SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Skuteczny marketing nieruchomości biurowych – czyli jak wykreować miejsce pełne zadowolonych najemców?

Strona główna Nieruchomości Biura Skuteczny marketing nieruchomości biurowych – czyli jak wykreować miejsce pełne zadowolonych najemców?

W ciągu ostatnich kilkunastu lat polski rynek nieruchomości rozwijał się bardzo dynamicznie. Duża liczba realizowanych inwestycji i wydanych pozwoleń na budowę, coraz więcej transakcji na rynku biurowym, a także rosnąca wartość budynków potwierdzają doskonałą kondycję sektora biurowego. Z drugiej strony – rosnąca konkurencja wymusza na właścicielach nieruchomości ciągłe udoskonalanie procesów sprzedażowych. Korzystanie z profesjonalnych usług marketingowych staje się warunkiem koniecznym dla skutecznej komercjalizacji obiektu.

Nie tylko lokalizacja

Rosnące znaczenie pracy zespołowej, rozwój nowych technologii, popularyzowanie ekonomii współdzielenia (sharing economy), wejście na rynek pracy pokolenia Millennialsów wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami pracowników względem środowiska i stylu pracy oraz filozofia work-life balance, to główne czynniki mające istotne znaczenie w postrzeganiu budynków biurowych przez użytkowników i kształtowaniu ich nowego charakteru. Odpowiednie zaplanowanie przestrzeni biurowej jest obecnie równie istotne, co lokalizacja – jeśli nie ważniejsze.

Atrakcyjność istniejących budynków można znacznie zwiększyć dzięki wykorzystaniu potencjału przestrzeni publicznych znajdujących się wokół inwestycji. Deweloperzy nie ograniczają się już tylko do komunikowania podstawowych warunków finansowych najmu czy parametrów technicznych budynku. Standardem rynkowym stało się prezentowanie wszelkich zastosowanych udogodnień i niestandardowych rozwiązań, dzięki czemu o wiele łatwiej jest wyróżnić się na rynku i trafić z komunikatem do potencjalnych najemców. Dobrze zaplanowane przestrzenie wspólne nie tylko realnie podwyższają jakość oferty, ale także zwiększają szanse na efektywny wynajem.

Zaspokajający ciekawość

Marketing nieruchomości oferuje wiele narzędzi, które pozwalają w atrakcyjny sposób zaprezentować istniejący budynek, obiekt w budowie czy teren inwestycyjny. Właściciel może skorzystać z rozwiązań, które zwrócą uwagę klientów na konkretne walory oferty, np. zdjęcia, makiety czy wizualizacje. Cyfryzacja i szybki postęp technologiczny znacznie ułatwiają dziś atrakcyjną prezentację budynku i jego otoczenia; kosztowne niegdyś zdjęcia z użyciem dronów są obecnie dostępne nie tylko dla największych graczy rynkowych. Rozwiązania z obszaru VR (Virtual Reality) i AR (Augmented Reality) również na dobre zagościły w planach marketingowych właścicieli budynków umożliwiając im prezentowanie inwestycji w bardzo atrakcyjny sposób. Można zaspokoić ciekawość użytkowników zanim budowa zostanie ukończona. To, co kiedyś było przekazywane potencjalnym klientom za pomocą opisu w broszurze, dziś można pokazać „na żywo” jeszcze przed ukończeniem inwestycji. Dzięki temu zastosowane rozwiązania stają się bardziej czytelne i zrozumiałe dla odbiorcy.

Przyjazny

Aby projekt mógł zostać uznany za przyjazny, nie można zapomnieć o uwzględnieniu w planach komunikacji marketingowej działań skierowanych do lokalnej społeczności. W kreowaniu wizerunku i promocji danej lokalizacji świetnie sprawdzają się media społecznościowe. Kampanie w mediach społecznościowych pozwalają na budowanie świadomości projektu, przedstawienie unikalnej oferty, wzbudzenie zainteresowania oraz zachęcenie lokalnej społeczności do dyskusji. Zaangażowanie mieszkańców okolicy w inwestycję, na przykład poprzez możliwość wyboru nazwy budynku sprawi, że będą oni emocjonalnie związani z tym projektem. Im szybciej uruchomimy działania marketingowe skierowane do lokalnej społeczności, tym lepszy będzie wizerunek projektu wśród okolicznych mieszkańców i lokalnych władz.

Otwarty na ludzi

Podstawą skutecznego marketingu nieruchomości, niezależnie od skali i funkcji projektu, jest pozycjonowanie go przede wszystkim jako miejsca dla ludzi, a nie wyłącznie powierzchni do wynajęcia. Projekt musi mieć pozytywny wpływ na strukturę tkanki miejskiej i jakość przestrzeni publicznych, wzbogacać życie mieszkańców oraz generować aktywność lokalnych społeczności. Modelowym przykładem wdrożenia strategii zorientowanej na człowieka (ang. human-centered office), dzięki której budynek to nie tylko miejsce do pracy, ale również relaksu i spędzania wolnego czasu, jest wieżowiec Warsaw Spire, zlokalizowany przy Rondzie Daszyńskiego. Deweloper, firma Ghelamco, jako centralny punkt inwestycji stworzyła Plac Europejski – wysokiej jakości otwartą przestrzeń publiczną. Na Placu Europejskim znajdują się restauracje oraz galeria sztuki na świeżym powietrzu. Miejsce to, oprócz pracowników okolicznych biur, licznie odwiedzają także turyści i mieszkańcy Warszawy.

Dostępny i estetyczny

Komunikacja dotycząca funkcji i udogodnień znajdujących się w obrębie lub w pobliżu nieruchomości (landscape design) jest kluczowa dla zwiększenia zainteresowania wśród potencjalnych najemców. Estetyczna aranżacja terenów wokół inwestycji, elementy małej architektury, czy dodatkowe funkcje w obrębie budynku – wszystkie pomysłowe i unikalne rozwiązania mają w sobie olbrzymi potencjał – zarówno komunikacyjny, jak i sprzedażowy. Ułatwiają pozycjonowanie budynku, co później przekłada się na wyższą efektywność wynajmu i niższe koszty działań marketingowych.

Otwarty na zmiany

Marketing nieruchomości to także proces rebrandingu. Sam „lifting” graficzny i zmiana hasła reklamowego mogą się okazać niewystarczające, dlatego rebranding wiąże się bardzo często ze zmianą aranżacji przestrzeni wewnętrznych i zewnętrznych lub dodaniem funkcji w budynku. W ostatnim czasie w Warszawie odświeżenie wizerunku przechodziły budynki Prosta Tower, Trinity ONE, czy Zebra Tower.

Ułatwiający budowanie wizerunku

Budynek biurowy to dla wielu firm ważne narzędzie w strategii employer brandingu. Unikalna przestrzeń do pracy ma wpływ na retencję kadry oraz często decyduje o tym, czy pożądany kandydat przyjmie ofertę zatrudnienia. Rolą marketingu nieruchomości jest skuteczne zaprezentowanie cech budynku atrakcyjnego dla pracowników.

biura-przy-bramie-1Skutecznie czyli jak?

Prawidłowa komunikacja marketingowa powinna być spójna i konsekwentna, ale także oparta o transmedialność, czyli wzajemne przenikanie i uzupełnianie się kanałów komunikacji. Każdy z nich ma inną charakterystykę, w związku z czym kluczowym kryterium wyboru kanału powinna być efektywność i szybkość dotarcia przez potencjalnego klienta do informacji o inwestycji.

W dobie silnej konkurencji na rynku nieruchomości biurowych deweloperzy i właściciele nieruchomości, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną, decydują się na korzystanie z usług wyspecjalizowanych agencji marketingowych. Głównym zadaniem działu marketingu nieruchomości jest kompleksowe wsparcie wynajmu poprzez doradztwo strategiczne, planowanie oraz wdrażanie szytych na miarę strategii marketingowych.

Autor:

Małgorzata Frąckiewicz, Property Marketing Manager, Dział Powierzchni Biurowych, Cushman & Wakefield

 

Foto:  materiały prasowe
Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

The Warsaw Hub już na finiszu!

Już tylko tygodnie dzielą nas od oddania do użytku kompleksu The Warsaw Hub. Belgijski deweloper Ghelamco rozpoczął prace porządkowe wokół budynków....

WeWork otwiera piątą lokalizację w Warszawie

WeWork otworzył swoją piątą lokalizację w Warszawie, przy ulicy Grzybowskiej 60. Znajduje się ona Browary Warszawskie i oferuje 1,1 tys. biurek z...

Francuzi dołączyli do budowy Domu Ronalda McDonalda.

Francuska firma rodzinna DELABIE dołącza jako nowy partner budowy drugiego polskiego Domu Ronalda McDonalda. Fundację i firmę połączyła misja „Aby rodzina mogła być...

Ambassador Office Building z nowym najemcą

Firma Hines pozyskała nowego najemcę do budynku Ambassador Office Building. Jest nim AECOM Polska, wiodący dostawca rozwiązań infrastrukturalnych, świadczący profesjonalne usługi...

Ulice Saska i Smocza do remontu

Warszawscy drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich wyremontują ulice Saską i Smoczą. Roboty na Saskiej Kępie rozpoczną się w poniedziałek, 13 lipca....

Kampus Innowacji w Varso już działa

W Warszawie powstało miejsce, które nie tylko umożliwi współpracę między korporacjami i mniejszymi firmami, ale też pozwoli na wymianę doświadczeń...

Polecane

Rozpoczyna się Lato Konesera. Kilkaset wydarzeń w centrum kulturalno-rozrywkowym stołecznej Pragi

Już w 1 lipca w Centrum Praskim Koneser rozpoczyna się wakacyjny cykl wydarzeń pod hasłem Lato Konesera. Od początku lipca do...

Teatr Polonia i Och-Teatr zagrają w lato plenerowe spektakle w Centrum Praskim Koneser

Centrum kulturalno-rozrywkowe na warszawskiej Pradze zapowiada plenerowe spektakle Teatru Polonia i Och-Teatru podczas Lata Konesera. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny,...

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...