Poczta Polska konsekwentnie rozbudowuje sieć „Odbiór w Punkcie”, do której oprócz kilku tysięcy własnych placówek pocztowych, automatów pocztowych, należą także punkty odbioru przesyłek w znanych sieciach partnerskich. Spółka, realizując kierunki strategiczne w zakresie usług kurierskich i paczkowych, przyspiesza ekspansję w tym obszarze i rozszerza współpracę z właścicielem sieci sklepów Biedronka.
Od ponad 2 lat klienci Poczty Polskiej mogą odbierać przesyłki z automatów paczkowych, zlokalizowanych w sklepach Biedronka. Dostrzegając wzrastającą popularność odbiorów przesyłek w punktach i automatach, Spółka wraz z Jeronimo Martins Polska S.A., podjęły decyzję o testowym poszerzeniu dotychczasowej współpracy. W jej rezultacie odbiór przesyłek możliwy będzie bezpośrednio w sklepach Biedronka przy okazji codziennych zakupów. Pilotaż jest realizowany z udziałem partnera technologicznego PointPack S.A.,
– Poczta Polska już teraz posiada największą sieć click & collect w Polsce. Wraz z partnerami oferujemy klientom ponad 15 tysięcy punktów odbioru, a w ciągu dwóch lat chcemy rozszerzyć sieć do 20 tys. Naszym celem strategicznym jest pozycja lidera na rynku kurierskim, który rozwija się dzięki handlowi internetowemu. Zależy nam na zapewnieniu klientom e-sklepów dogodnych form odbioru zakupów, dzięki współpracy z dużymi i znanymi sieciami handlowymi, do których bez wątpienia należą markety Biedronka – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Poczta Polska S.A. jest największą spółką logistyczną w kraju, liczącą 7,6 tys. placówek pocztowych i dysponującą flotą 5 tys. samochodów dostawczych, a jednocześnie największym pracodawcą w Polsce. Jeronimo Martins Polska S.A. to właściciel największej sieci retailowej liczącej ponad 3 tys. sklepów Biedronka, a także największy pracodawca prywatny w kraju.
Dzięki pozyskiwaniu nowych partnerów biznesowych oraz poszerzaniu współpracy z dotychczasowymi, już teraz Poczta Polska dysponuje największą w kraju siecią punktów odbioru, która do końca 2022 r. ma przekroczyć 20 tys. Rozwój rynku KEP (kurier, ekspres, paczka) wpisuje się w strategię Spółki na lata 2021-2023, a sieć punktów odbioru umożliwia zarówno odbiór, jak też zwrot zakupów internetowych. Jeszcze w tym roku Poczta rozszerzy możliwości odbioru przesyłek w automatach paczkowych, do końca 2022 roku Spółka uruchomi 2 tys. własnych automatów zewnętrznych.