SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Ruszyła budowa metra na Woli. Górczewska całkowicie zamknięta!

Strona główna Infrastruktura Ruszyła budowa metra na Woli. Górczewska całkowicie zamknięta!

W piątek, 25 listopada w godzinach wieczornych rozpocznie się wprowadzanie zmian w ruchu drogowym związanych z rozbudową na zachód II linii metra. Place budowy dwóch stacji będą na ul. Górczewskiej.

Rozbudowa II linii metra na Woli to trzy stacje i ok. 3,4 km trasy  Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.

Dwa place budowy

W pierwszym etapie robót zmiany w ruchu obejmą ul. Górczewską (budowa stacji Płocka rozpocznie się w drugim kwartale 2017 r. ). Wprowadzanie zmian w ruchu rozpocznie się w piątek 25 listopada ok. godz. 22.00. Zamknięte dla ruchu zostaną dwa odcinki ul. Górczewskiej.

Nieprzejezdny będzie odcinek pomiędzy ul. Płocką a al. Prymasa Tysiąclecia (budowa stacji Młynów). Jadący od ul. Leszno będą mogli skręcić w prawo i w lewo w ul. Płocką lub pojechać prosto na parking, będzie tu zawrotka umożliwiająca wyjazd. Podobnie będzie od strony al. Prymasa Tysiąclecia – nie będzie tu miejsc parkingowych a tylko zawrotka.

Budowa stacji Księcia Janusza oznacza zamknięcie ul. Górczewskiej od skrzyżowania ulic Elekcyjnej i Deotymy do wjazdu do centrum handlowego. Jadący od strony al. Prymasa Tysiąclecia będą musieli się rozjechać w ul. Deotymy lub Elekcyjną. Wyłączonym z ruchu odcinkiem będą mogły poruszać się autobusy, taxi i MTON oraz właściciele, najemcy i prowadzący działalność gospodarczą w budynkach Górczewska 90, 92A, 104, 106, 116 i 118 do których dojazd jest tylko północną jezdnią. Mogą oni otrzymać w Zarządzie Dróg Miejskich identyfikatory umożliwiające wjazd. Będą także przejścia dla pieszych pomiędzy dwiema stronami ul. Górczewskiej – przy ul. Deotymy, za Księcia Janusza, przy Góralskiej i przed wjazdem do centrum handlowego. Autobusy, taxi i MTON jadące od strony ul. Powstańców Śląskich przejadą na swój odcinek ul. Górczewskiej przejazdem przez pas dzielący w pobliżu ul. S. Konarskiego czyli za wiaduktem kolejowym (patrząc od strony budowy); natomiast ci, którzy będą chcieli dojechać do centrum handlowego i ul. Góralskiej pojadą prosto. Na wyłączonych z ruchu powierzchniach będą parkingi.

Ulicą Elekcyjną w kierunku południowym czyli do ul. Wolskiej będą mogli się poruszać wszyscy bez ograniczeń, na skrzyżowaniu z Wolską będą musieli się rozjechać w prawo lub w lewo bo na wprost (do ul. M.Kasprzaka) będzie tylko przejazd dla autobusów, taxi i MTON. W ul. Elekcyjną od strony Wolskiej (w kierunku północnym) wjazd będzie tylko autobusów, taxi i MTON, natomiast za ul. Pustola to ograniczenie zniknie co umożliwi dojazd i wyjazd z posesji które są na dalszym odcinku ul. Elekcyjnej.

Komunikacja na objazdach

Podczas budowy stacji Młynów i Księcia Janusza, ul. Górczewska będzie nieprzejezdna  pomiędzy ul. Płocką a al. Prymasa Tysiąclecia, natomiast pomiędzy centrum handlowym a ul. Deotymy autobusy będą jeździły (nie będą one mogły wjeżdżać w ul. Górczewską z Jana Olbrachta i Ciołka). Autobusy, które obecnie jadą z Nowego Bemowa oraz z osiedla Jelonki, zostaną skierowane na trasy objazdowe prowadzące ul. Elekcyjną, M. Kasprzaka i Prostą. Autobusy z rejonu ul. Redutowej i Jana Olbrachta zamiast ul. Górczewską, będą kursowały Redutową, M. Kasprzaka oraz Prostą.

W celu ułatwienia dojazdu do centrum oraz do metra mieszkańcom Jelonek, zostanie wzmocniona komunikacja autobusowa na ul. Połczyńskiej i M. Kasprzaka, a ul. Wolską będzie jeździło więcej tramwajów. Na ul. Połczyńskiej, M. Kasprzaka i Prostej (do Ronda I. Daszyńskiego) zostanie wytyczony buspas. W drugim etapie, w drugim kwartale przyszłego roku, zostaną wprowadzone zmiany związane z budową stacji Płocka. Zamknięta zostanie ul. Płocka na odcinku od ul. Wolskiej do Ludwiki. Autobusy kursujące ul. Płocką zostaną skierowane przez ul. Skierniewicką. Również w 2017 r. z powodu budowy wentylatorni oraz szybu wydobywczego dla tarcz drążących tunele, możliwe będą wyłączenia ruchu tramwajowego na ul. Skierniewickiej oraz M. Kasprzaka i Prostej aż do Ronda ONZ oraz ograniczenie ruchu samochodowego na ul. M. Kasprzaka.

Budowa na Targówku

Trwa już budowa przedłużenia II linii z Dworca Wileńskiego w kierunku północno wschodnim. Powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Umowę z wykonawcą podpisano 11 marca, prace w terenie rozpoczęły się w końcu kwietnia. Wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Budowa potrwa 38 miesięcy.

Metro w Warszawie

Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ok. 140 tys. pasażerów dziennie. Na rozbudowę II linii metra o trzy stacje w kierunku zachodnim, trzy stacje w kierunku północno-wschodnim a także na rozbudowę infrastruktury na Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty oraz zakup 13 fabrycznie nowych pociągów Warszawa otrzyma unijne dofinansowanie w kwocie ok. 1,826 mld złotych. Dofinansowanie pozwoli także na pokrycie kosztów prac projektowych kolejnych stacji II linii metra.

Budowany odcinek II linii metra na Woli to:

  • długość: 3,4 km,
  • trzy stacje: Płocka, Młynów, Księcia Janusza,
  • koszt budowy: 1,148 mld zł,
  • wykonawca: Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.,
  • zakończenie budowy: rok 2019,
  • czas przejazdu do stacji Świętokrzyska: 10-12 min.,
  • przewidywana częstotliwość kursowania: co 2-3 min.

Szczegóły dotyczące zmian w komunikacji miejskiej:

linia

opis

13

  • Skierowanie linii na nową trasę stałą:

KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA – Kawęczyńska – al. Tysiąclecia – Kijowska – Targowa – al. Solidarności – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Wolska – CM. WOLSKI

  • Częstotliwość kursowania linii: 8 / 12 / 15

23

  • Częstotliwość kursowania linii: 4-8 / 12 / 15

24

  • Częstotliwość kursowania linii: 8 / 12 / 15
  • Zmniejszenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu w związku z wydzieleniem linii 44.

44

  • Uruchomienie nowej linii zwykłej okresowej:

NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Młynarska – al. Solidarności – Okopowa – Towarowa – pl. Zawiszy – Grójecka – PL. NARUTOWICZA

  • Częstotliwość kursowania linii: 8 / – / –

E-2

  • Skierowanie linii na nową trasę stałą:

WILANÓW – Przyczółkowa – al. Wilanowska – Jana Sobieskiego – Belwederska – Aleje Ujazdowskie – pl. Trzech Krzyży – Nowy Świat – Królewska – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Leszno (powrót: Leszno – Okopowa – al. Solidarności) – Górczewska – PŁOCKA-SZPITAL

  • Częstotliwość kursowania linii: 10 / – / –

E-5

  • Zawieszenie kursowania linii
  • Zastąpienie linii przez zwiększenie częstotliwości kursowania linii 105.

105

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – Prosta – Towarowa – Grzybowska – Królewska – Krakowskie Przedmieście – Nowy Świat – Świętokrzyska – Kopernika – Tamka – Dobra – Lipowa – Browarna – BROWARNA (powrót: Browarna – Karowa – Dobra)

  • Częstotliwość kursowania linii na odcinku OS. GÓRCZEWSKA – RONDO DASZYŃSKIEGO: 3-4 / 7,5 / 7,5
  • Częstotliwość kursowania linii na odcinku OS. GÓRCZEWSKA – BROWARNA: 10 / 15 / 15

109

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – Prosta – al. Jana Pawła II – jezdnia płn. Dw. Centralnego – DW. CENTRALNY (powrót: jezdnia płn. Dw. Centralnego – Emilii Plater – Świętokrzyska – Prosta)

  • Częstotliwość kursowania linii: 4-5 / 7,5 / 10 (jak obecnie)

121

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

GWIAŹDZISTA – Gwiaździsta – Podleśna – Marymoncka – Przy Agorze – Sokratesa – Conrada – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

  • Częstotliwość kursowania linii: 20 / 30 / 30 (jak obecnie)

129

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

PKP URSUS – Regulska – Sosnkowskiego – Kościuszki (powrót: Kościuszki – Spisaka – Regulska) – Bohaterów Warszawy – pl. Tysiąclecia – Bohaterów Warszawy – Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Bolesława Chrobrego – Popularna – Techników – Cegielniana – Sympatyczna – Wałowicka – Dźwigowa – Powstańców Śląskich – Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta (powrót: Jana Olbrachta – Stroma – Strąkowa – Oświatowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich) – REDUTOWA

  • Częstotliwość kursowania linii: 30 / 30 / 30 (jak obecnie)

136

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

MŁYNÓW – Płocka – Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Banacha – Żwirki i Wigury – Racławicka – Wołoska – Rzymowskiego – Dolina Służewiecka – al. KEN – Surowieckiego – Romera – Herbsta – Pileckiego – Ciszewskiego – Dereniowa – Indiry Gandhi – Cynamonowa – Płaskowickiej – NATOLIN PŁN.

  • Częstotliwość kursowania linii: 10 / 15 / 15 (jak obecnie)

154

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

P+R AL. KRAKOWSKA – al. Krakowska – 17 Stycznia – Żwirki i Wigury – 1 Sierpnia – al. Krakowska – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Szczęśliwicka – Grzymały-Sokołowskiego – Aleje Jerozolimskie – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Ordona – Elekcyjna – Górczewska – Lazurowa – Kaliskiego – STARE BEMOWO

  • Częstotliwość kursowania linii: 15 / 20 / 20 (jak obecnie)

155

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

ZNANA – Jana Olbrachta – Stroma – Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta (powrót: Jana Olbrachta – ZNANA) – Redutowa – Kasprzaka (powrót: Kasprzaka – Ordona – Wolska – Redutowa) – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO

  • Częstotliwość kursowania linii: 10-12 / 15 / 20

167

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

SIEKIERKI-SANKTUARIUM – Gwintowa – Gościniec – Bartycka – Czerniakowska – Gagarina – Spacerowa – Goworka – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości – Wawelska – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – al. Prymasa Tysiąclecia – Kasprzaka – Ordona – Wolska – Redutowa (powrót: Redutowa – Kasprzaka) – Jana Olbrachta – ZNANA (powrót: Jana Olbrachta – Stroma – Strąkowa – Boznańskiej – Jana Olbrachta)

  • Częstotliwość kursowania linii: 10-12 / 15 / 20 (jak obecnie)

171

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – Prosta – Świętokrzyska – Emilii Plater – Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży – Książęca (powrót: Książęca – Nowy Świat – Aleje Jerozolimskie) – Rozbrat – Górnośląska – Solec – Łazienkowska – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat)

  • Częstotliwość kursowania linii: 7,5 / 10 / 10

184

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

METRO MŁOCINY – Kasprowicza – al. Reymonta (powrót: Żeromskiego – Przybyszewskiego – Kasprowicza) – Powstańców Śląskich – Wrocławska – Radiowa – Dywizjonu 303 – Obozowa – Deotymy – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Grzymały-Sokołowskiego – Szczęśliwicka – SZCZĘŚLIWICE

  • Częstotliwość kursowania linii: 10-12 / 15 / 20

190

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – Elekcyjna – Ordona – Kasprzaka – Prosta – Towarowa – Okopowa – al. Solidarności (powrót: al. Solidarności – Leszno – Okopowa) – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – Radzymińska – CH MARKI

  • Częstotliwość kursowania linii: 7,5 / 10 / 10

197

Skierowanie linii na nowa trasę stałą:

GWIAŹDZISTA – Gwiaździsta – Podleśna – Marymoncka – al. Zjednoczenia – Żeromskiego – Perzyńskiego – Rudnickiego – Obrońców Tobruku – ks. Bolesława – ks. Janusza – Obozowa (powrót: Ciołka – Newelska – ks. Janusza) – Deotymy – Elekcyjna – Wolska (powrót: Wolska – Kasprzaka – Ordona – Elekcyjna) – Połczyńska – Gierdziejewskiego – Warszawska – Keniga – Orląt Lwowskich – URSUS-NIEDŹWIADEK

  • Częstotliwość kursowania linii: 15 / 15 / 20 (jak obecnie)

520

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

PŁOCKA-SZPITAL – Górczewska – Leszno – Okopowa – al. Solidarności (powrót: al. Solidarności – Leszno) – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Konstytucji – Waryńskiego – al. Armii Ludowej – most Łazienkowski – al. Stanów Zjednoczonych – Ostrobramska – Marsa – Okularowa – Stepowa – Korkowa – MARYSIN

  • Częstotliwość kursowania linii: 7,5 / 10 / 10 (jak obecnie)

N42

Skierowanie linii na nową trasę stałą:

DW. CENTRALNY – Aleje Jerozolimskie – Marszałkowska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Wolska – Połczyńska – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

Wybrane kursy z podjazdami ul. Redutową do skrzyżowania z ul. Jana Olbrachta.

  • Częstotliwość kursowania linii: 30 / 30 (jak obecnie)

Wiadomości

Nurogęsi z własnym przejściem

Nurogęsi to rzadki gatunek ptaków wodnych. Spotkać je można m.in. w Łazienkach Królewskich. Co roku w okresie lęgowym pokonują trasę...

Budowa Central Garden zgodnie z planem

Budowa I etapu inwestycji Central Garden, która położona jest w warszawskim Śródmieściu, jest w zaawansowanej...

SkySAWA połączy się z metrem

Ruszyły prace przygotowawcze pod budowę przejścia podziemnego łączącego flagową inwestycję Polskiego Holdingu Nieruchomości – biurowiec SKYSAWA ze stacją metra Rondo ONZ....

Zmiany na wiaduktach Trasy Łazienkowskiej

Wiadukty Trasy Łazienkowskiej czeka generalna przebudowa. W wakacje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych zamierza ogłosić przetarg na realizację tej inwestycji. Do...

Anglicy będą doradzać przy budowie CPK

  Przedstawiciele Polski i Wielkiej Brytanii podpisali dziś porozumienie o współpracy dotyczącej CPK....

Nextbike złożył wniosek o upadłość

Firma Nextbike Polska zmaga się z problemami finansowymi. We wtorek 19 maja złożyła wniosek o upadłość. Ratusz uspakaja rowery miejskie...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...