REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Biznes w Warszawie to za mało? Wypłyń na szerokie wody z pozycjonowaniem ogólnopolskim

Strona główna Informacje Biznes w Warszawie to za mało? Wypłyń na szerokie wody z pozycjonowaniem...

Stacjonarne prowadzenie firmy z roku na rok staje się coraz mniej rentowne, zyskuje za to działalność w internecie. Czy swój biznes warto przenieść do sieci? Zdecydowanie tak! Nie można jednak zapomnieć o tym, że takie rozwiązanie to nie tylko korzyści, to także nowy zakres obowiązków, takich jak działania marketingowe. Absolutną podstawą jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Warto ten proces poznać z bliska.

Dlaczego warto postawić na e-commerce?

E-commerce, a właściwie e-handel, to gałąź przemysłu, która rośnie w zastraszającym tempie. Do niedawna klienci kupowali wszystko w sklepach stacjonarnych, teraz jednak stali się bardziej wygodni i coraz chętniej do robienia zakupów wykorzystują sieć. Nie powinno to nikogo dziwić – dodanie produktów do koszyka i złożenie zamówienia można wykonać wygodnie z własnego fotela, a paczkę otrzymać już na drugi dzień roboczy. Do sieci przenieśli się nawet najbardziej zagorzali przeciwnicy nowoczesnej technologii.

Trend ten zauważają przedsiębiorcy. Część z nich co prawda w dalszym ciągu prowadzi swoje działania głównie stacjonarnie, lecz większość posiada własną witrynę firmową, która uzupełnia ofertę. Dla innych jednak, internet jest podstawową formą osiągania zarobków – większość takich przedsiębiorców nie ma nawet własnego punktu stacjonarnego do obsługi bezpośredniej

Wśród wielu zalet przeniesienia choćby części swojej oferty do internetu warto wyróżnić ogromne możliwości rozwoju. Wynikają one z tego, że można sprzedawać każdy produkt lub usługę na terenie całego kraju – bez względu na miejsce zamieszkania kupującego. Ponadto zaletą jest także zminimalizowanie bieżących kosztów prowadzenia działalności. Odpada między innymi wynagrodzenie pracowników do obsługi bezpośredniej czy wysoka kwota wynikająca z wynajmu lub dzierżawy terenu (lub lokalu) na cele firmowe. W efekcie można oferować wybrane artykuły taniej, a osiągać z tego tytułu większe zyski.

Czy przeniesienie działalności do sieci jest trudne?

Do niedawna założenie własnej witryny graniczyło z cudem. Niezbędna była ogromna wiedza w zakresie programowania oraz tworzenia stron. Przez tak dużą barierę wejścia, w internecie funkcjonowały jedynie ogromne sklepy, które mogły sobie na to pozwolić w kwestii finansowo-ekonomicznej. Teraz jednak jest odwrotnie. Opublikowanie strony WWW może zająć nawet kilka minut w przypadku gotowych CMS-ów (silników) lub wiele godzin, jeśli zdecydujesz się założyć ją samodzielnie i od podstaw. Można skorzystać z darmowych rozwiązań lub płatnych, z przygotowanych wcześniej lub robionych „na miarę”. Nie ma w tym zakresie żadnych ograniczeń.

Trudne jest natomiast uzyskanie odpowiednio dobrej widoczności. Zalety prowadzenia własnej firmy w sieci sprawiają, że w internecie znajduje się obecnie praktycznie wszystko, a wybicie się ze swoją ofertą jest z roku na rok coraz trudniejsze. Niezbędne są zatem działania marketingowe, które zwiększą popularność naszej strony w internecie. Najważniejsze jest z pewnością pozycjonowanie sklepów internetowych.

Podstawy pozycjonowania – bądź widoczny w sieci

Każda witryna w sieci dostępna dla robotów wyszukiwarek w pewnym momencie z pewnością wyląduje w listingu Google, niestety z reguły na jednej z ostatnich podstron SERP (Search Engine Results Page). Pozycjonowanie polega na zmodyfikowaniu kodu źródłowego witryny w taki sposób, aby cała strona WWW była przyjazna dla robotów wyszukiwarki i mogła znaleźć się na znacznie wyższych pozycjach

Internauci podczas wpisywania frazy do wyszukiwarki przeglądają maksymalnie jedną, dwie, góra trzy podstrony wyników. Co to oznacza? Że warto znaleźć się wśród nich. Sklep bez zaplecza SEO nie generuje żadnego ruchu organicznego (darmowego) z wyszukiwarki Google. To ogromna strata – wielu przedsiębiorców polega właśnie na takim ruchu i to od niego uzależnia swój bilans zysków i strat.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych?

Koszt pozycjonowania z reguły nie jest zbyt wysoki w stosunku do rezultatów, jednak nie zawsze. Zależy przede wszystkim od oczekiwań oraz branży. Osiągnięcie pierwszej pozycji w popularnych frazach kluczowych jest znacznie trudniejsze, a tym samym także droższe, niż trafienie na którekolwiek miejsce z pierwszej dziesiątki wyników.

Koszt zależy oczywiście również od osoby lub firmy, która podejmie się realizacji tego działania. Na polskim rynku funkcjonują dwa rozwiązania – agencje SEO oraz freelancerzy. Agencje interaktywne mają tę przewagę, że zatrudniają specjalistów z szeroką wiedzą, podczas gdy freelancer to jedna osoba, która musi zrealizować cały proces samodzielnie. Tym samym może popełnić znacznie więcej błędów.

W działaniach SEO liczą się najmniejsze detale

Działania SEO obejmują modyfikację kodu źródłowego w taki sposób, aby był przyjazny dla robota wyszukiwarki. Dzięki temu będzie w stanie ją zindeksować, czyli przydzielić jej odpowiednio wysoką pozycję. Pozycjonowanie sklepów internetowych tylko z pozoru brzmi łatwo, tak naprawdę jest zupełnie odwrotnie.

Proces ten polega na przyspieszeniu działania całej strony, nasyceniu frazami kluczowymi istniejących treści i zredagowaniu nowych, zmianie UX oraz UI, a nawet usunięciu zbędnych wtyczek, które ograniczają jej prędkość. Nie bez znaczenia jest także hierarchia nagłówków czy metatagi (meta-tytuły i meta-opisy) oraz łącznie kilkaset innych parametrów. Każdy z nich ma wpływ na rezultaty, dlatego tak ważne jest, aby korzystać wyłącznie z usług firm cieszących się dobrą opinią wystawianą na podstawie dotychczasowych realizacji.

Pozycjonowanie lokalne dla lokalnego biznesu

Pozycjonowanie lokalne polega na poprawie widoczności punktu stacjonarnego w wyszukiwarce Google. Niezbędne jest założenie wizytówki w Google Moja Firma, aby punkt wyświetlił się w Mapach Google, a także połączenie fraz kluczowych z nazwą ulicy, miejscowości, województwa lub powiatu. Zazwyczaj proces ten jest nieco tańszy, szczególnie w przypadku, gdy przedsiębiorca nie posiada własnej strony internetowej. Wówczas pozycjonowanie lokalne obejmuje przede wszystkim stworzenie wizytówki oraz zadbanie o jak największą liczbę opinii.

Szukasz więcej informacji na temat skutecznego pozycjonowania w Warszawie? Odwiedź stronę Empressia.pl, na której znajdziesz więcej materiałów, zarówno wideo, jak i artykułów.

Artykuł sponsorowany

Wiadomości

Przy Brackiej znika beton, będą drzewa!

Trwa przebudowa Chmielnej, a przy okazji nowe oblicze zyska ulica Bracka w rejonie placu Pięciu Rogów. Dotychczasowy prowizoryczny parking ustąpi zieleni....

Fort 7 z pozowoleniem na budowę!

Rusza druga w Warszawie inwestycja dewelopera Atenor, który w ubiegłym roku ukończył projekt Lakeside. Firma uzyskała właśnie pozwolenie na budowę trzech...

Projekt Góraszka realizowany przez Nhood Services Poland z certyfikatem BREEAM Communities

Wielofunkcyjna inwestycja Projekt Góraszka, realizowana przez zespół Nhood Services Poland, otrzymała międzynarodowy certyfikat BREEAM Communities. Dokument potwierdza, że planowana inwestycja, łącząca...

Katowicka Residence. Nowy projekt mieszkaniowy Resi Capital S.A. w stolicy Górnego Śląska

Resi Capital S.A., spółka należąca do grupy kapitałowej Cavatina Group S.A., stale rozwija portfolio inwestycji mieszkaniowych w całym kraju, operując w...

Duże zainteresowanie wśród najemców wieżowocem The Bridge!

Ghelamco prowadzi zaawansowane rozmowy z potencjalnymi najemcami. Wśród nich może być jeden z największych banków w Polsce.

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...