Colliers International wyznaczył Centralny Obszar Handlu w Warszawie

Warszawski Centralny Obszar Handlu (COH) wskazany przez ekspertów Colliers International to najatrakcyjniejszy dla handlu obszar w samym centrum miasta o dużym potencjale dalszego rozwoju. Granice nowej strefy wyznaczają duże centra handlowe, sklepy i punkty gastronomiczne przy głównych ulicach oraz nowe inwestycje o funkcjach mieszanych.

 

Warszawski Centralny Obszar Handlu to autorska koncepcja analityków Colliers International, która odzwierciedla najnowsze trendy w handlu. COH tworzą między innymi projekty takie, jak: centrum handlowe Arkadia, Dom Mody Klif, Towarowa 22 (obiekt planowany), Hala Koszyki i Plac Unii City Shopping. W granicach COH mieszczą się również atrakcyjne dla mieszkańców i turystów Stare Miasto i część Traktu Królewskiego oraz lewobrzeżna strona Wisły, gdzie dominuje sezonowa gastronomia.

18672931_10213345253655309_1534271483144445997_o— Mapa handlowa Warszawy zmienia się wraz z dynamicznym rozwojem stolicy. Nowym trendem jest lokowanie powierzchni handlowej w rewitalizowanych obiektach zabytkowych i nowych budynkach o funkcjach mieszanych. Deweloperzy już na etapie projektowania inwestycji coraz częściej zakładają przeznaczenie dużej części powierzchni na użytek handlu, usług i gastronomii. Dotyczy to zwłaszcza centrum stolicy — mówi Dominika Jędrak, dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

mapaDo takich inwestycji zalicza się m.in. Varso, J44, CEDET, Ethos, Mennica Legacy Tower czy Hotel Europejski. W części tych obiektów na wybranych powierzchniach planowana jest również oferta marek premium (np. w Hotelu Europejskim i Ethosie). Ten trend dotyczy również obiektów rewitalizowanych, czego przykładem jest oddana do użytku Hala Koszyki czy planowane ArtN, EC Powiśle i Browary Warszawskie.

image002Na terenie COH wyróżnić można dwa szczególne obszary, w których występują sklepy z ofertą premium. Pierwszy z nich to okolice Krakowskiego Przedmieścia i pl. Piłsudskiego, gdzie znajduje się budynek biurowy Metropolitan, a w nim m.in. sklep Redford&Grant (Channel, Dior, Valentino). Drugi obszar mieści się w kwadracie ulic Pięknej, Kruczej oraz Alei Jerozolimskich i Alei Ujazdowskich. To tu zlokalizowany jest najważniejszy obiekt handlowy w Warszawie
z segmentu premium (DT Vitkac) oraz odzyskująca dawny blask ulica Mokotowska
z multibrandowymi sklepami premium.

O firmie Colliers International pisaliśmy ostatnio przy okazji wprowadzania do naszego kraju przez tę firmę nowej marki odzieżowej:

https://nowawarszawa.pl/colliers-international-wprowadza-do-polski-nowa-marke-modowa/

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Centrum Praskie Koneser z jeszcze bogatszą ofertą kulinarną. Dwa nowe koncepty...

0
Centrum Praskie Koneser na warszawskiej Pradze nieustannie przyciąga miłośników dobrej kuchni i wyjątkowej atmosfery. Niedawno do grona tamtejszych lokali dołączyły dwa nowe: „Zabawa Bistro....
×