w maju 2018 r. Pojazdy z tego zamówienia przewidziano do obsługi trasy Warszawa – Działdowo.

flirt-4Pojazdy FLIRT dla Kolei Mazowieckich zostały wyprodukowane w Polsce, na Mazowszu. To mieszkańcy tego regionu produkowali pociągi, którymi sami będą podróżować. Dlatego na pojeździe widnieje znak graficzny z podpisem: FLIRT – wyprodukowano w Siedlcach, który będzie przypominać o tej przełomowej dla pasażerów inwestycji. Można to podsumować jednym stwierdzeniem: „z Mazowsza dla Mazowsza

– Zarówno ten, jak i pozostałe pojazdy FLIRT zamówione przez Koleje Mazowieckie, zostaną wyprodukowane w naszym siedleckim zakładzie, przy udziale naszych lokalnych partnerów i dostawców. Bardzo się cieszymy, że możemy zaprezentować dziś Państwu ten nowoczesny, komfortowy pociąg. Jestem przekonany, że przypadnie do gustu pasażerom na Mazowszu i będzie dobrze służył przewoźnikowi – powiedział Tomasz Prejs, członek zarządu, dyrektor zarządzający Stadler Polska.

Pojazd FLIRT dla Kolei Mazowieckich to elektryczny zespół trakcyjny o lekkiej, aluminiowej konstrukcji, a jego nowatorskie rozwiązania techniczne gwarantują niskie zużycie energii elektrycznej. Jest wyposażony w klimatyzację, nowoczesny system informacji wizualno-dźwiękowej, bezprzewodowy dostęp do Internetu, wygodne siedzenia ze składanymi podłokietnikami i stolikami, gniazdka elektryczne oraz nowoczesne toalety. Bezpieczeństwo podróżnym zapewnia monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, defibrylatory oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą lub kierownikiem pociągu w sytuacji awaryjnej.

Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – posiada platformę ułatwiającą wejście na pokład osobom z ograniczoną mobilnością oraz pętlę indukcyjną dla osób niedosłyszących poprawiającą słyszalność komunikatów. Przewidziano w nim także miejsce do przewozu wózków dziecięcych i rowerów.

Pociąg obsługiwany pojazdami FLIRT będzie mógł poruszać się z prędkością maksymalną 160 km/h. Jeden ezt FLIRT zmieści 590 podróżnych, w tym 269 osób na miejscach siedzących. Pojazd to także nowa jakość dla obsługi pociągu – ergonomicznie zaprojektowana kabina maszynisty jest wyposażona w komfortowy fotel, urządzenie do chłodzenia i podgrzewania posiłków. Została także zaprojektowana strefa dla kierownika pociągu wyposażona m.in. w ekran monitoringu z możliwością wygłaszania komunikatów.

Elektryczny zespół trakcyjny typu FLIRT dla Kolei Mazowieckich jest wyposażony w urządzenia ETCS poziomu 2 (nowoczesny system GUARDIA produkcji Stadlera), który zwiększa bezpieczeństwo ruchu i prowadzenia pojazdu poprzez automatyczną kontrolę prawidłowości postępowania przez maszynistę. Spełnia także wymagania najnowszych standardów TSI oraz aktualnych norm bezpieczeństwa zderzeniowego (EN 15227).

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Rolkarze i wrotkarze ruszają na trasę

Warszawscy rolkarze i wrotkarze rozpoczynają kolejny sezon wieczornych przejazdów po stolicy. Pierwsza impreza z cyklu Nightskating Warszawa odbędzie się już w...

Firma sprzątająca biura w Warszawie

Każdy właściciel firmy doskonale zdaje sobie sprawę, jak istotne jest, aby siedziba przedsiębiorstwa prezentowała się nienagannie. Nie tylko jest to miejsce, w...

Ratusz planuje konkurs na przebudowę Karowej

W drugiej połowie 2024 roku ratusz planuje ogłoszenie konkursu architektonicznego na koncepcję przebudowy ciągu ulicy Karowej od Wisłostrady do Traktu Królewskiego....

Develia prezentuje nową strategię – celem jest roczna sprzedaż ponad 4500 mieszkań

Develia opublikowała nową strategię na lata 2024-2028. Priorytetem dewelopera jest dalszy dynamiczny rozwój w sektorze mieszkaniowym i zwiększenie udziału rynkowego w...

Asfaltowanie drugiej jezdni Gagarina

Coraz bliżej uruchomienia linii tramwajowej na ul. J. Gagarina. W najbliższy weekend, 19-21 kwietnia, drogowcy ułożą ostatnią...

Warszawa walczy z betonozą! Zapowiada kolejne remonty!

Ponad 31 tys. mkw. – tyle betonu usunęły w ubiegłym roku miejskie jednostki i zastąpiły go roślinnością....

Polecane

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...

Ruszają zapisy do 3. edycji Wbiegnij na Varso Tower

Sportowi amatorzy i profesjonalni zawodnicy ponownie zmierzą się ze schodami najwyższego budynku w Unii Europejskiej. Dziś od godz. 14:00 biegacze mogą...

Wernisaż najlepszych prac uczestników i zwycięzców Warszawskiego Maratonu Fotograficznego

11 marca 2024 r. odbył się uroczysty wernisaż zdjęć uczestników 4. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego, organizowanego przez kawiarnie Green Caffè Nero. Motywem...