REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

PKP Bracka. Nowej stacji PKP chcą miejscy aktywiści!

Strona główna Infrastruktura PKP Bracka. Nowej stacji PKP chcą miejscy aktywiści!

Jeśli nie teraz, to już nigdy! Aktywiści Miasto jest Nasze nawołują do budowy stacji kolejowej PKP Bracka rondzie De Gaulle’a miałaby powstać po to, by usprawnić ruch w Warszawie.  Niebawem ruszy remont linii średnicowej. 

Skąd pomysł na budowę nowej stacji? Zwłaszcza, że niemal obok postulowanej stacji Warszawa Bracka znajdują dworce:  Warszawa Centralna, Warszawa Śródmieście oraz stacja Warszawa Powiśle. Aktywiści przekonują, że to jedyna okazja do tego, żeby wybudować nową stację, bo PKP właśnie przymierza się do remontu linii średnicowej.

Linia średnicowa ma już prawie 100 lat

Linia średnicowa została otwarta w 1934 roku łącząc ze sobą stacje: Warszawa Wschodnia i Zachodnia była wówczas bardzo nowoczesnym rozwiązaniem. Dziś po prawie 100 latach wymaga ona pewnych przekształceń by mogła lepiej służyć mieszkańcom Warszawy i jej aglomeracji.

Jak przekonują aktywiści: Stacja Warszawa Bracka/de Gaulle’a – „Śródmieście-bis” – to najbardziej oczekiwana stacja w Warszawie, co pokazuje analiza przygotowana na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w 2007 roku. Ze stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a korzystałoby tyle pasażerów co ze stacji Warszawa Śródmieście. Nie ma się co dziwić tuż obok jest zagłębie miejsc pracy w ministerstwach, BGK, ARP, NBP, GPW, Nowy Świat, pl. Trzech Krzyży, Chmielna, przystanki autobusowe i tramwajowe. Budowa tej stacji była nawet wpisana w Studium Zagospodarowania Przestrzennego (SUiKZP).

Jej budowa jest dość dużym wyzwaniem technicznym. Najlepszą lokalizacją dla stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a jest odcinek al. Jerozolimskich między ulicami Bracką i Nowy Świat. Można także rozważyć budowę stacji na wschód o ul. Nowy Świat, przed dawnym Domem Partii. Jest tam więcej miejsca, a dostępność stacji byłaby porównywalna z wariantem między Bracką a Nowym Światem.

Co istotne, budowie stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a musi towarzyszyć przesunięcie stacji Warszawa Powiśle, gdyż stacje te byłyby zbyt blisko siebie.  Jest to stacja bardzo ciekawa architektonicznie, także ze względu na wkomponowanie w Skarpę Warszawską. Niestety jej lokalizacja mimo, że malownicza to jest jednak mało funkcjonalna.

Po wybudowaniu nowej stacji przy Nowym Świecie na obszarze Śródmieścia stacje na Linii Średnicowej byłby rozmieszczone co 700-800 m. Zapewniłoby to bardzo dobrą obsługę transportową tej dzielnicy. Ponadto wybudowanie stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a częściowo odciążyłoby najbardziej obleganą warszawską stację, czyli Warszawę Śródmieście, co również pokazuje analiza przygotowana na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w 2007 roku.

Taka okazja jak remont linii średnicowej zdarza się raz na pół wieku. Koszt budowy stacji Warszawa Bracka oszacowano na 200-300 milionów zł.

 Foto: Materiały prasowe
Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku

Wiadomości

Andrzej Duda wzywa do budowy CPK

-Dzisiaj powinniśmy podjąć wielkie inwestycje takie jak budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego - okna na świat, które jeszcze...

Sześciu chętnych na remont ulic w Śródmieściu

Zbliża się rewitalizacja całego śródmiejskiego kwartału. Aż 6 firm chce się podjąć się przebudowy 2,5 hektara ulic i placów w obszarze...

Czy w Warszawie powinien być nocny zakaz sprzedaży alkoholu?

6 maja ruszają konsultacje społeczne w sprawie ograniczenia nocnej sprzedaży alkoholu. Czas na zabranie głosu przez mieszkańców w tej sprawie upływa...

Remont torowiska na rondzie Czterdziestolatka

Warszawscy tramwajarze wykorzystają długi weekend na remont przejazdów tramwajowych na rodzie Czterdziestolatka. Od 3 do 5 maja nie będzie można pojechać...

Przy Żelaznej powstanie budynek z pionowym ogrodem. Pierwszy taki w Warszawie!

Architekci z pracowni FAAB stworzyli koncepcję budynku, będącego nową siedziba instytutu Łukasiewicz-Itech. Gmach może stanąć przy Żelaznej 87 na Woli.

Ratusz otworzył oferty na przebudowę rejonu ulic Złotej i Zgody

Ogłoszono wyniki przetargu na przebudowę ulic Złotej i Zgoda w ramach projektu Nowego Centrum Warszawy. W ramach prac całokowicie przebudowane będą ulice...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...