Rozpoczął się wyczekiwany remont Okrzei

Rozpoczęła się przebudowa ulicy Okrzei. Po jej zakończeniu będzie ona przyjazna dla ruchu pieszego i rowerów, dla których powstanie dwukierunkowa droga. Kierowcy poruszać się będą jednym pasem. Na początku robót zostanie zwężony odcinek od Panieńskiej do Jagiellońskiej. Stanęły tam znaki zakazu parkowania.

Zarząd Dróg Miejskich przebuduje ulicę Okrzei w ramach projektu Nowe Centrum Warszawy, którego celem jest tworzenie wygodnych i estetycznych przestrzeni w sercu miasta. Modernizacja obejmie fragment od Wybrzeża Szczecińskiego do Jagiellońskiej.

– Po moście pieszo-rowerowym czas na Pragę – Nowe Centrum Warszawy przechodzi na prawy brzeg Wisły. Rozpoczynamy przebudowę ulicy Okrzei. Zmieni się ona – podobnie jak pełne drzew i krzewów Chmielna i Bracka czy plac Centralny, a za chwilę również kwartał ulic Złotej i Zgoda – w zieloną przestrzeń przyjazną spacerowiczom i rowerzystom. Zakończenie prac planujemy za ok. półtora roku, ale już dziś zapraszam wszystkich mieszkańców na spacer na praską stronę Wisły – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Zielono i wygodnie

Asfalt na Okrzei zastąpi wysokiej jakości nawierzchnia kamienna. Wzdłuż ulicy powstanie dwukierunkowa droga rowerowa. Dla samochodów i autobusów zostanie jeden pas – ruch, tak jak dotychczas, będzie odbywał się jednokierunkowo.

Ulicę wzbogaci liczna roślinność, w tym 74 drzewa. Powstaną nowe rabaty kwiatowe, będzie mała architektura. Główny pas zieleni zostanie podzielony miejscami odpoczynku. Znajdzie się też miejsce na ogródki gastronomiczne.

Prace, które potrwają rok i pięć miesięcy, wykona firma Strabag. Aktualne informacje o inwestycji są dostępne na stronie www.okrzei.waw.pl. Dodatkowo Zarząd Dróg Miejskich w pobliżu przebudowy ustawił trzy stelaże informacyjne, na których znajdują się kluczowe dane o projekcie.

Zmiany dla kierowców

Wraz z rozpoczęciem prac drogowcy zamknęli połowę jezdni po stronie Portu Praskiego – pomiędzy ulicami Panieńską i Jagiellońską.

W kierunku Targowej kierowcy jeżdżą jednym pasem. Samochody parkujące na całym przebudowywanym odcinku muszą zostać przestawione. Od Panieńskiej do Jagiellońskiej stanęły znaki zakazujące parkowania z tabliczką informującą o możliwości odholowania pojazdu na koszt właściciela.

Połączenie z ulicą Okrzei straciła Wrzesińska. Kierowcy wjadą w nią tylko od Kępnej. Skrzyżowania z Krowią i Sierakowskiego są przejezdne.

W czasie robót zamknięty jest również chodnik po stronie Portu Praskiego. Piesi dojdą nim jedynie do Krowiej i Wrzesińskiej. Tak będzie do wiosny 2026 roku. Następnie roboty przeniosą się na drugą, nieparzystą stronę ulicy. Kierowcy pojadą wtedy przebudowaną połową jezdni.

Wszystkie prace na ul. Okrzei powinny zakończyć się za 17 miesięcy – wiosną 2027 roku.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie i w Polsce ? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Bernadovo: zamieszkaj na granicy miasta i Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego

0
W czasach, gdy zieleń w mieście staje się luksusem, Bernadovo wyróżnia się jako projekt osadzony nie tylko w atrakcyjnej dzielnicy Gdyni, ale także wśród...
×