Ratusz potwierdza, że najwcześniej latem rozpocznie się budowa nowej przeprawy na filarach mostu Łazienkowskiego. Nowy most nie będzie znacząco różnił się od obecnego mostu. Nowością mają być ścieżki rowerowe, które władze Warszawy postanowiły uwzględnić przy budowie mostu.
Stalowa konstrukcja mostu Łazienkowskiego zostanie wymieniona na nową. Uszkodzenia po pożarze są poważne. Pierwsze wyniki ekspertyzy mostu Łazienkowskiego po pożarze pokazują, że uszkodzenia przeprawy są poważne. Uszkodzona została m.in. płyta pomostu, łożyska na wschodnim brzegu, dźwigary i żebrowanie dźwigarów wewnętrznych, zmieniła się struktura stali. – W tej sytuacji podjęłam decyzję o całkowitej wymianie konstrukcji mostu przy wykorzystaniu dzisiejszych filarów – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy. – Jest to najszybsze rozwiązanie które pozwoli uruchomić most w ciągu kilku-kilkunastu miesięcy. W ocenie specjalistów wymiana konstrukcji będzie trwała krócej oraz będzie tańsza niż jego remont. Obecna przeprawa zbliża się już do końca terminu swojej trwałości. Wyremontowany most, według obowiązujących norm będzie miał trwałość 100 lat. Koszt prac szacowany jest na 100-120 mln zł, na najbliższej sesji Rady Warszawy pierwsze 50 mln zł zostanie przesunięte z rezerwy na ten cel.
Foto: Adrian Grycuk