REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Biznes w Warszawie to za mało? Wypłyń na szerokie wody z pozycjonowaniem ogólnopolskim

Strona główna Informacje Biznes w Warszawie to za mało? Wypłyń na szerokie wody z pozycjonowaniem...

Stacjonarne prowadzenie firmy z roku na rok staje się coraz mniej rentowne, zyskuje za to działalność w internecie. Czy swój biznes warto przenieść do sieci? Zdecydowanie tak! Nie można jednak zapomnieć o tym, że takie rozwiązanie to nie tylko korzyści, to także nowy zakres obowiązków, takich jak działania marketingowe. Absolutną podstawą jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Warto ten proces poznać z bliska.

Dlaczego warto postawić na e-commerce?

E-commerce, a właściwie e-handel, to gałąź przemysłu, która rośnie w zastraszającym tempie. Do niedawna klienci kupowali wszystko w sklepach stacjonarnych, teraz jednak stali się bardziej wygodni i coraz chętniej do robienia zakupów wykorzystują sieć. Nie powinno to nikogo dziwić – dodanie produktów do koszyka i złożenie zamówienia można wykonać wygodnie z własnego fotela, a paczkę otrzymać już na drugi dzień roboczy. Do sieci przenieśli się nawet najbardziej zagorzali przeciwnicy nowoczesnej technologii.

Trend ten zauważają przedsiębiorcy. Część z nich co prawda w dalszym ciągu prowadzi swoje działania głównie stacjonarnie, lecz większość posiada własną witrynę firmową, która uzupełnia ofertę. Dla innych jednak, internet jest podstawową formą osiągania zarobków – większość takich przedsiębiorców nie ma nawet własnego punktu stacjonarnego do obsługi bezpośredniej

Wśród wielu zalet przeniesienia choćby części swojej oferty do internetu warto wyróżnić ogromne możliwości rozwoju. Wynikają one z tego, że można sprzedawać każdy produkt lub usługę na terenie całego kraju – bez względu na miejsce zamieszkania kupującego. Ponadto zaletą jest także zminimalizowanie bieżących kosztów prowadzenia działalności. Odpada między innymi wynagrodzenie pracowników do obsługi bezpośredniej czy wysoka kwota wynikająca z wynajmu lub dzierżawy terenu (lub lokalu) na cele firmowe. W efekcie można oferować wybrane artykuły taniej, a osiągać z tego tytułu większe zyski.

Czy przeniesienie działalności do sieci jest trudne?

Do niedawna założenie własnej witryny graniczyło z cudem. Niezbędna była ogromna wiedza w zakresie programowania oraz tworzenia stron. Przez tak dużą barierę wejścia, w internecie funkcjonowały jedynie ogromne sklepy, które mogły sobie na to pozwolić w kwestii finansowo-ekonomicznej. Teraz jednak jest odwrotnie. Opublikowanie strony WWW może zająć nawet kilka minut w przypadku gotowych CMS-ów (silników) lub wiele godzin, jeśli zdecydujesz się założyć ją samodzielnie i od podstaw. Można skorzystać z darmowych rozwiązań lub płatnych, z przygotowanych wcześniej lub robionych „na miarę”. Nie ma w tym zakresie żadnych ograniczeń.

Trudne jest natomiast uzyskanie odpowiednio dobrej widoczności. Zalety prowadzenia własnej firmy w sieci sprawiają, że w internecie znajduje się obecnie praktycznie wszystko, a wybicie się ze swoją ofertą jest z roku na rok coraz trudniejsze. Niezbędne są zatem działania marketingowe, które zwiększą popularność naszej strony w internecie. Najważniejsze jest z pewnością pozycjonowanie sklepów internetowych.

Podstawy pozycjonowania – bądź widoczny w sieci

Każda witryna w sieci dostępna dla robotów wyszukiwarek w pewnym momencie z pewnością wyląduje w listingu Google, niestety z reguły na jednej z ostatnich podstron SERP (Search Engine Results Page). Pozycjonowanie polega na zmodyfikowaniu kodu źródłowego witryny w taki sposób, aby cała strona WWW była przyjazna dla robotów wyszukiwarki i mogła znaleźć się na znacznie wyższych pozycjach

Internauci podczas wpisywania frazy do wyszukiwarki przeglądają maksymalnie jedną, dwie, góra trzy podstrony wyników. Co to oznacza? Że warto znaleźć się wśród nich. Sklep bez zaplecza SEO nie generuje żadnego ruchu organicznego (darmowego) z wyszukiwarki Google. To ogromna strata – wielu przedsiębiorców polega właśnie na takim ruchu i to od niego uzależnia swój bilans zysków i strat.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych?

Koszt pozycjonowania z reguły nie jest zbyt wysoki w stosunku do rezultatów, jednak nie zawsze. Zależy przede wszystkim od oczekiwań oraz branży. Osiągnięcie pierwszej pozycji w popularnych frazach kluczowych jest znacznie trudniejsze, a tym samym także droższe, niż trafienie na którekolwiek miejsce z pierwszej dziesiątki wyników.

Koszt zależy oczywiście również od osoby lub firmy, która podejmie się realizacji tego działania. Na polskim rynku funkcjonują dwa rozwiązania – agencje SEO oraz freelancerzy. Agencje interaktywne mają tę przewagę, że zatrudniają specjalistów z szeroką wiedzą, podczas gdy freelancer to jedna osoba, która musi zrealizować cały proces samodzielnie. Tym samym może popełnić znacznie więcej błędów.

W działaniach SEO liczą się najmniejsze detale

Działania SEO obejmują modyfikację kodu źródłowego w taki sposób, aby był przyjazny dla robota wyszukiwarki. Dzięki temu będzie w stanie ją zindeksować, czyli przydzielić jej odpowiednio wysoką pozycję. Pozycjonowanie sklepów internetowych tylko z pozoru brzmi łatwo, tak naprawdę jest zupełnie odwrotnie.

Proces ten polega na przyspieszeniu działania całej strony, nasyceniu frazami kluczowymi istniejących treści i zredagowaniu nowych, zmianie UX oraz UI, a nawet usunięciu zbędnych wtyczek, które ograniczają jej prędkość. Nie bez znaczenia jest także hierarchia nagłówków czy metatagi (meta-tytuły i meta-opisy) oraz łącznie kilkaset innych parametrów. Każdy z nich ma wpływ na rezultaty, dlatego tak ważne jest, aby korzystać wyłącznie z usług firm cieszących się dobrą opinią wystawianą na podstawie dotychczasowych realizacji.

Pozycjonowanie lokalne dla lokalnego biznesu

Pozycjonowanie lokalne polega na poprawie widoczności punktu stacjonarnego w wyszukiwarce Google. Niezbędne jest założenie wizytówki w Google Moja Firma, aby punkt wyświetlił się w Mapach Google, a także połączenie fraz kluczowych z nazwą ulicy, miejscowości, województwa lub powiatu. Zazwyczaj proces ten jest nieco tańszy, szczególnie w przypadku, gdy przedsiębiorca nie posiada własnej strony internetowej. Wówczas pozycjonowanie lokalne obejmuje przede wszystkim stworzenie wizytówki oraz zadbanie o jak największą liczbę opinii.

Szukasz więcej informacji na temat skutecznego pozycjonowania w Warszawie? Odwiedź stronę Empressia.pl, na której znajdziesz więcej materiałów, zarówno wideo, jak i artykułów.

Artykuł sponsorowany

Wiadomości

Koniec SUPERSAMU na placu UNII Lubelskiej

W Sylwestra po niespełna dekadzie ostatni klienci będą mogli zrobić zakupy w Supersamie. Sklep po piędziesięcu latach znika całkowicie z placu...

Świąteczna iluminacja w Warszawie

Świąteczna iluminacja rozbłyśnie na Starym Mieście i Trakcie Królewskim w najbliższy sobotni wieczór. We wszystkie grudniowe weekendy oraz w czasie świąt,...

Od Służewa do Szpiegowa: osiedle Służew nad Dolinką

Służew nad Dolinką to bez wątpienia jedno z najbardziej wyjątkowych osiedli w Warszawie, mimo że niemal identyczne bloki znaleźć można...

Świąteczne atrakcje w Domach Towarowych Wars Sawa Junior

Domy Towarowe Wars Sawa Junior wielu warszawiakom i turystom odwiedzającym stolicę w grudniu kojarzą się z gorączką przedświątecznych przygotowań. W tym...

Cushman & Wakefield skomercjalizuje flagowy projekt STRABAG Real Estate

Firma doradcza Cushman & Wakefield została wybrana wyłącznym agentem odpowiedzialnym za komercjalizację części biurowej kompleksu Upper One w Warszawie....

Nowe rowery Veturilo już na wiosnę

Z warszawskich ulic zniknęły już rowery Veturilo, z których skorzystało w tym sezonie prawie 4 mln osób....

Polecane

Od Służewa do Szpiegowa: osiedle Służew nad Dolinką

Służew nad Dolinką to bez wątpienia jedno z najbardziej wyjątkowych osiedli w Warszawie, mimo że niemal identyczne bloki znaleźć można...

Świąteczne atrakcje w Domach Towarowych Wars Sawa Junior

Domy Towarowe Wars Sawa Junior wielu warszawiakom i turystom odwiedzającym stolicę w grudniu kojarzą się z gorączką przedświątecznych przygotowań. W tym...

#LatowBrowarach2022 wystawa zdjęć laureatów konkursu.

Lato już za nami, dlatego zapraszamy na wystawę 14 najlepszych zdjęć wykonanych podczas konkursu „Lato w Browarach”. Uczestnicy zgłosili za pośrednictwem...

Wystawy, koncerty, targi i inne wydarzenia. Jesień w Centrum Praskim Koneser to wiele wyjątkowych atrakcji

Wystawa prac Wojciecha Siudmaka, podróż do krainy Reksia, Praskie Dni Seniora czy Targowisko Sztuki. W październiku i listopadzie Centrum Praskie Koneser...

Na piechotę po Warszawie

W soboty 17 i 24 września wczesnym popołudniem odbędą się spacery po Warszawie zorganizowane przez centrum handlowe Westfield Arkadia oraz Galerię...

XII Warszawskie Targi Mieszkaniowe Dom 2022

Już w następny weekend (17-18.09.2022 ) w Pałacu Kultury i Nauki odbędą się Warszawskie Targi Mieszkaniowe DOM 2022. To już...