Horizon, znany wcześniej jako Horizon Plaza, kompleks biurowy klasy A zlokalizowany w warszawskiej dzielnicy Mokotów – Służewiec, przechodzi obecnie złożony proces rebrandingu, za przeprowadzenie którego odpowiedzialna jest międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield.
Właściciel nieruchomości firma Union Investment zdecydowała się na zmianę nazwy, identyfikacji wizualnej inwestycji, modernizację otoczenia budynku, wprowadzenie nowego systemu oznakowania przestrzennego w częściach wspólnych oraz prezentację nowego showroomu. Wiosną 2020 roku wokół budynku i w jego pobliżu pojawi się więcej zieleni, nowe udogodnienia dla najemców oraz nowe elementy małej architektury.
Drugie życie starszych budynków
Warszawski rynek biurowy rozwija się niezwykle dynamicznie. Na mapie stolicy powstają nowe projekty, inwestorzy są bardziej aktywni, a najemcy podnoszą swoje wymagania wobec właścicieli i zarządców nieruchomości. Rosnąca konkurencja wymusza na właścicielach starszych budynków wprowadzenie zmian i dostosowanie się do obecnych standardów.
Przygotowanie nowej koncepcji wizualnej i strategii rebrandingu dla kompleksu Horizon jest wieloetapowym i złożonym procesem. Prace rozpoczęliśmy od przeprowadzenia szczegółowej analizy potrzeb najemców, potencjału inwestycji, lokalizacji, otoczenia oraz jej dotychczasowego wizerunku. Na bazie zebranych danych w ramach usługi zintegrowanego marketingu nieruchomości, przygotowałam spójną strategię marketingową mającą na celu repozycjonowanie Horizonu na warszawskim rynku biurowym. Planowane zmiany, w tym przebudowa otoczenia, znacznie poprawią percepcję obiektu wśród potencjalnych najemców oraz pozwolą na podniesienie standardu pracy i komfortu użytkowników. Na korzyść wdrożenia tej strategii przemawia również fakt, że najemcy coraz chętniej decydują się na przeprowadzkę w rejon Mokotowa-Służewca, który w ostatnim czasie przechodzi metamorfozę i zmienia się z typowo biurowej lokalizacji w tętniące życiem miejsce do spędzania wolnego czasu – powiedziała Małgorzata Frąckiewicz, Property Marketing Manager, Dział Powierzchni Biurowych, Cushman & Wakefield.
W pierwszym, zakończonym już etapie rebrandingu na poziomie marketingowym, budynek Horizon Plaza zyskał nową nazwę, logo oraz materiały wspierające proces wynajmu (broszury, prezentacje). Obecnie trwa etap wdrażania strategii wewnątrz oraz na budynku. W częściach wspólnych, garażach, oraz na zewnątrz pojawią się nowe elementy oznakowania przestrzennego. Showroom, który powstał w celu zaprezentowania potencjalnym najemcom pełnych możliwości aranżacyjnych typowego piętra, przeniesiono z 10 poziomu na czwarty, a następnie całkowicie przebudowano. W kolejnym etapie przestrzenie publiczne wokół budynku zostaną od nowa zaaranżowane, pojawi się także zdecydowanie więcej zieleni i elementów małej architektury. Efekty tych prac będzie można zobaczyć latem 2020.