Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej rozpocznie się 26 marca. Zakres robót rozszerzy się na dwa perony oraz jeden tor linii dalekobieżnej między Warszawą Zachodnia a Centralną. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz PKP Intercity przygotowały zmienione trasy dla pociągów dalekobieżnych. Podróżni i mieszkańcy otrzymają dodatkowe informacje o zmianach w rozkładzie jazdy pociągów.
Przebudowa Warszawy
Zachodniej to kolejny etap modernizacji linii średnicowej i jedna
z najbardziej ambitnych koncepcji kolejowych ostatnich lat. Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone
perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia.
Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Na stacji Warszawa
Zachodnia podróżni dzięki nowoczesnym systemom i technologiom zyskają obsługę
na najwyższym poziomie. Sprawniejsze będzie zarządzanie ruchem kolejowym na
Warszawskim Węźle Kolejowym. Zgodnie z koncepcją kompleksowo
przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
26 marca rozpocznie się kolejny etap przebudowy Warszawy Zachodniej. Wyłączone z użytku zostaną dwa perony linii dalekobieżnych nr 6 i nr 7. Prace wymagają wstrzymania ruchu pociągów na jednym torze linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną.
Zarządca infrastruktury na etapie przygotowania prac i konstrukcji
rozkładu jazdy ustalił
z przewoźnikami warunki utrzymania sprawnej komunikacji dalekobieżnej,
regionalnej
i aglomeracyjnej w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Stacja Warszawa Gdańska jest przygotowywana na przyjęcie większej liczby pasażerów. Na trzech peronach będą schody ruchome, które ułatwią drogę do przejścia i komunikacji miejskiej. W połowie roku gotowe będą dwie nowe kładki.
Stacja Warszawa Główna planowana jest do uruchomienia od 14 marca. Z jej peronów będą korzystać podróżni niektórych połączeń Polregio, Kolei Mazowieckich i Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity
W niedzielę 14 marca 2021 roku wchodzi w życie korekta rocznego rozkładu jazdy. Będzie obowiązywać do 12 czerwca 2021 roku. Zmiany zapewnią optymalne kursowanie pociągów PKP Intercity na odcinkach, na których będą prowadzone prace inwestycyjne mające na celu poprawę jakości infrastruktury i samego podróżowania. Ruszają intensywne prace na Warszawskim Węźle Kolejowym, które wpłyną na ruch kilkudziesięciu pociągów jeżdżących do i ze stolicy.
W okresie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2020/2021 zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do realizowanych prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych. Zmiany, które zaczną obowiązywać 14 marca 2021 roku, zapewnią pasażerom optymalne możliwości dojazdu.
Największe zmiany w
kursowaniu pociągów PKP Intercity będą wynikać z rozpoczętej
w ubiegłym roku przebudowy Warszawy Zachodniej. To największa w Polsce stacja
pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią
około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i
międzynarodowych.