Do stacji Centrum Nauki Kopernik będą prowadziły trzy wejścia. Dwa z nich powstają właśnie w rejonie skrzyżowania Tamki i Wybrzeża Kościuszkowskiego, trzecie znajdzie się po drugiej stronie Wisłostrady – w pobliżu pomnika Syrenki.
W północno-zachodnim narożniku skrzyżowania kończy się wykop pod pierwsze i najbardziej wysunięte na zachód wejście, położone po północnej stronie skrzyżowania ul. Tamka, a przed Wybrzeżem Kościuszkowskim.
Kolejne znajdzie się po przekątnej tego skrzyżowania, przy wjeździe na most Świętokrzyski. Obydwie konstrukcje połączy ze stacją w 40-metrowy korytarz.
Budowę dwóch wejść połączonych podziemnym korytarzem, podzielono na trzy etapy. Najpierw powstaje środkowa część pasażu przebiegająca pod wjazdem na most w kierunku Pragi. Następnie wykonana zostanie część wschodnia, a na końcu powstanie zachodnia część pasażu, biegnąca pod Wybrzeżem Kościuszkowskim, wraz z powstającym tam aktualnie wejściem.
Pierwszą fazę prac zakończono. Gotowe są ściany oraz płyta denna i stropowa centralnej sekcji podziemnego pasażu.Aby mogły powstać, musieliśmy wcześniej zmienić organizację ruchu, a także przebudować istniejącą sieć kanalizacyjną, która przebiegała bezpośrednio pod dolną płytą korytarza. Właśnie zakończyliśmy izolację tej części stropu.
Obecnie realizowana jest faza druga. Ukończono już płytę denną tego fragmentu podziemnego przejścia, a z widocznych na zdjęciach szalunków, wyłaniają się ściany korytarza. Aby w miejscu tym mogła powstać płyta stropowa, a następnie pozostałe elementy wyjścia skierowanego w stronę mostu Świętokrzyskiego, musieliśmy najpierw wykonać ścianę oporową. L-kształtny mur utworzył podparcie konstrukcji korytarza i całego wyjścia stacyjnego, które wyposażone zostanie zarówno w schody stałe, jak i ruchome. W tej części placu budowy wykonaliśmy również podsypkę pod płytę wyjścia stacyjnego i rozpoczęliśmy układanie izolacji pod samą płytę. W obrębie wyjścia trwają jeszcze prace instalacyjne (woda i teletechnika).
Wkrótce część centralna korytarza zostanie zasypana i rozpocznie się przekładanie ruchu w kierunku mostu Świętokrzyskiego.
Wprowadzenie na Powiślu nowej organizacji ruchu umożliwi nam realizację ostatniej fazy budowy. Wtedy też powstaną finalne elementy konstrukcji podziemnego przejścia, a wśród nich schody i winda (osadzone wzdłuż osi ul. Wybrzeże Kościuszkowskie), które poprowadzą podróżujących metrem na stację Centrum Nauki Kopernik.