Nowa przestrzeń kulturalno-biznesowa na 35 piętrze, cieplejsze lobby, więcej żywej zieleni wewnątrz budynku, koncerty fortepianowe live czy wreszcie wspólna jadalnia to kilka spośród planowanych w Warsaw Trade Tower zmian w nadchodzącym roku, które mają uczynić biurowiec jeszcze bardziej atrakcyjnym i prestiżowym dla najemców.
Budynek Warsaw Trade Tower (WTT) przy ul. Chłodnej 51 to ikona pośród warszawskich biurowców. Zaprojektowany przez pracownie architektoniczne Wyszyński, Majewski, Hermanowicz i RTKL i wybudowany pod koniec lat 90-tych według najlepszych technologicznych i konstrukcyjnych rozwiązań, stał się jedną z najbardziej prestiżowych lokalizacji dla międzynarodowego i lokalnego biznesu.
Dziś po raz kolejny o tym przypomina, tym razem jednak nie z uwagi na twarde, techniczne uwarunkowania, ale przez wzgląd na sposób myślenia o budynku i zarządzania nim, w którego centrum znajduje się najemca i jego rzeczywiste potrzeby.
Bliżej człowieka – bliżej społeczności
Wszystkie zapowiedziane na 2015 rok zmiany w budynku WTT wprowadzone zostaną w odpowiedzi na ankietę zrealizowaną wśród najemców w lecie mijającego roku. Kierunek zmian: orientacja na pracowników budynku oraz otwarcie WTT na lokalną społecznoś
W odpowiedzi na wyrażone w ankiecie oczekiwania 72% najemców właściciel budynku wprowadzi w nim m.in. rozwiązania, które będą zachęcać do większej aktywności po godzinach. W otwartej na 1 piętrze budynku sali do ćwiczeń i relaksu pracownicy biurowca będą mogli skorzystać z proponowanego przez właściciela programu zajęć lub wynająć salę na indywidualne i zespołowe zajęcia. Miejsce otwarte będzie również dla firm zewnętrznych, które będą mogły zaproponować najemcom własną, ciekawą ofertę. Dbając o aktywny tryb życia pracowników właściciel zapewni również o lepszą infrastrukturę dla rowerzystów i prysznice dla ich użytkowników.
Zgodnie z ankietą, ponad połowa pracowników budynku przynosi ze sobą do pracy własne jedzenie, nie zawsze mając ochotę na jego konsumpcję przed monitorem komputera. W odpowiedzi na oczekiwania 85% najemców, sygnalizujących w ankiecie potrzebę większego wyboru i lepszej jakości lokali gastronomicznych w budynku, właściciel pomyślał o rozwiązaniach, które pozwolą pracownikom cieszyć się zdrową i zróżnicowaną dietą w godzinach pracy: nowej kantynie ze zdrową żywnością i dedykowanym podjazdem dla food tracków.
Na uwagę zasługuje również zapowiedź oddania na użytek pracowników wspólnej jadalni domowych posiłków, których spożywanie uprzyjemni muzyka fortepianowa na żywo w nowym, cieplejszym i bardziej przyjaznym najemcom i odwiedzającym budynek lobby. W odpowiedzi na oczekiwania 92% ankietowanych ta część budynku przejdzie gruntowny remont, stając się bardziej naturalna, zielona i nowoczesna.
Bliżej kultury, bliżej biznesu
Ważnym elementem zmian zapowiadanych w WTT jest 35 piętro. Z rozciągającym się za oknem przepięknym widokiem na Warszawę, ma być miejscem organizacji wystaw, konferencji i imprez firmowych, inspirując do bardziej efektywnej pracy. Otwarte na zewnętrzną, lokalną społeczność stać się ma nowym, atrakcyjnym miejscem na kulturalnej i biznesowej mapie stolicy.
– 35 piętro ma być nie tylko miejscem spotkań z kulturą i organizacji artystycznych wydarzeń. Ma być to również przestrzeń dla biznesowych spotkań, która umożliwi najemcom realizację wydarzeń firmowych oraz budowanie relacji z kontrahentami i partnerami biznesowymi w bardzo atrakcyjnym wizualnie i prestiżowym miejscu – wyjaśnia Maria Bubak.
35 piętro jest odpowiedzią na oczekiwania 67% osób biorących udział w ankiecie, które wyraziły chęć, aby budynek stał się miejscem ciekawych inicjatyw oraz spotkań.
Wszystkie zaplanowane na nadchodzący rok działania wpisują się w deklarowaną przez właściciela budynku troskę o budowanie społeczności najemców:
– Kierunkiem zmian, który obraliśmy po analizie wyników ankiety była pełna koncentracja na potrzebach i oczekiwaniach najemców postrzeganych jako indywidualne jednostki, pracownicy budynku, ale również jako członkowie biznesowej społeczności. Chcemy, aby WTT było dla nich idealnym i inspirującym miejscem pracy, wymiany usług i doświadczenia, ale także ciekawego spędzenia czasu poza zawodowymi obowiązkami. Zmiany, które chcemy wprowadzić w 2015 roku, mają przyczynić się do lepszego samopoczucia najemców oraz wzmocnić ich życiową równowagę – zapowiada Maria Bubak.
Wyróżnić się na tle konkurencji
Innowacyjne podejście właściciela budynku, nastawienie na dialog z najemcami i wsłuchanie w ich rzeczywiste potrzeby to zdecydowany krok w kierunku umocnienia pozycji WTT na konkurencyjnym rynku. Atrakcyjna lokalizacja w prężnie rozwijającej się nowej dzielnicy biznesowej Warszawy, blisko centrum, stwarza dla WTT oraz najemców budynku nowe możliwości rozwoju