Westfield Arkadia zamyka 2024 r. z prawie 100 proc. poziomem komercjalizacji i ponad 30 nowymi oraz przedłużonymi umowami najmu. W minionym roku największe centrum handlowe w Polsce powitało flagowy sklep Uniqlo, a także poszerzyło ofertę Grupy H&M o pierwszy w Polsce sklep Arket, marki COS oraz &Other Stories. Należące do grupy Unibail-Rodamco-Westfield centrum może pochwalić się też licznymi inicjatywami wspierającymi lokalną społeczność, wydarzeniami kulturalno-rozrywkowymi oraz promującymi zrównoważony rozwój.
Rok 2024 był dla Westfield Arkadia okresem dynamicznego rozwoju oferty zakupowo-usługowej. Efektem zeszłorocznych zmian jest rekordowo wysoki stopień komercjalizacji na poziomie 99,8%.
Centrum wzbogaciło swoją ofertę o kolejne unikatowe marki niedostępne dotychczas w innych obiektach handlowych w Polsce. Na otwarcie swojego pierwszego stacjonarnego sklepu w Westfield Arkadia zdecydowała się marka Uniqlo, a Grupa H&M poszerzyła obecność w centrum o pierwszy w Polsce, flagowy sklep Arket, a także marki COS i &Other Stories.
Na otwarcie nowego sklepu lub modernizację istniejącej przestrzeni zdecydowało się ponad 30 najemców z różnych kategorii m.in.: sklep jubilerski Ania Kruk, oferująca ponadczasowe, wysokiej jakości kroje marka Wólczanka, popularne polskie sklepy odzieżowe Mohito i Tatuum, inspirowana modą uliczną marka Made By Society, czy światowy lider obuwniczy Crocs.

Oprócz licznych zmian w ofercie modowej centrum, 24 października 2024 roku w Westfield Arkadia otworzył się pierwszy sklep marki Decathlon zlokalizowany w centrum handlowym. Jest to także pierwszy koncept w Polsce, wykorzystujący nową identyfikację wizualną sieci, w którym starannie wyselekcjonowana, unikalna oferta łączy się z doskonałą i proaktywną obsługą klienta – czy to sportowego eksperta czy nowicjusza. Wyposażony w najnowsze usługi i udogodnienia sklep odpowiada na potrzeby miłośników różnych dziedzin sportu.
Westfield Arkadia prężnie rozwija także ofertę marek z kategorii beauty. W minionym roku swoje otwarcie miał drugi w Polsce stacjonarny butik CHANEL, drugi w Warszawie sklep Bath&BodyWorks, a wyjątkową modernizację przeszedł sklep L’Occitane, przenosząc odrobinę Prowansji do przestrzeni centrum.
Wizyta w centrum handlowym to jednak nie tylko zakupy, dlatego dbając także o potrzeby tych klientów, którzy lubią smacznie zjeść lub spędzić czas przy słodkiej przekąsce, do grona najemców Westfield Arkadia dołączyły m.in. burgerownia Pasibus, sklep ze słodyczami w formule pick’n’mix – Sweet Factory Store, Match Matcha z menu pełnym japońskich przysmaków, Oakberry oferujące owocowe bowle oraz smoothies, a także Kuchnie Świata, z produktami spożywczymi z różnych rejonów świata.
W minionym roku w centrum otworzyły się także m.in.: sklepy z akcesoriami telefonicznymi Just In Case i Telakces, a kilka lokali usługowych przeszło renowację m.in. punkt optyczny Vision Express, zakład fryzjerski Jean Louis David oraz biuro podróży Rainbow.
– Naszym celem jest zapewnienie odwiedzającym najwyższej jakości unikatowej oferty zakupowej i wyjątkowych doświadczeń. Dlatego też, nieustannie dążymy do rozwoju naszego portfolio najemców o największe i najbardziej pożądane marki. Cieszy nas więc, że w 2024 r. oferta Westfield Arkadia powiększyła się o flagowe koncepty światowych sklepów, niedostępnych dotychczas w żadnym innym centrum handlowym – mówi Piotr Brzozowicz, General Manager Westfield Arkadia.
Kultura i rozrywka odpowiedzią na potrzeby klientów
Rozwojowi oferty zakupowej centrum towarzyszyły bezpłatne wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, z których część realizowana była pod marką Westfield. Jesienią były to Westfield Days – cykl wydarzeń poświęconych najnowszym trendom z obszaru mody, beauty oraz jedzenia, w ramach których odwiedzający mieli okazję m.in. skorzystać z unikatowych usług, takich jak Red Light Therapy czy Joga twarzy oraz wziąć udział w inspirującym spotkaniu z jedną z najpopularniejszych polskich influencerek, Marią Jeleniewską.
W weekend 13-14 września, Westfield Arkadia świętowało swoje 20. urodziny, goszcząc na muzycznej scenie gwiazdy: Sylwię Grzeszczak, zespół EMO, Wersow i Oskara Cymsa. W ramach bezpłatnych koncertów z plenerowej sceny przed centrum rozbrzmiały największe polskie hity.
Skuteczne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju
W ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, Westfield Arkadia zorganizowała Westfield Good Festival – promujące działania w duchu zero waste i modę cyrkularną. Podczas festiwalu odbyły się m.in. warsztaty przyrodnicze przy współpracy z WWF, zorganizowano zbiórkę elektroodpadów z ElektoEko oraz używanego obuwia z WoshWosh, a w strefie Florabo można było zaadoptować roślinę. Inicjatywie towarzyszyły bezpłatne koncerty Dawida Kwiatkowskiego oraz Tymka na terenie zielonym przed Westfield Arkadia.
Jednym z partnerów festiwalu była także fundacja Ubrania do Oddania. W ramach kontynuacji współpracy z fundacją w centrum na stałe stanął Ubraniomat – automat umożliwiający utylizację niechcianych ubrań, akcesoriów czy butów, redukując ilości odpadów i jednocześnie promując odpowiedzialne podejście do mody i środowiska.
Westfield Arkadia odpowiada na lokalne potrzeby
Na przestrzeni roku centrum regularnie angażowało się także w inicjatywy wspierające i aktywizujące lokalne społeczności. Wśród nich znalazły się aktywności promujące lokalną historię i kulturę, warsztaty oraz wykłady organizowane we współpracy z Urzędem Dzielnicy Śródmieście, a także realizowane wspólnie z Urzędem Dzielnicy Żoliborz wykłady edukacyjno-motywacyjne dla młodzieży z rodzin zastępczych oraz zajęcia wspierające młodzież i rodziców w obszarze zdrowia psychicznego organizowane z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci. Westfield Arkadia współpracuje także ze Stowarzyszeniem Pomocy i Interwencji Społecznej, aby aktywnie nieść pomoc osobom w kryzysie bezdomności poprzez angażowanie zespołu streetworkerów fundacji na terenie centrum.