Jak projektować miasta, by mieszkali w nich szczęśliwi ludzie? Co zrobić, by mieli na to wpływ przede wszystkich ich mieszkańcy? Jak budować relacje z władzami samorządo-wymi, deweloperami i aktywistami miejskimi?
O tym – na przykładzie warszawskiej ulicy Towarowej – już 12 marca o godz. 17:00 w Muzeum Powstania Warszawskiego. Wolskie Centrum Kultury zaprasza na prezentację sześciu koncepcji zagospodarowania ulicy To-warowej, debatę o przestrzeni wspólnej oraz premierę instalacji interaktywnej Wojtka Blecharza, inspirowanej dźwiękami miasta. Wstęp wolny.
Sześć interdyscyplinarnych zespołów projektowych (MAU Mycielski Architecture
& Urbanism, R_Ewolucja Katedry Sztuki Krajobrazu SGGW, CZTERY PORY WOLI, Wola Rozwoju, +48 Grupa Projektowa oraz BudCud) od listopada 2015 r. opracowywało pomysł na zagospodarowanie warszawskiej ulicy Towarowej. Równolegle odbywały się także kon-sultacje społeczne z mieszkańcami i pracownikami tego obszaru Woli.
Czas, by opowiedzieć o ich efektach.
PODSUMOWANIE W MUZEUM POWSTANIA WARSZAWSKIEGO
12 marca (sobota) o godz. 17:00 w Muzeum Powstania Warszawskiego interdyscyplinarne zespoły projektowe, władze miasta, eksperci z Oddziału Warszawskiego Stowarzyszenia Architektów Polskich, aktywiści miejscy i mieszkańcy Warszawy będą wspólnie rozmawiać
o przyszłości ulicy Towarowej. Debatę poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge, dziennikarka ra-diowej „Jedynki”. Dyskusję poprzedzą kilkuminutowe prezentacje wygłoszone przez auto-rów każdej z koncepcji, a wizualizacje ich pomysłów będzie można obejrzeć podczas zaa-ranżowanej specjalnie na ten dzień wystawy.
AUDIOROOM Z DŹWIĘKAMI MIASTA
Sen o Towarowej to także premiera instalacji interaktywnej Wojtka Blecharza, znanego polskiego kompozytora i oboisty. Audioroom to metaforyczna oaza dźwięku – miejsce,
w którym można znaleźć schronienie przed miejskim zgiełkiem. Inspirowana zaniedbanymi
i nieatrakcyjnymi obszarami Warszawy, jest miejscem spotkania ludzi, chcących poobco-wać ze sobą i dźwiękiem. – Uważne słuchanie, głębokie nasłuchiwanie, wsłuchiwanie się w siebie staje się deficytową czynnością w społeczeństwie rozkojarzonym i bombardowanym zmultiplikowanymi bodźcami – zauważa Blecharz.
Do pokoju dźwięków zaprojektowanego przez artystę będzie można wejść tylko 12 marca
w Hali B Muzeum Powstania Warszawskiego. Wiosną bryła stanie się elementem war-szawskiej przestrzeni miejskiej.