Po kilkunastu miesiącach wraca remont na ul. A. E. Odyńca. Na odcinku między al. Niepodległości a ul. Puławską będzie wymieniona nawierzchnia i wyremontowane chodniki, pojawi się też nowa zieleń. Fragment jest jednym z czterech odcinków, na których remont ZDM ogłosił kilka dni temu przetarg.
Przetarg składa się z trzech części. Dotyczy remontu czterech odcinków dróg, w tym pięciu ulic – W. Sławka (Ursus), A. E. Odyńca (Mokotów) i Rzędzińskiej (Bemowo) oraz ciągu Saskiej i Egipskiej (Praga-Południe). Przyszli wykonawcy lub wykonawca będą mieli za zadanie przede wszystkim wymienić nawierzchnię, a ponadto w mniejszym bądź większym zakresie wyremontować otaczającą infrastrukturę. Oferty można składać do 21 lutego. ZDM liczy, że propozycje będą korzystne i jeszcze przed wiosną wybierzemy oraz podpiszemy umowę z wyłonioną firmą lub firmami.
NOWY ASFALT I OSIEM OGRODÓW
W przypadku ul. A. E. Odyńca chodzi o odcinek między al. Niepodległości a ul. Puławską. Przede wszystkim zostanie wymieniona na nim nawierzchnię, której stan pozostawia dziś wiele do życzenia. Widoczne są spękania i wykruszenia w miejscach usuwania dziur, kierowcom komfort podróżowania obniżają też koleiny. Dlatego nowy asfalt wzmocnimy siatką szklaną, ułożoną między podbudową a warstwą wiążącą. Na 50-metrowych dojazdach do skrzyżowań i przy przystankach autobusowym dodatkowo położona będzie jeszcze siatkę szklano-węglową nasączoną asfaltem pod warstwą ścieralną.
Nowe będą też chodniki. Po stronie północnej położone będą nowe płyty o wymiarach 50 x 50 cm na całym odcinku przewidzianym do naprawy. Płyty nie zastąpią jednak starych na całej szerokości – utworzony będzie pas zieleni od strony krawędzi jezdni. W miejscu stref wyłączonych z ruchu przed przejściami dla pieszych i przystankami powstaną ogrody deszczowe. Łącznie powstanie ich osiem – wszystkie w północnej części ulicy.
WIĘCEJ MIEJSCA NA CHODNIKU
Inwestycja dopełni zmiany, jakie na ul. A. E. Odyńca między al. Niepodległości a ul. Puławską wprowadziliśmy jesienią 2020 r. Polegały na przeniesieniu parkowania z chodnika na jezdnię. Dzięki temu piesi nie muszą przeciskać się między autami a ogrodzeniem posesji, zaś kierowcy mogą parkować samochodami na 64 legalnych miejscach postojowych.