SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Powstanie Nowa Syrena z napędem elektrycznym

Strona główna Informacje Powstanie Nowa Syrena z napędem elektrycznym

AK Motor Sp. z o.o., oficjalnie zaangażowana w proces wskrzeszenia samochodu Syrena, uchyla rąbka tajemnicy na temat technologii, jaką zastosuje w nowych  autach.

 

Spółka zdecydowała, aby w swoim modelu biznesowym nie koncentrować się na tworzeniu od podstaw własnej technologii, lecz by skorzystać z oferty firm, które specjalizują się w tej dziedzinie.  Chce stworzyć sieć partnerską, która pozwoli na efektywną współpracę w celu realizacji tak wielkiego przedsięwzięcia, jakim jest reaktywacja polskiej marki samochodowej Syrena.  Osiągnięcie tego celu jest możliwe tylko dzięki zastosowaniu kluczowych kompetencji każdego z partnerów bizneowych.  W przypadku technologii, na jakiej oparta będzie budowa elektrycznych Syren, AK Motor wybrała do współpracy profesjonalistów, dysponujących wiedzą i doświadczeniem, którzy gwarantują innowacyjność, a przy tym niezawodność auta.  W ten sposób firma AK Motor umożliwia rozwój wyspecjalizowanym polskim spółkom.

 

“Ludzie pytają nas, jak duża jest nasza firma?  Odpowiedź jest prosta, “mała lecz wielka”.  Chcę, aby AK Motor rozwijała się jako firma “sieciowa”.  Jest to rozwiązanie przyszłości.  Każdemu zależy na sukcesie Syreny, byłem o tym całkowicie przekonany i wiedziałem, że ten fakt przyciągnie do tego projektu najlepszych partnerów w każdej dziedzinie, która nas interesuje.  Jako firma sieciowa, AK Motor jest „ciałem centralnym”, dookoła którego obracają się satelitarne firmy partnerskie w naszym konsorcjum.  Ponadto, uważam że wiele polskich firm może tylko skorzystać współpracując z nami nad Syreną.  Paradoksalnie, przy współpracy sieciowej  w konsorcjum z naszymi lojalnymi partnerami technologicznymi, rozwojowymi i produkcyjnymi, nasz cały zespół tworzy potężny polski koncern samochodowy, koncern z największym doświadczeniem w produkcji Polskich samochodów.  Mogę zdradzić, że pewnien podmiot polskiego Rządu uznał ostatnio, że technologia którą chcemy zastosować w naszych Syrenach jest najlepsza w kraju do polskiego samochodu elektrycznego” – powiedział Arkadiusz Kamiński, Prezes AK Motor Polska Sp. z o.o.

 

Teraz trochę o samej technologii:

 

Syrena Meluzyna E3 – to konfiguracja 3-drzwiowa w stylu hatchback.  W aucie jest 5 miejsc siedzących.  Jest też więcej miejsca nad głową dla pasażerów z tyłu, niż w dwu-drzwiowej Syrenie Meluzynie.  Pojemność bagażnika samochodu z tylnymi rozłożonymi siedzeniami wynosi około 1153L, a z siedzeniami złożonymi (w pionie) 550L.  Masa pojazdu gotowego do jazdy to 1500 kg (w tym akumulatory trakcyjne 320 kg).  Podzespoły elektryczne do Syreny Meluzyny E3 nie istnieją jedynie w teorii, są gotowe do użycia.  Aktualnie, firmy współpracujące z AK Motor przy projekcie Syreny dostosowują wszystkie podzespoły do wymagań elektrycznej Syreny Meluzyny (firmy te pochodzą z Polski).   Syrena Meluzyna E3 będzie posiadać wysokoobrotowy silnik klatkowy z przekładnią planetarną redukcyjną o prędkości 24000 obrotów na minutę.  Maksymalna ciągła moc znamionowa jest na poziomie 52 kW, z chwilową mocą do 120 kW (przez 30 sekund).  Napęd jest chłodzony płynem.  Zastosowana została jedna, przednia oś napędowa.  W planach jest też wersja terenowa z napędem na cztery koła, przy użyciu dwóch silników elektrycznych.  Moc falownika znamionowa wynosi 150 kW, z napięciem maksymalnym zasilania o 800 VDC.  Samochód będzie wyposażony w modułowe akumulatory trakcyjne o pojemności 20 kWh, 30 kWh lub 40 kWh, w zależności od wersji pojazdu.  Zaoferowanie samochodu w kilku wersjach pozwoli na optymalizację ceny zakupu, a co za tym idzie jego większą dostępność dla potencjalnych klientów. Akumulatory będą skonstruowane z uwzględnieniem bezpieczeństwa zderzeniowego, jak i elektrycznego użytkowników.  Masa akumulatorów będzie wynosić, w zależności od pojemności odpowiednio: 200 kg, 300 kg i 400 kg.

 

W samochodzie przewidziano dwa systemy ładowania akumulatorów:

 

  1. A) z wykorzystaniem jednofazowego gniazda elektrycznego i wbudowanej ładowarki.

 

  1. B) z wykorzystaniem złącza CCS Combo 2 i dedykowanej szybkiej ładowarki zewnętrznej z wykorzystaniem prądu stałego (50 kW).

e-3_002e-3_003e-3_004Zastosowanie zewnętrznej, szybkiej ładowarki ma wiele zalet takich jak: skrócenie czasu ładowania, wykorzystanie tej samej ładowarki przez wielu użytkowników, optymalizacja wykorzystania przyłącza energetycznego.  Złącze typu CCS Combo 2 zostało określone, jako wymagane w przypadku punktów ładownia prądem stałym przez Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE.  Typowe ładowarki zewnętrzne w standardzie CCS Combo 2 mają moc równą 50 kW (choć standard przewiduje większe moce).  W związku z tym czas szybkiego ładowania do 80% SOC, zależnie od pojemności akumulatorów, będzie wynosił od 20 min do 40 min., natomiast czas ładowania akumulatorów do 100% SOC wyniesie od 24 min do 48 min.  Możliwe jest dalsze skrócenie czasu ładowania, jednak typowe rozwiązania rynkowe dostępnych ładowarek oferują właśnie moc na poziomie 50 kW.  W przypadku domowego punktu ładowania (jednofazowy o mocy 7,4 kW) czas ładowania będzie wynosił od 5 do 9 godzin.

e-3_004Wymiary Syreny Meluzyny E3: (mm)

Rozstaw Osi – 2508

Rozstaw kół – przód – 1530

Rozstaw kół – tył – 1530

Długość – 4063

Szerokość – 1800

Wysokość – 1493

Prześwit pod samochodem z przodu – 170

Opony – 225/50R17

 

Syrena Meluzyna RE – Sport wciąż pozostaje bliskim tematem dla AK Motor, jest spójny z wizerunkiem firmy i idealnie wpisuje się kierunek rozwoju marki Syrena.  Pod koniec 2015 roku AK Motor Polska przedstawiła Syrenę Meluzynę R, jako pierwszy nowy samochód pod marką Syrena, który był dostępny na rynku od roku 1983, w serii limitownej do 25 sztuk. Aktualnie, pozostało jeszcze 20 sztuk Syreny Meluzyny R do zamówienia i chociaż ostatecznie firma podążając za trendami przyszłości, zgodnie z wyznaczonym kierunkiem, dotyczącym motoryzacji w Polsce, zdecydowała się na samochody elektryczne (co spowodowało, że promocja na spalinowe auta wyścigowe została ograniczona), firma AK Motor chętnie wyprodukuje pozostałe auta na potrzeby wyścigowców, jeśli będą dalsze zamówienia. Ta oferta jest ciągle aktualna. W niedalekiej przyszłości, podane zostaną również informacje, dotyczące elektrycznego samochodu wyścigowego pod nazwą Syrena Meluzyna RE. Od zawsze, sport wyścigowy był najlepszym sposobem na przetestowanie nowych technolgii i w tym kierunku będzie podążała również marka Syrena.

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji? Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Bolt uruchamia elektryczne hulajnogi w Krakowie i Warszawie Akcja Bohaterowie Nie Płacą!

Bolt, platforma łącząca kierowców i pasażerów, wprowadza nową opcję bezpiecznego transportu dla mieszkańców Krakowa i Warszawy. Już w czwartek, 9 marca,...

PRZETARGI W CZASIE KRYZYSU

Rozstrzygane obecnie przetargi ogłaszane jeszcze w lutym i marcu cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem, a oferty są często znacznie niższe...

Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej

Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur...

Matexi buduje wieżowiec pod wynajem mieszkań

Matexi Polska oraz spółka Aurec Capital Poland podpisały umowę, dotyczącą zawarcia jednej z największych na rynku polskim transakcji sprzedaży przez dewelopera,...

Warszawski Transport Publiczny w okresie świąt wielkanocnych

W niedzielę i poniedziałek wielkanocny, 12–13 kwietnia, pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego będą kursowały według zmienionych rozkładów jazdy. Nieczynne będą Punkty...

Moje Miejsce rośnie na Dolnym Mokotowie

Na Dolnym Mokotowie wyrasta Moje Miejsce, wielofunkcyjny projekt realizowany przez Echo Investment. Zaawansowane prace wykończeniowe prowadzone są w całej części...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...