Pozycjonowanie strony to strategia, która w długoterminowej perspektywie przynosi jej właścicielowi szereg wymiernych korzyści. Pojęcie to oznacza cały pakiet działań, które mają na celu zwiększenie pozycji danej witryny internetowej w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Czy rzeczywiście pozycjonowanie strony się opłaca? Co warto wiedzieć na ten temat? Szereg przydatnych informacji i wskazówek prezentujemy w poniższym poradniku.
Czym jest SEO?
Wszyscy właściciele firm, którzy chcieliby, aby zyskać klientów w sieci, powinni zainwestować w działania SEO. Warto wiedzieć, że w tej chwili z wyszukiwarki Google korzysta ponad 98% wszystkich użytkowników polskiego internetu. To właśnie tam szukają informacji na temat rozmaitych produktów i usług, dlatego obecność witryny w tym miejscu ma ogromny wpływ na powodzenie naszego przedsięwzięcia. Z tego względu warto znać termin SEO.
SEO (ang. Search Engine Optimization) to pojęcie oznaczające proces, który ma na celu poprawę widoczności określonej strony internetowej w organicznych, czyli bezpłatnych wyszukiwania.
Niektóre osoby utożsamiają SEO z procesem optymalizacji witryny, czyli czynnościami podejmowanymi w jej obrębie. Warto jednak wiedzieć, że to pojęcie oznacza więcej – chodzi tutaj nie tylko o działania na stronie, takie jak poprawa funkcjonowania strony pod względem technicznym (ang. on-site), rozbudowę i poprawę opublikowanych na niej treści, ale także o działania poza nią, czyli off-site – chodzi tutaj chociażby o zdobywanie linków prowadzących do danej witryny(tzw. link building). Pomoc w zakresie pozycjonowania może zaoferować właścicielom stron profesjonalna agencja SEO.
Od czego zależy skuteczne pozycjonowanie?
Decydując się na podjęcie działań w zakresie pozycjonowania należy pamiętać, że musi to być proces długofalowy. Efekty pozycjonowania niekiedy są widoczne nawet po kilkunastu miesiącach.
Aby pozycjonowanie było skuteczne, należy w pierwszej kolejności określić, na których słowach kluczowych nam zależy. Frazy kluczowe powinny znajdować się w publikowanych treściach – zarówno w podstronach, artykułach blogowych czy na stronie głównej.
Bardzo ważna jest także regularna publikacja wartościowych, unikalnych treści. Strony, które są cyklicznie aktualizowane, są znacznie lepiej postrzegane przez roboty indeksujące Google. Merytoryczny content to jeden z kluczy do osiągnięcia sukcesu i uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Jakie są korzyści z pozycjonowania?
Najważniejsze korzyści wynikające z pozycjonowania strony są następujące:
- większa widoczność witryny w wynikach wyszukiwania,
- poprawa wizerunku przedsiębiorstwa,
- wzrost liczby osób odwiedzających stronę,
- większe możliwości w zakresie dotarcia do potencjalnych klientów,
- większe zyski przedsiębiorstwa,
- wzrost rozpoznawalności marki,
- uzyskiwanie przewag konkurencyjnych nad innymi firmami.
Dlaczego pozycjonowanie się opłaca?
Z jakiego powodu pozycjonowanie się opłaca? Wyszukiwarka internetowa to miejsce, dzięki któremu można pozyskać wielu nowych klientów. Właściwie zaprojektowane działania SEO mogą sprawić, że firma odniesie wiele wymiernych korzyści.
Pozycjonowanie wpływa przede wszystkim na poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania oraz przyczynia się do wzrostu liczby jej użytkowników. SEO powoduje także wzrost rozpoznawalności marki i pomaga zwiększać poziom zaufania do firmy.
Artykuł sponsorowany