Rusza modernizacja linii kolejowej Warszawa – Otwock. Podróż do Lublina skróci się do 90 minut

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację ostatniego odcinka trasy Warszawa Wschodnia – Lublin, obejmującego fragment Warszawa Wawer – Otwock. Wartość inwestycji to około 1,4 mld zł netto, a realizacja potrwa do 2028 roku. Projekt jest współfinansowany z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027.

W ramach prac powstaną dwa nowe tory, które pozwolą rozdzielić ruch aglomeracyjny od dalekobieżnego, a także 20 przejść pod torami i cztery skrzyżowania bezkolizyjne. Przebudowanych zostanie osiem przystanków, w tym Warszawa Anin, Międzylesie, Radość i Falenica, które zyskają nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności.

akres inwestycji obejmuje budowę dwóch dodatkowych torów, co pozwoli na rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. Dzięki temu zwiększy się przepustowość trasy, a liczba połączeń pomiędzy Warszawą, Otwockiem i Lublinem będzie mogła wzrosnąć.

Modernizacji zostanie poddanych osiem przystanków: Warszawa Anin, Warszawa Międzylesie, Warszawa Radość, Warszawa Miedzeszyn, Michalin, Józefów, Otwock Świder oraz Warszawa Falenica. Na wszystkich pojawi się nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. W uzgodnieniu z konserwatorem zabytków zachowany zostanie historyczny wygląd m.in. wiat na stacji Falenica.

Poprawa bezpieczeństwa i komunikacji lokalnej

W ramach inwestycji powstanie 20 nowych przejść pod torami dla pieszych, a cztery przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zastąpione bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Nowe obiekty obejmą m.in.:

  • tunel drogowy w Radości (ul. Panny Wodnej – Izbicka),
  • tunel w Falenicy (ul. Walcownicza – Bystrzycka),
  • tunel w Józefowie (okolice ul. Cichej – Matejki),
  • wiadukt drogowy na granicy Warszawy i Józefowa (ul. Werbeny – Brucknera).

Wzdłuż linii pojawią się również ekrany akustyczne obsadzone roślinnością.

Wykonawcą prac została firma Trakcja S.A.. Roboty budowlane rozpoczną się jeszcze w 2025 roku. Na początku powstaną perony tymczasowe, przejazdy i rozjazdy, które umożliwią prowadzenie dalszych etapów inwestycji. Wcześniej przeprowadzono prace przygotowawcze, w tym rozbiórki kolidujących budynków i przebudowę kanalizacji sanitarnej między Aninem a Międzylesiem.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Bernadovo: zamieszkaj na granicy miasta i Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego

0
W czasach, gdy zieleń w mieście staje się luksusem, Bernadovo wyróżnia się jako projekt osadzony nie tylko w atrakcyjnej dzielnicy Gdyni, ale także wśród...
×