Rozpoczęły się pierwsze prace fundamentowe na terenie Domaniewska Office Hub – nowej inwestycji biurowej Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A., która z końcem grudnia 2013 r. uzyskała prawomocne pozwolenie na budowę. Oddanie obiektu do użytku planowane jest na przełomie II i III kwartału 2015 r.
Wyłącznym agentem odpowiedzialnym za komercjalizację powierzchni biurowej w tym budynku jest firma doradcza Cushman & Wakefield. „Projekt Domaniewska Office Hub nabiera tempa. Prowadzimy prace polegające na wykonaniu ścian szczelinowych. Równolegle finalizujemy proces wyboru generalnego wykonawcy dla realizacji tej inwestycji, o czym mam nadzieję będziemy mogli poinformować już wkrótce” – mówi Paweł Laskowski-Fabisiewicz, wiceprezes Polskiego Holdingu Nieruchomości S.A. odpowiedzialny za nowe projekty inwestycyjne Spółki.
Domaniewska Office Hub to biurowiec w standardzie klasy A, o siedmiu kondygnacjach naziemnych i dwóch podziemnych, który powstanie przy ulicy Domaniewskiej 37c w Warszawie. Lokalizacja obiektu w obrębie Służewca Przemysłowego, w sąsiedztwie Galerii Mokotów i ulicy Wołoskiej gwarantuje doskonałe połączenie z najważniejszymi ciągami i węzłami komunikacyjnymi miasta, jak również międzynarodowym portem lotniczym im. Fryderyka Chopina.
Inwestycja dysponować będzie 27 tys. mkw. biurowej powierzchni najmu rozlokowanej w niezależnych i funkcjonalnych budynkach A i B, których bryły zostaną połączone. Zaprojektowano dla nich dwa odrębne wejścia i przestronne, reprezentacyjne recepcje. Bryła budynku została odsunięta od ulicy, dzięki czemu stworzono reprezentacyjny plac wejściowy. Do dyspozycji najemców oddanych zostanie łącznie ponad 430 miejsc na dwupoziomowym parkingu podziemnym oraz wokół budynku. Projekt architektoniczny Domaniewska Office Hub został stworzony przez konsorcjum renomowanych firm: Juvenes – Projekt Sp. z o.o. oraz DDJM Biuro Architektoniczne.
„Budynek został zaprojektowany w oparciu o najwyższe standardy zrównoważonego budownictwa. Rozpoczęliśmy starania o przyznanie certyfikatu ekologicznego BREEAM na poziomie Very Good. Wyróżniającym elementem Domaniewska Office Hub będzie rozległy zewnętrzny dziedziniec ogrodowy z kompozycjami zieleni i elementami małej architektury. Chcemy popularyzować ekologiczny i aktywny tryb życia, dlatego w naszym nowym biurowcu znajdą się parkingi dla rowerów, szatnie oraz prysznice” – mówi Anna Dużyńska, Dyrektor Biura Projektów Komercyjnych PHN S.A.
Głównym najemcą Domaniewska Office Hub będzie Poczta Polska S.A., która przeprowadzi się do nowej siedziby z budynku INTRACO, również należącego do PHN S.A. Umowa najmu pomiędzy WHN .S.A. (spółka z Grupy PHN) a Pocztą Polską S.A. została zawarta 28 września 2012 r. Powierzchnia najmu to ok. 13 000 mkw. w niezależnej części inwestycji (budynek A), co stanowi około 48% całej powierzchni przewidzianej dla projektu. Termin dostarczenia budynku Poczcie Polskiej to III kwartał 2015 r.
Inwestycją zarządza ARCADIS / EC Harris będący w ścisłej czołówce firm doradczych i inżynierskich na świecie. Natomiast za komercjalizację powierzchni biurowej w Domaniewska Office Hub odpowiada Cushman & Wakefield, wiodąca firma świadcząca usługi doradcze na rynku nieruchomości komercyjnych.
„Proces komercjalizacji został już rozpoczęty. Liczymy, że część firm będzie chciała zarezerwować powierzchnię w budynku już na etapie budowy, podpisując z deweloperem umowy przednajmu. Inwestycja spełniać będzie wszystkie światowe standardy nowoczesnego i ekologicznego budownictwa biurowego. Dzięki temu jest to atrakcyjna oferta dla szerokiego grona najemców, którzy poszukują biur w nowych obiektach i cenią sobie biznesową lokalizację przy ul. Domaniewskiej” – mówi Joanna Blumert, Starszy Negocjator w Dziale Powierzchni Biurowych Cushman & Wakefield.