SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Miejska aleja L. Kondratowicza

Strona główna Infrastruktura Miejska aleja L. Kondratowicza

Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak będzie wyglądała ul. L. Kondratowicza po wybudowaniu metra. Drogowcy szukają projektanta budowy nowej ulicy.

Metro dojedzie na Bródno w 2022 r. Na ul. Kondratowicza będą dwie stacje metra – “Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza oraz “Rembielińska” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Tu zakończy się druga linia metra w prawobrzeżnej Warszawie. Mamy już decyzję środowiskową i projekty i w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na budowę. Mieszkańcy tego kilkudziesięciotysięcznego osiedla zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta.

 

wizualizacja-1-fin_1516976406Miejska aleja

Budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastapiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra. – Kluczem do przygotowania tak dużych zmian były szerokie konsultacje społeczne. To dzięki zaangażowaniu mieszkańców wprowadzimy rozwiązania, które zmienią ul. L. Kondratowicza w estetyczną i przyjazną dla wszystkich zieloną aleję – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

 

wizualizacja-2-fin_1516976410Koncepcja zaprezentowana latem zeszłego roku przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy i Iwonę Wujastyk, przewodniczącą Komisji Infrastruktury i Inwestycji rady miasta zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.

Projektant poszukiwany

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na wykonanie niezbędnej dokumentacji. Zwycięska firma będzie miała 1,5 roku na przygotowanie symulacji ruchu i opracowanie na ich podstawie szczegółowych rozwiązań drogowych. Wykonane zostaną również projekty nasadzeń zieleni i zabezpieczenia instalacji podziemnych przez rozrostem korzeni drzew (wzorem tych zastosowanych na ul. Świętokrzyskiej). Szczegółowy projekt zostanie przedstawiony mieszkańcom na spotkaniach informacyjnych.

Dokumentacja ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku, tak aby na jej podstawie można było zrealizować przebudowę ulicy w ramach odtworzenia po budowie końcowego odcinka II linii metra.

Nie tylko ulica

Ale zmiany na ulicy Kondratowicza związane z budową II linii metra to nie tylko wymiar komunikacji: pieszej, rowerowej, publicznej, samochodowej. To przede wszystkim wielka zmiana jakości przestrzeni publicznej i realizacja postulatów dotyczących Centrum Lokalnego przy ul. L. Kondratowicza, w rejonie Parku Bródnowskiego. Dzięki metru i inwestycji drogowej możliwa będzie realizacja rekomendacji OW SARP dotyczących lepszego powiązania obu stron ulicy i uporządkowania przestrzeni publicznej – chodników, parkowania, małej architektury itp.

Wiadomości

Gabinety bez klauzuli sumienia dostępne dla kobiet

Wszystkie podległe miastu szpitale ginekologiczno-położnicze oraz szpitale, które posiadają oddziały o takim profilu, deklarują, że zapewniają w nich pacjentkom dostęp do...

W metrze grasuje zorganizowana grupa napadająca na pociągi

Po weekendowym "incydencie" na stacji metra Młynów na Woli otrzymaliśmy odpowiedź Metra Warszawskiego. Pracownicy twierdzą, że takich napadów powiązanych z pociągów...

Tramwajem przejedziemy pod Dworcem Zachodnim

Dziś Tramwaje Warszawskie podpisały wspólną umowę z PKP PLK na zarządzanie budową. A to oznacza, że mamy profesjonalny zespół wsparcia, tzw....

Zakończyło się Lato Konesera – cykl wakacyjnych imprez kulturalno-rozrywkowego centrum stolicy

Lato Konesera było niezwykle popularne wśród mieszkańców Warszawy i turystów. W ramach cyklu, zorganizowanego na terenie Centrum Praskiego Koneser od początku...

Ostatni moment na głosowanie i wybór inwestycji rowerowych w budżetach obywatelskich

Jedna czwarta rowerzystów jeździ częściej niż przed rokiem, a 63 procent z nich domaga się poprawy bezpieczeństwa poprzez budowę nowych ścieżek...

Fabryka Norblina z cyfrową galerią

Grupa Capital Park podpisała umowę na wynajem blisko 800 mkw. powierzchni, na której pojawi się pierwsza w Polsce w pełni interaktywna...

Polecane

Zakończyło się Lato Konesera – cykl wakacyjnych imprez kulturalno-rozrywkowego centrum stolicy

Lato Konesera było niezwykle popularne wśród mieszkańców Warszawy i turystów. W ramach cyklu, zorganizowanego na terenie Centrum Praskiego Koneser od początku...

Wolskie Rotundy według Danuty Karsten

Danuta Karsten stworzyła w Warszawie niezwykle spektakularną instalację w Wolskich Rotundach, na terenie byłej gazowni, zatytułowaną „Stałość w ulotności”.

Stacja metra Młynów “przejęta” przez wandali

Dziś w nocy z soboty na niedzielę doszło do zuchwałego zniszczenia pociągu, a także stacji metra Młynów na Woli.

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...