Pociąg Pesa SUNDECK już w Warszawie

    0
    318
    Pociąg Pesa SUNDECK już w Warszawie
    Pesa wyprodukowała dla PKP nowe pociągi. Będzie ich łącznie 19.

    Pociąg Pesa SUNDECK, to najnowszy pociąg, który dojechał do Warszawy. Zakupiły go Koleje Mazowieckie oraz lokomotywę Ga mma, wyprodukowane przez firmę PESA Bydgoszcz S.A.

     

    Pociąg Pesa SUNDECK był testowany m.in. w zakresie kompatybilności z posiadanymi już przez KM wagonami piętrowymi. Obecnie odbywają się także szkolenia maszynistów.

    Pesa SUNDECK – to pierwsze pojazdy kolejowe tego typu, wyprodukowane przez polskiego producenta. Przeznaczone są głównie do obsługi aglomeracji miejskich o dużych potokach pasażerów. Ich nazwa – SUNDECK – wzięła się od słonecznego, wyżej położonego pokładu. Pojazdy będą uruchamiane do obsługi pociągów uruchamianych w systemie „push-pull”.

    Pociąg Pesa SUNDECK już w Warszawie
    Tak prezentuje się środkowy wagon pociągu Pesa SUNDECK

    Pomyślne zakończenie testów i odbiorów pierwszych wagonów piętrowych cieszy z kilku powodów. Z jednej strony zapowiada wprowadzenie przez Przewoźnika zupełnie nowego taboru już w przyszłym miesiącu, z drugiej potwierdza, że PESA, nawet w tak trudnym dla nas roku 2015, dała sobie radę z kolejnym prototypowym – w Polsce wręcz pionierskim – pojazdem typu „push-pull”. Jednym z trudniejszych oczekiwań Kolei Mazowieckich była kompatybilność SUNDECKÓW z dotychczasowym taborem, mam więc ogromną satysfakcję, że i temu wyzwaniu sprostaliśmy – powiedział Tomasz Zaboklicki, prezes PESY.
    W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciu piętrowych wagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie ok. 1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością eksploatacyjną do 160 km/h.
    Oba typy wagonów wyróżniają się nowoczesnym designem, przyjaznym, przestronnym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring gwarantujący bezpieczeństwo podróżnych.
    W wagonach sterowniczych znajdują się strefy dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową (spełniające wymogi TSI PRM) z częścią gastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach.

    Foto: Olek Kolejorz

    Czytajcie o innych inwestycjach PKP.

    WSZYSTKIE POJAZDY FLIRT3 OFICJALNIE PRZEKAZANE PKP INTERCITY

    Pierwszy DART odebrany przez PKP IC

    Pendolino ze zniżką na taksówkę. Nowy hit PKP?