Ulica Marszałkowska niebawem stanie się przyjazna rowerzystom. ZDM podpisał umowę z firmą Adrog, która po zachodniej stronie tej arterii na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego wybuduje drogę dla rowerów. Inwestycja to część programu Nowe Centrum Warszawy.
Nowa droga dla rowerów powstanie wzdłuż pl. Defilad. Od północy zostanie włączona do istniejącej infrastruktury rowerowej na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Od południa połączy się z planowanym układem dróg i przejazdów rowerowych na rondzie Dmowskiego. W ramach tego projektu wyremontowany zostanie też chodnik, a na szerokiej jezdni wytyczone zostaną miejsca postojowe.
Drogę dla rowerów wybuduje warszawska firma Adrog. Pod koniec stycznia jej ofertę jako najkorzystniejszą wybrano w przetargu (zaproponowała 2 mln 643 tys. zł brutto), a pod koniec lutego podpisano umowę. Oznacza to zielone światło do rozpoczęcia prac – potrwają one do lata, a jesienią na odcinku od Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego posadzony zostanie nowy żywopłot (podobnie jak na ul. Świętokrzyskiej).
„ZIELONA MARSZAŁKOWSKA”
Inwestycja ta będzie pierwszym krokiem do odnowienia ul. Marszałkowskiej w ramach realizacji programu Nowe Centrum Warszawy. Następnie – w kolejnych latach – przejdzie znacznie większe zmiany. Mają one bazować na koncepcji „Zielonej Marszałkowskiej”, opracowanej przez Zarząd Zieleni i konsultowanej z mieszkańcami. Przewiduje ona więcej zieleni, w tym także między torowiskiem a jezdnią.
Na całej długości ulicy ma powstać droga dla rowerów. Od ul. Królewskiej do pl. Bankowego zostanie ona wytyczona dzięki przeniesieniu parkowania na jezdnię. Dalej na północ rowerzyści przejadą przez pl. Bankowy i drogą rowerową wzdłuż ul. Andersa dojadą na Żoliborz. Tam – w ramach osobnego projektu – powstanie trasa rowerowa w ciągu ul. Mickiewicza. W ten sposób powstanie długi i spójny korytarz rowerowy północ-południe przez ścisłe centrum miasta.

Marszałkowska stanie się też bardziej dostępna dla pieszych. Oprócz zebr na wysokości ulic Nowogrodzkiej i Widok, które powstaną w ramach realizacji likwidacji barier architektonicznych przy rondzie Dmowskiego, planowane są również naziemne przejścia na wysokości ul. Złotej oraz na Osi Saskiej. Mamy również w planach budowę sygnalizacji świetlnej na niebezpiecznym przejściu dla pieszych przy Senatorskiej i przebudowę sygnalizacji i zbiegu z Królewską, gdzie często dochodziło do kolizji.