Poprawa czystości przestrzeni publicznych Wisły – to główne założenie ruszającej właśnie akcji informacyjnej „Dzielnica Wisła”. Akcja będzie promować nadwiślańskie brzegi jako strefę przyjemnego spędzania czasu, jednocześnie zachęcając do odpowiedzialnego korzystania z jej uroków.
Wraz z działaniami infrastrukturalnymi w ramach programu „Dzielnica Wisła” i drugiego etapu rewitalizacji królowej polskich rzek rusza kampania informacyjna skierowana do użytkowników brzegów Wisły zachęcająca do przyjemnego spędzania czasu nad rzeką, a jednocześnie odpowiedzialnego korzystania z przestrzeni publicznej.
Kampania informacyjna „Dzielnica Wisła” towarzyszy działaniom zmierzającym do poprawy standardu infrastruktury służącej utrzymaniu czystości. Jest ona kontynuacją przeprowadzonej w ubiegłym roku akcji „Nie rozbijaj się nad Wisłą”, której celem było namawianie do nierozbijania butelek i szerzej – odnoszenia śmieci do kosza.
Akcja „Dzielnica Wisła”, oprócz zachęcania do dbania o czystość na nadwiślańskich plażach i bulwarach, ma przede wszystkim przedstawić je jako miejsca atrakcyjne, przeznaczone do aktywnego wypoczynku i zabawy. Jako strefę wolności, w której wolno więcej niż w parku. Taką, w której można rozpalić ognisko, rozłożyć piknikowy koc, jeździć na rowerze i rolkach, biegać z psem.
Pojawiające się w akcji prośby o zachowanie czystości nad Wisłą mają uświadomić mieszkańcom stolicy wagę ich jednostkowego zaangażowania w dbanie o stan nadwiślańskiej infrastruktury.
Organizatorzy planują przeprowadzić szereg działań w ramach kampanii. Będą to przede wszystkim akcje informacyjne prowadzone we współpracy z mediami, portalami społecznościowymi oraz klubokawiarniami nad Wisłą.
Kolejny element kampanii to poprawa infrastruktury wspomagającej utrzymanie czystości oraz dystrybucja wśród użytkowników nadwiślańskich brzegów gadżetów (np. koszulek, toreb, breloczków itd.), które pomogą w propagowaniu akcji i przypominaniu o jej założeniach.
Planowane są również akcje sprzątania i akcje performatywne, które zachęcą mieszkańców Warszawy do czynnego udziału w kampanii. Elementem działań będzie również seria filmów i spotów z przesłaniem akcji, które będą adresowane do różnych użytkowników przestrzeni publicznych.
Ogromny udział w propagowaniu ubiegłorocznej akcji „Nie rozbijaj się” oraz właśnie rozpoczętej kampanii „Dzielnica Wisła” mają nadwiślańskie klubokawiarnie. Dzięki ich zaangażowaniu kampania ma szanse na dotarcie do szerokiego kręgu odbiorców.
– W tym sezonie, w ramach akcji „Dzielnica Wisła”, udało się nam już ustawić nowe kosze na śmieci w postaci beczek oraz nowe paleniska do robienia ognisk. W przygotowaniu są tablice informacyjne przypominające użytkownikom Wisły, że są współodpowiedzialni za tę przestrzeń – mówi Marek Piwowarski, pełnomocnik Prezydent m.st. Warszawy ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły.
Realizacja projektów „Dzielnicy Wisła” jest kolejnym etapem przywracania Wisły mieszkańcom stolicy, którzy już dziś chętnie korzystają z uroków plaż, nadwiślańskich ścieżek czy popularnych klubokawiarni.
fot. P. Miller
„Dzielnica Wisła” – kampania informacyjna