„Dzielnica Wisła” – kampania informacyjna

Poprawa czystości przestrzeni publicznych Wisły – to główne założenie ruszającej właśnie akcji informacyjnej „Dzielnica Wisła”. Akcja będzie promować nadwiślańskie brzegi jako strefę przyjemnego spędzania czasu, jednocześnie zachęcając do odpowiedzialnego korzystania z jej uroków.

Wraz z działaniami infrastrukturalnymi w ramach programu „Dzielnica Wisła” i drugiego etapu rewitalizacji królowej polskich rzek rusza kampania informacyjna skierowana do użytkowników brzegów Wisły zachęcająca do przyjemnego spędzania czasu nad rzeką, a jednocześnie odpowiedzialnego korzystania z przestrzeni publicznej.

Kampania informacyjna „Dzielnica Wisła” towarzyszy działaniom zmierzającym do poprawy standardu infrastruktury służącej utrzymaniu czystości. Jest ona kontynuacją przeprowadzonej w ubiegłym roku akcji „Nie rozbijaj się nad Wisłą”, której celem było namawianie do nierozbijania butelek i szerzej – odnoszenia śmieci do kosza.

Akcja „Dzielnica Wisła”, oprócz zachęcania do dbania o czystość na nadwiślańskich plażach i bulwarach, ma przede wszystkim przedstawić je jako miejsca atrakcyjne, przeznaczone do aktywnego wypoczynku i zabawy. Jako strefę wolności, w której wolno więcej niż w parku. Taką, w której można rozpalić ognisko, rozłożyć piknikowy koc, jeździć na rowerze i rolkach, biegać z psem.

Pojawiające się w akcji prośby o zachowanie czystości nad Wisłą mają uświadomić mieszkańcom stolicy wagę ich jednostkowego zaangażowania w dbanie o stan nadwiślańskiej infrastruktury.

Organizatorzy planują przeprowadzić szereg działań w ramach kampanii. Będą to przede wszystkim akcje informacyjne prowadzone we współpracy z mediami, portalami społecznościowymi oraz klubokawiarniami nad Wisłą.

Kolejny element kampanii to poprawa infrastruktury wspomagającej utrzymanie czystości oraz dystrybucja wśród użytkowników nadwiślańskich brzegów gadżetów (np. koszulek, toreb, breloczków itd.), które pomogą w propagowaniu akcji i przypominaniu o jej założeniach.

Planowane są również akcje sprzątania i akcje performatywne, które zachęcą mieszkańców Warszawy do czynnego udziału w kampanii. Elementem działań będzie również seria filmów i spotów z przesłaniem akcji, które będą adresowane do różnych użytkowników przestrzeni publicznych.

Ogromny udział w propagowaniu ubiegłorocznej akcji „Nie rozbijaj się” oraz właśnie rozpoczętej kampanii „Dzielnica Wisła” mają nadwiślańskie klubokawiarnie. Dzięki ich zaangażowaniu kampania ma szanse na dotarcie do szerokiego kręgu odbiorców.

– W tym sezonie, w ramach akcji „Dzielnica Wisła”, udało się nam już ustawić nowe kosze na śmieci w postaci beczek oraz nowe paleniska do robienia ognisk. W przygotowaniu są tablice informacyjne przypominające użytkownikom Wisły, że są współodpowiedzialni za tę przestrzeń – mówi Marek Piwowarski, pełnomocnik Prezydent m.st. Warszawy ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły.

Realizacja projektów „Dzielnicy Wisła” jest kolejnym etapem przywracania Wisły mieszkańcom stolicy, którzy już dziś chętnie korzystają z uroków plaż, nadwiślańskich ścieżek czy popularnych klubokawiarni.

fot. P. Miller
„Dzielnica Wisła” – kampania informacyjna

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wiadomości

Polecane

Archicom daje przykład ekourbanizmu budujące Stację Wola i dobrostan jej mieszkańców

0
Jedni chcą mieszkań z dala od miejskiego zgiełku, inni pragną mieć sklepy, usługi, szkoły i pracę w perspektywie krótkiego spaceru lub kilkuminutowej podróży komunikacją...
×