Znalezienie pracowników jest dziś równie trudnym zadaniem, jak utrzymanie się na rynku i pozyskiwanie nowych zleceń. Braki kadrowe skutecznie hamują rozwój firmy, uniemożliwiają obsługiwanie najcenniejszych klientów i rywalizowanie z coraz silniejszą konkurencją. W takim środowisku szczególnego znaczenia nabiera nawiązanie współpracy z partnerem, który zadba o tę istotną część biznesu swojego klienta. Jak wybrać agencję pracy w Warszawie? Sprawdź, które kryteria powinieneś wziąć pod uwagę.
Znajomość branży
Wysyłając zapytania do kilku wstępnie wybranych agencji pracy zawsze warto dopytać o to, czy mają one doświadczenie w obsłudze klientów z Twojej branży. Inne metody rekrutacyjne stosuje się np. w sektorze finansowym, inne w branży IT, a jeszcze inne w budowlanej. Im lepiej agencja zna środowisko biznesowe, w jakim się obracasz, tym szybciej będzie mogła opracować skuteczną strategię pozyskiwania odpowiednich pracowników.
Rada
Doświadczenie w danej branży ułatwia agencji pracy zrozumienie potrzeb klienta, oszacowanie czasu, jaki jest potrzebny na znalezienie pracowników oraz zweryfikowanie kandydatów pod kątem ich kwalifikacji zawodowych.
Lepiej zacznij od współpracy na wyłączność
Możesz mieć pokusę zatrudnienia kilku agencji pracy w Warszawie, zwłaszcza wtedy, gdy nie do końca wiesz, na którą ostatecznie się zdecydować. Nie jest to natomiast dobre rozwiązanie, a na pewno nie na samym początku. Agencje również ze sobą rywalizują, dlatego z dużym prawdopodobieństwem będziesz otrzymywać propozycje przyjęcia tych samych kandydatów pozyskanych przez różnych pośredników, co może prowadzić do chaosu decyzyjnego.
Problemem w przypadku współpracy z kilkoma agencjami może być również narażenie firmy na straty wizerunkowe, a to przełoży się również na osłabienie jej pozycji w wyścigu po najlepszych kandydatów. Wyobraźmy sobie sytuację, w której z jedną osobą kontaktują się 2-3 agencje reprezentujące tego samego klienta. Niedoszły pracownik może być tym zirytowany i nabrać dystansu do oferty niedoszłego pracodawcy.
Postaw na agencję sprawdzoną przez innych przedsiębiorców
Liczba agencji pracy w Warszawie jest bardzo duża, dlatego firmom, które nigdy nie korzystały z takich usług może być trudno wybrać właściwego partnera. Dobrym kluczem będzie tutaj kierowanie się opiniami dotychczasowych klientów agencji. Na pewno sporym ryzykiem jest zatrudnienie pośrednika, który dopiero rozpoczął swoją działalność. Nie znamy jego skuteczności, nie możemy zweryfikować metod pracy.
Jeśli więc celem jest zagwarantowanie sobie profesjonalnej obsługi, a tego na pewno oczekujesz, to wybierz agencję pracy cieszącą się najlepszą renomą na warszawskim rynku. Tutaj na pewno sprawdzonym adresem będzie Verita HR – agencja pracy w Warszawie rekomendowana aż przez 97 proc. klientów biznesowych oraz 90 proc. zatrudnionych za jej pośrednictwem pracowników.
Sprawdź zakres oferty danej agencji
Nie wszystkie agencje pracy mogą zagwarantować swoim klientom dostęp do najlepszych narzędzi rekrutacyjnych. Niektóre skupiają się wyłącznie na pozyskiwaniu pracowników sezonowych, inne specjalizują się w leasingu pracowniczym osób ze Wschodu. Jeśli sam nie masz pewności, jaka strategia wzmocnienia zespołu będzie najlepsza dla Twojej firmy, to dobrym rozwiązaniem zawsze jest nawiązanie współpracy z agencją mającą bardzo szeroką ofertę.
Solidny partner powinien oferować:
- Outsourcing procesów rekrutacyjnych (RPO Services) – czyli kompleksową obsługę procesu rekrutacji, z przejęciem wszystkich obowiązków, jakie wiążą się z pozyskaniem pracowników z rynku (publikacja ogłoszeń, przyjmowanie podań, weryfikacja kandydatów, przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych, a na koniec zarekomendowanie najlepszych osób do zatrudnienia).
- Headhunting – to coraz popularniejsza usługa, która polega na aktywnym poszukiwaniu pracowników spełniających ściśle nakreślone oczekiwania pracodawcy, również spośród osób, które aktualnie nie zgłaszają zainteresowania zmianą miejsca zatrudnienia.
- Media Service – profesjonalne agencje HR mogą zaoferować swoim klientom usługi marketingowe, których celem jest wzmocnienie wizerunku marki pracodawcy. Taka inwestycja bardzo się opłaca w długim okresie, ponieważ silna, atrakcyjna marka firmy znacząco zwiększa szansę na pozyskiwanie najlepszych pracowników nawet w ramach standardowych, a więc znacznie tańszych procesów rekrutacyjnych.
- Rekrutacja stała – jest to usługa realizowana na rzecz tych przedsiębiorców, którzy planują zwiększać zatrudnienie przez dłuższy czas, potrzebując tutaj wsparcia ze strony profesjonalnej agencji przejmującej na siebie obowiązki związane z pozyskiwaniem nowych pracowników – niezależnie od stanowiska.
Wiesz już, jak wybrać agencję pracy w Warszawie. Teraz zastanów się, czy Twoja firma rzeczywiście potrzebuje takiego wsparcia. O tym, kiedy warto zatrudnić agencję rekrutacyjną przeczytasz na portalu https://rekrutacja-warszawa.pl/.