Po udostępnieniu pasażerom nowego odcinka linii M2 to metro zapewnia najsprawniejszy dojazd ze znacznej części Bemowa i Woli do Śródmieścia, Pragi i Targówka. Dzięki nowej siatce połączeń autobusowych, przygotowanej przez ZTM w oparciu o wyniki konsultacji społecznych, dogodniejszą komunikację zyskają też mieszkańcy północnego Ursusa. Pierwsze zmiany już w sobotę 2 lipca.
Na Woli i Bemowie można już korzystać z dwóch nowych stacji metra – Ulrychowa i Bemowa. W związku z ich otwarciem miasto przygotowało zmiany w komunikacji naziemnej. Dzięki nim możliwe będzie maksymalne wykorzystanie potencjału nowego odcinka drugiej linii metra i zapewnienie mieszkańcom najefektywniejszej siatki połączeń.
Zmiany zostały przygotowane w oparciu o opinie i oczekiwania pasażerów, wyrażone podczas konsultacji społecznych przeprowadzonych między marcem i czerwcem 2022 r. W ich ramach odbyły się spotkania zarówno na żywo, jak też online. Łącznie wzięło w nich udział niemal 3,8 tys. osób. Pasażerowie przekazali blisko 1,8 tys. ankiet. Opisali w nich swoje propozycje zmian w układzie połączeń lewobrzeżnej Warszawy.
Po nowemu – etapami
Pierwsze zmiany zostaną wprowadzone w sobotę 2 lipca 2022 r. Będą to korekty tras linii strefowych 714, 719 i 729. Zostaną one skrócone do najbliższej stacji metra, czyli stacji Bemowo.
Pozostałe zmiany będą wprowadzone 16 lipca, by pasażerowie poznali możliwości komunikacyjne metra na dłuższej trasie i mogli zaplanować codzienne podróże z wykorzystaniem podziemnej kolei. Po tej dacie do nowej stacji Bemowo będzie można dojechać tramwajami linii 10, 11, 26 i 28 oraz autobusami linii 149, 167, 171, 177, 249, 523, 714, 719 i 729. Z Bemowa do Śródmieścia nadal będzie można podróżować bezpośrednimi liniami tramwajowymi 10, 20, 23, 24 i 26. Dodatkowo, w oparciu o wnioski z konsultacji, wprowadzone zostaną korekty tras autobusów 129 i 249, a także utworzona zostanie nowa linia 155 kursująca między Torwarem na Wolą. Nowe zmiany zakładają pozostawienie na dotychczasowych trasach autobusów linii 105, 189, 523.
Wakacje to czas, kiedy pojazdami Warszawskiego Transportu Publicznego podróżuje zauważalnie mniej osób. Dzięki temu zmiany wejdą w życie płynniej, a pasażerowie będą mieli więcej czasu, by się z nimi zapoznać – zanim rozpoczną regularne, codzienne podróże. Nowe trasy i połączenia będą obserwowane przez ZTM. Analizie będą poddawane dane z bramek metra, z liczników autobusowych i z tramwajów. Na podstawie informacji o liczbie pasażerów wsiadających i wysiadających na konkretnych przystankach, obłożeniu tras i popularności przystanków, możliwe będzie dokonanie ewentualnych korekt i dalsze dostosowywanie zmian do potrzeb mieszkańców korzystających z komunikacji publicznej.