Na trasy wyruszyły już pierwsze pojazdy oznaczone nowym logotypem warszawskiego transportu publicznego. Został on wybrany w drodze konkursu i w jednoznaczny sposób identyfikuje usługi transportowe organizowane przez m. st. Warszawę, a także całą komunikację miejską i poszczególne środki transportu publicznego.
Jak dotąd, w stołecznej przestrzeni funkcjonuje wiele różnych znaków graficznych dotyczących transportu – to logotypy Zarządu Transportu Miejskiego i poszczególnych przewoźników, znak „Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej”, czy herb Warszawy. Nowe, unifikujące logo jest wprowadzane stopniowo. Widnieje już na części pojazdów, a pojawi się m.in. także na biletach, elementach systemu informacji pasażerskiej, rowerach publicznych, czy parkingach P+R.
Biletów od kierowcy nie kupisz
Zmiany w dystrybucji biletów. Od 1 stycznia już nie można kupić biletu u kierowców i motorniczych.
Sprzedaż biletów przez prowadzących pojazdy była tylko pomocniczym kanałem dystrybucji – stanowiącym zaledwie 1,5% ogółu sprzedaży biletów. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu przewozu zakup biletu w pojazdach podlegał ograniczeniom – pasażer mógł nabyć bilet jedynie za odliczoną kwotę, podczas postoju pojazdu na przystanku, a jeśli opóźnienie kursu wynosiło więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy, prowadzący pojazd mógł odmówić sprzedaży biletu.
Od 1 stycznia 2018 roku poprawiło się także osobiste bezpieczeństwo kierowców i motorniczych, którzy nie muszą już przewozić biletów ani pieniędzy.
Pasażerowie warszawskiego transportu publicznego mogą korzystać z bardzo rozbudowanej sieci sprzedaży.
Bilety można nabyć:
- w Punktach Obsługi Pasażerów,
- wybranych i oznakowanych punktach sprzedaży (kioski, saloniki prasowe),
- biletomatach stacjonarnych (blisko 720),
- biletomatach mobilnych (około 1900),
- przez Internet,
- przez telefon komórkowy.