Do poniedziałku, 9 lutego, stołeczny ratusz zbiera pomysły na przedmioty warte promocji zagranicznej. Trwa konkurs na warszawską „Sztukę Użytkową”, w którym zgłoszony może być np. niewielki upominek dla uczestników targów, mebel stanowiący część stoiska, czy elementy galanterii i dodatki.
To prawdziwe wyzwanie, bo Hanna Gronkiewicz-Waltz w 2013 rozwiązała Biuro Promocji Miasta. To samo biuro, które było odpowiedzialne za realizację filmu przed Euro 2012. Film nie spotkał się z życzliwością internautów.
http://youtu.be/OegywaiSbfY
Od tego czasu za promocję gospodarczą odpowiada Biuro Funduszy Europejskich, a za wizerunek miasta – Centrum Komunikacji Społecznej.
„Takie działanie ma na celu zapoznanie z warszawską branżą kreatywną osoby spoza branży, ewentualnych przyszłych nabywców ze świata nieruchomości i bankowości. To także znakomita promocja Warszawy jako miejsca ludzi kreatywnych, z pasją i wyobraźnią.” – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy.
„Pierwsze doświadczenia w tym zakresie zebraliśmy na ubiegłorocznych targach EXPO REAL 2014 w Monachium, gdzie prezentowaliśmy zarówno realizowane w mieście projekty inwestycyjne, ale też designerskie meble, które były elementem stoiska, jak i drobne lecz estetyczne upominki, np. koszulki warszawskiej firmy Tcity, cukierki warszawskiej manufaktury cukierków, czy Lokalne puzzle firmy Lokalny. Takie elementy świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie miejskiej oferty.” – mówi Grzegorz Wolff, zastępca dyrektora Biura Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego.
foto: TCity
W konkursie mogą wziąć udział warszawscy artyści prowadzący działalność gospodarczą w Warszawie, także zarejestrowaną w stolicy. Muszą przedstawić projekt przedmiotu z zakresu sztuki użytkowej promującego Warszawę, sporządzonego na potrzeby konkursu lub już istniejącego. Każdy uczestnik musi m.in. przedstawić oświadczenie, że posiada majątkowe prawa autorskie do przedstawionego projektu.
Projekt konkursowy powinien zawierać wizualizację lub zdjęcie projektu wykonane w dowolnym programie graficznym, dostarczoną w pliku PDF lub JPG z określeniem kolorystyki i wymiarów, w jakości do druku (300 dpi), o łącznej wielkości do 10 MB. Projekty mogą być wysyłane do Urzędu m.st. Warszawy drogą mailową na adres kkotlarska@um.warszawa.pl lub na dysku przenośnym na adres: Centrum Przedsiębiorczości Smolna, ul. Smolna 4, 00-375 Warszawa.
Zwycięzców poznamy w piątek, 13 lutego br. Organizatorem konkursu jest Urząd m.st. Warszawy.
Na zakupy do pałacu albo do Muzeum Powstania Warszawskiego?
Jednym z ważniejszych punktów, które warto odwiedzić jest sklep w Pałacu Kultury i Nauki. Wyodrębnione są trzy niezależne stoiska zlokalizowane na trzech poziomach. Pierwsze stoisko, największe, znajduje się na poziomie handlowym na parterze tuż przy windach. Drugie stoisko można odnaleźć na drugim piętrze, tuż przy kasach biletowych do wjazdu na panoramę Warszawy, która znajduje się na 30 piętrze Pałacu Kultury. Tam również, na 30 piętrze, jest nasze trzecie niewielkie stoisko.
Historia powstanie sklepu sięga jeszcze lat 80 ubiegłego wieku. Był to i nadal jest interes rodzinny. W ofercie sklepu można znaleźć praktycznie wszystkie typy pamiątek. Od koszulek i magnesów na lodówkę, czy dzwonków nawiązujących do symboliki Warszawy, aż do kul śnieżnych. Estetyka owych pamiątek pozostawia wiele do życzenia.
Nie lepiej jest w Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym można kupić torby, znaczki lub pamiątkowe bryloczki.
Obrazek ze Starówki?
Najbardziej oczywistą pamiątką z Warszawy mogłyby okazać się akwarele kupione od artystów na Starym Mieście lub przy barbakanie. My proponujemy niesamowite grafiki Tytusa Brzozowskiego, który z zawodu jest architektem, ale naszym czytelnikom dał się poznać jako nietuzinkowy artysta. Jego akwarele mogliście oglądać w warszawskim oddziale SARP na autorskiej wystawie, która odbywała się pod patronatem Nowej Warszawy.
Tablet wart Warszawy
Jednym z ciekawszych gadżetów, które mogłyby promować Warszawę mogłyby okazać się tablety z bardzo ciekawą grafiką przygotowaną przez artystę Jana Kallwejta. Polak przygotował specjalną grafikę na limitowaną edycję tabletów Xperia TM Z3 Compat. Niestety, można je nabyć wyłącznie w Niemczech w cenie 499 euro. Do sprzedaży trafiło zaledwie 33 sztuk tabletów z kolekcji Stadt Talente.
A może jednak pałac?
Przejrzeliśmy oferty gadżetów dostępnych od ręki. Chyba większość czytelników zna sklep internetowy HelloWawa. W ofercie witryny znajdziemy oczywiste gadżety związane z Warszawą m.in. koszulki, znaczki, torby z nadrukami, czy kubki z Pałacem Kultury i Nauki. Nowoczesne wzornictwo i modny minimalizm na szczęście ratuje produkty sklepu, które wyróżniają się na tle oferowanej tandety w sklepach pamiątkarskich. Prawdziwym hitem jest deska do krojenia w kształcie Pałacu Kultury i Nauki, czy papierowy model budowli.