40 kondygnacji nadziemnych i ponad 155 metrów wysokości – tyle mierzy wieża SKYSAWA. Budynek kilka dni temu osiągnął docelową wysokość, a nam udało się zajrzeć do środka.
SkySawa to jeden z trzech wieżowców, które są w trakcie budowy. Zarówno budowany wieżowiec Varso Tower oraz Central Point u zbiegu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej osiągnęły Nie inaczej jest w przypadku wieżowca SkySawa, którego inwestorem jest Polski Holding Nieruchomości. Ten smukły o „ołówkowej” sylwetce budynek wyróżnia sie na tle stołecznych wysokościowców swoją architekturą.
Wieżowiec powstał w miejscu wyburzonego budynku biurowego pod adresem Świętokrzyska 36, który powstał w latach 60 XX wieku. Właściciel działki od dawna próbował wybudować w tym miejscu znacznie wyższy budynek m.in. z udziałem niemieckiej spółki Hochtief, która ma na swoim koncie budowę wieżowca Ronda 1. Niestety, mimo trwających kilka lat negocjacji do współpracy nie doszło.
PHN podjął decyzję, że wieżowiec wybuduje bez partnerów. Prace konstrukcyjne części nadziemnej SkySawy trwały rok, przy czym kondygnacje od +17 do +40 wybudowano w zaledwie 150 dni.
Planowany termin ukończenia wieży SKYSAWA to trzeci kwartał 2022 r. Niższa 9-piętowa część kompleksu zostanie oddana do użytkowania w bieżącym roku.
SKYSAWA, której budowa rozpoczęła się w czerwcu 2019 r., powstaje w centrum Warszawy, przy ul. Świętokrzyskiej 36. Dzięki centralnej lokalizacji przy Rondzie ONZ będzie jedną z nielicznych inwestycji w Warszawie, której najemcy dostaną się bezpośrednim przejściem podziemnym do stacji metra. W biurowcu znajdzie się nowoczesna infrastruktura dla cyklistów obejmująca ok. 200 miejsc dla rowerów i szatnie z natryskami. Dwupoziomowy parking podziemny oprócz standardowych miejsc postojowych będzie wyposażony w dziewięć stacji ładowania samochodów elektrycznych. W obu budynkach przewidziano powierzchnie z trasami, których najemcy zyskają otwartą przestrzeń do relaksu i prowadzenia mniej formalnych spotkań. Na poziomie -1 znajdą się ogólnodostępne punkty gastronomiczne i handlowo-usługowe.
Fot. Kuba Jurkowski/ Light At Night
Tekst T. Reich, materiały inwestora