W nowosądeckim Newagu powstaje nowy pociąg dla WKD. Jak twierdzą twórcy nowe składu przy jego projektowaniu inspirowali się miastem i nowoczesnością. Nowe składy wyjadą na tory w przyszłym roku. Dajcie znać, czy Wam się podobają.
Pojazd przyciąga uwagę przede wszystkim swoim futurystycznym wyglądem nawiązującym do najnowszych trendów w branży. EZT 39WE inspirowany jest nowoczesną architekturą miasta. Dominują w nim geometryczne formy łączone z łagodnie ukształtowanymi powierzchniami zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz pojazdu.
Czoło z dużą szybą przednią nadaje pociągowi nowoczesny, nawiązujący do dynamiki miasta kształt, a także zapewnia maszyniście doskonałą widoczność w specyficznych warunkach ruchowych linii WKD. Wyświetlacz oraz reflektor górny zamknięte są optycznie w jednym pasie z szybą. Całość domykają masywne osłony absorberów energii zderzenia, które przypominają płozy i sprawiają wrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi.
Design 39WE jest także odzwierciedleniem funkcjonalności pojazdu. Duża ilość drzwi na stronę pojazdu ułatwi wsiadanie i wysiadanie. Przestronne przedsionki, stylistycznie nawiązują do formy czoła pojazdu i pozwalają na wygodne korzystanie z niego osobom o ograniczonej możliwości poruszania się, matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom.
Wnętrze utrzymane w eleganckiej kolorystyce, łączy odcienie bieli i grafitu z kontrastującymi granatowymi fotelami. Uwagę przykuwają lampy sufitowe i otwory wentylacyjne w kształcie trapezów.
System monitoringu z rejestratorem zdarzeń zapewni z kolei bezpieczeństwo pasażerom w trakcie podróży.
Projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócili na bezpieczeństwo. Kabina maszynisty podporządkowana została w stu procentach ergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotela maszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiej odległości od czoła pojazdu.
System monitoringu z rejestratorem zdarzeń zapewni z kolei bezpieczeństwo pasażerom w trakcie podróży.
Podczas projektowania pojazdu dla WKD konstruktorzy wykorzystali innowacyjne rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest konstrukcja nadwozia pojazdu oraz metody ograniczenia hałasu emitowanego do otoczenia.
Sześcioczłonowy pojazd o długości 60 m składał się będzie z 2 jednoprzestrzennych części po 3 człony każda. Pomieści łącznie 505 pasażerów w tym 164 na miejscach siedzących. Wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD. Wszystkie pojazdy wyposażone będą w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych.
39WE na linii WKD pojadą z prędkością 80 km/h. Na tory Warszawskiej Kolei Dojazdowej wyjadą w 2016 roku.