Reaktywację Syreny firma AK Motor zaczęła od projektu auta wyścigowego – Syrena Meluzyna R, ponieważ pierwszym celem AK Motor było przywrócenie Syreny do Motorsportu i udostępnienie atrakcyjnego sportowego auta pod marką Syrena. Debiut nowoczesnej Syreny mogliśmy obserwować w jeździe pokazowej w warszawskim Rajdzie Barbórki w 2015 roku. Teraz czas na kolejne modele.
Reaktywacja Syreny przyjęta została dużymi owacjami na trybunach, co wzbudziło ogromne zainteresowanie zarówno prywatnych jak i instytucjonalnych użytkowników aut. Wówczas zaczęło napływać do nas mnóstwo zapytań: kiedy?, gdzie?, jaki model?, za jaką cenę? – będą mogli już nabyć. Zainteresowanie tą marką przeszło nasze wyobrażenia o zapotrzebowaniu na Syrenę, do tego stopnia, że ludzie prosili nas o zrobienie dla nich rezerwacji na auto, nawet jeśli nowej, osobowej Syreny jeszcze nie było fizycznie gotowej. Zapewne spowodowane to było tym, że Polacy pamiętają, kiedy powszechne były zapisy na auta (w czasach PRL), produkowane przez krajowe fabryki. Polacy, ale nie tylko, chcieli być pierwszymi odbiorcami Syreny z AK Motor. – Model Syreny Meluzyny R znajduje się w ofercie sprzedaży. Kolejnymi wyprodukowanymi Syrenami, będą auta osobowe, nad którymi cały czas pracujemy. Produkcję aut osobowych postanowiliśmy zacząć od małego, elektrycznego, miejskiego auta – Syreny NIXI, ale mając świadomość, że Polacy potrzebują także większych, rodzinnych aut, równolegle przygotowujemy projekty większych aut elektrycznych, pod nazwą Syrena Meluzyna E-3 oraz E-5.”- mówi Arkadiusz Kamiński, prezes firmy AK Motor.
Dziś firma AK Motor ma okazję po raz pierwszy przedstawić publicznie nową Syrenę Meluzynę E-5.
Syrena Meluzyna E-5, jest pierwszą pięcio-drzwiową Syreną – i to elektryczną. Jest rezultatem pracy włożonej do postępowania konkursowego z ElectroMobility Poland (koncepcja była przedstawiona do EMP w dniu 9 stycznia 2018 roku). Podzespoły mechaniczne i elektryczne są takie same, jak w Syrenie Meluzynie E-3, której projekt był zaprezentowany publicznie w dniu 13 kwietnia 2018 roku. Główną różnicą jest to, że po raz pierwszy będzie można wsiąść do Syreny korzystając z tylnych, bocznych drzwi, co sprawia, że Syrena staje się wygodnym autem dla większej liczby pasażerów. W modelu tym będzie także możliwość złożenia tylnych siedzeń, co pozwoli na pojemność bagażnika do 1153L. W pionowej pozycji tylnych siedzeń, pojemność bagażnika sięga 550L.
„Tak, jak było wspomniane, w kwietniu 2018 roku, firma AK Motor wraz z partnerskimi firmami stworzyła najpotężniejsze Polskie konsorcjum rozwojowe i produkcyjne z branży samochodowej. EMP uznało, że nasz projekt ma technologię wskazaną do dalszego uczestnictwa w „Polskim Samochodzie Elektrycznym”, a konsorcjum dostało list od Piotra Zaremby, nowego Prezesa Zarządu ElectroMobility Poland, w dniu 17 kwietnia, 2018 roku, w którym pisze, iż (cytuję, pisownia oryginalna): „Państwa zespół został wskazany do dalszego udziału w projekcie” “– mówi Arkadiusz Kamiński, prezes AK Motor Polska.
Syrena Meluzyna ma mieć następujące wersje:
*2-drzwiową, *3-drzwiową, *5-drzwiową, *2-drzwiowy kabriolet, *wyścigową, *terenową (SUV), *furgonową, *dostawczą “pick-up”.