Prace przy tunelu Trasy W-Z

    0
    50

    ZDM zabezpieczył płyty znajdujące się na ścianie tunelu Trasy W-Z, po stronie północnej, w pobliżu schodów prowadzących na plac Zamkowy.

     

    Trasa W-Z to pierwsza większa inwestycja komunikacyjna po II wojnie światowej w Warszawie. Budowana w latach 1947–1949, oddana do użytku 22 lipca 1949, zbudowana została w miejscu dawnych przepraw przez Wisłę i ciągów ulic łączących Pragę, Śródmieście i Wolę.

    Stan części płyt elewacji nie był najlepszy i zagrażał bezpieczeństwu pieszych, dlatego ZDM podjął decyzję o rozpoczęciu prac, które nie tylko poprawią estetykę tego miejsca, ale także stan techniczny samego obiektu. Płyty zostały już zdjęte i zabezpieczone. W najbliższym czasie, po odnowieniu, elementy zostaną ponownie zamontowane.

    04182016-trasa-wz-sciana-1_1461074926 04182016-trasa-wz-sciana-3_1461074940 04182016-trasa-wz-sciana-4_1461075005 04182016-trasa-wz-sciana-5_1461075020 04182016-trasa-wz-sciana-6_1461075038 04182016-trasa-wz-sciana-7_1461075053

    Warto przypomnieć, że latem ubiegłego roku renowacje przeszły mury oporowe tunelu Trasy W-Z (od strony placu Bankowego). W ramach wykonywanych prac wyczyszczono również skarpę przy ulicy Miodowej, w okolicy Kościoła Kapucynów, a także naprawiono mur oporowy przy Zamku Królewskim od strony ul. Grodzkiej. Kamienne ściany zostały wyczyszczone pod opieką konserwatora. Dzięki temu kamień odzyskał swoją pierwotną jasną barwę. Prace były prowadzone w latach 2013-2015 i kosztowały blisko 2 mln zł.