Dworzec Zachodni będzie gotowy w grudniu!

    0
    163

    Nowoczesny dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia powstaje w ramach kompleksu West Station, realizowanego wspólnie przez HB Reavis oraz PKP S.A. Inwestycja obejmie budowę nowego, dodatkowego gmachu dworca o powierzchni ok. 1 300 m kw. Istniejący budynek dworcowy zlokalizowany od strony ulicy Tunelowej pozostanie niezmieniony i nadal będzie pełnił swoją funkcję.

     

    Nowy gmach powstaje przy Al. Jerozolimskich 142. Lokalizacja ułatwi dostęp do obiektu mieszkańcom Ochoty, Włochów czy Mokotowa. Takie rozwiązanie pozwoli również na rozładowanie ruchu, który dotychczas skupiał się wyłącznie przy istniejącym budynku dworcowym oraz w okolicy kas biletowych w tunelu przy peronach. Autorem koncepcji architektonicznej nowego dworca jest pracownia FS&P ARCUS sp. z o.o. Realizacja projektu rozpoczęła się w grudniu 2014 r. i zakończy się rok później – w grudniu 2015. Ważnym elementem inwestycji jest również rewitalizacja otoczenia, w tym przedłużenie istniejącej ścieżki rowerowej (tak, aby połączyła nowy gmach dworca kolejowego Warszawa Zachodnia z centrum Warszawy) oraz przebudowa skrzyżowania Al. Jerozolimskich i ul. Ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”.
    Obecnie na dworcu finalizowane są prace wykończeniowe. Cała inwestycja zakończy się w grudniu br. image3

    West Station to nowoczesny kompleks biurowy realizowany przez HB Reavis na warszawskiej Ochocie, przy Al. Jerozolimskich, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego Warszawa Zachodnia. W ramach projektu powstaną dwa trzynastokondygnacyjne budynki biurowe o powierzchni najmu 68 000 m kw.
    Lokalizacja inwestycji przy kluczowej dla stolicy arterii komunikacyjnej, prowadzącej do drogi ekspresowej S8 oraz autostrady A2, a także w pobliżu Alei Prymasa Tysiąclecia, jak również w bezpośrednim sąsiedztwie nowego budynku Dworca Warszawa Zachodnia, obsługującego pociągi podmiejskie oraz regionalne, zagwarantuje szybki i dogodny dojazd mieszkańcom wszystkich dzielnic Warszawy. Dzięki podziemnym tunelom, łączącym dworzec z budynkami, pasażerowie podróżujący do pracy pociągami SKM, WKD czy transportem publicznym będą mogli dotrzeć do biura suchą stopą.
    Z myślą o komforcie przyszłych użytkowników kompleks wyposażony zostanie w wiele udogodnień. Przeszklone fasady budynków zapewnią dostęp światła dziennego, gwarantując doskonałe doświetlenie powierzchni biurowej, a tym samym wyższy komfort pracy i mniejsze zużycie energii elektrycznej. Standard techniczny inwestycji wzbogacą również systemy komputerowego zarządzania budynkiem (BMS) oraz klimatyzacji i wentylacji z centralną funkcją nawilżania powietrza i możliwością indywidualnego regulowania temperatury. Kompleks objęty zostanie całodobową ochroną oraz systemem monitoringu i kontrolą dostępu. Na terenie obiektu znajdzie się także stacje doładowania samochodów elektrycznych. Parter obu budynków przeznaczony zostanie na lokale usługowohandlowe. Ponadto, do dyspozycji najemców i gości biurowców oddanych zostanie 1 100 miejsc parkingowych zlokalizowanych na parkingu naziemnym oraz w trzypoziomowych garażach podziemnych.
    Zarówno projekt inwestycji, jak i sama budowa zostały zaplanowane tak, by spełniały wymogi najwyższego poziomu świadectwa ekologicznego – BREEAM Excellent.
    Koncepcję kompleksu przygotowała pracownia architektoniczna FS&P ARCUS Sp. z o.o.
    Pierwszy etap projektu zostanie oddany do użytku w III kwartale 2016 r., a drugi – w I półroczu 2018