Bezpośrednie połączenie Bemowa z Lotniskiem Chopina i Wilanowa z Wawrem to propozycje młodych architektów, którzy przesłali do naszej redakcji rewolucyjny plan na budowę III linii metra. Choć jej trasa jest nieznana, to budowa wydaje się przesądzona.
Budowa centralnego odcinka II linii metra nabiera rumieńców, o czym się przekonaliśmy na własne oczy. Najbardziej zaskoczyły nas dodatkowy peron i torowisko na stacji Stadion Narodowy, który będzie pełnił funkcje toru technicznego, a w przyszłości ma połączyć II linię z III, którą planuje już miasto. Jej trasa na razie wydaje się mglista, dlatego postanowiliśmy przedstawić koncepcję młodych architektów i zapytać czytelników, którędy powinna przebiegać trasa III linii podziemnej kolejki.
III linia na Wilanów?
Koncepcja nadesłana przez architektów, których nazwiska na razie pozostaną tajemnicą, przecina Wisłę pomiędzy Wawrem i Wilanowem. Tam już od 2019 kierowcy pojadą kolejnym odcinkiem obwodnicy południowej i mostem. III linia metra w przeciwieństwie do obwodnicy „skręcałaby” z Wilanowa w kierunku Dolinki Służewieckiej, żeby połączyć się z istniejącą I linią na stacji Wilanowska, a następnie pasażerowie mogliby dojechać do Lotniska Chopina, a stamtąd aż do Bemowa.
Koncepcja jest dość odważna. Zapytamy niebawem jej autorów o to, czym kierowali się, przygotowując plan III linii. Zachęcamy czytelników do dyskusji na temat przebiegu przyszłej sieci podziemnej kolejki. Czekamy na Wasze opinie.