SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

W tym roku w Polsce zadebiutowało 17 nowych marek

Strona główna Nieruchomości Biura W tym roku w Polsce zadebiutowało 17 nowych marek

Sloggi, Monki, Weekday, Peserico, Under Armor, Hermes – to kilka z siedemnastu międzynarodowych marek, które w 2019 r. otworzyły swoje salony w polskich galeriach i domach handlowych. Zdecydowana większość z nich pojawiła się w Warszawie, ale np. Weekday i Monki na debiut wybrały Kraków, a Peserico i Boxeur des Rues – Poznań. Siła nabywcza polskiego konsumenta wzrosła z 6,4 tys. euro w 2016 r. do 7,2 tys. euro w 2018 r. – wskazują dane CBRE. Nic więc dziwnego, że nowe marki odważnie zajmują przestrzenie handlowe w naszym kraju.

Siła nabywcza polskich konsumentów rośnie z roku na rok. Jednocześnie rodzimy konsument jest coraz bardziej świadomy, chce kupować rzeczy coraz lepszej jakości, dlatego wciąż jest u nas miejsce na salony droższych marek. Także rozwój e-commerce jak widać nie stanowi zagrożenia dla zakupów stacjonarnych, szczególnie w przypadku droższych produktów – wiele osób woli obejrzeć taką rzecz w sklepie i tam kupić lub dopiero później zamówić przez internet. Nowe marki na razie próbują swoich sił w największych miastach i przez najbliższy czas ten trend się nie zmieni – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego CBRE.

Polacy z większym budżetem na zakupy

Z polskiego rynku w 2019 r. zniknęły takie marki jak: New Look, Cubus i Zarina. Pojawiło się natomiast 17 nowości. To mniej, niż w 2018 r. gdy na rynek weszło 20 marek, m.in. Armani Exchange, Dealz, IQOS, Miniso, Scotch&Soda, Tedi. Natomiast w 2020 r. planowane jest m.in. długo wyczekiwane otwarcie sklepów irlandzkiej odzieżówki Primark, której pierwsza lokalizacja powinna pojawić się w I połowie roku.image_processing20191205-8630-k3k9ac

Jak wskazuje raport CBRE „Rynek handlowy w Polsce w III kw. 2019”, siła nabywcza polskiego konsumenta systematycznie rośnie, z 6,4 tys. euro w 2016 r. do 7,2 tys. euro w 2018 r. Zdaniem ekspertów CBRE w kolejnych latach możemy spodziewać się kolejnych nowych marek i coraz szerszego wyboru produktów na rynku.

Stawiają na najdroższe lokalizacje

Większość sklepów nowych marek pojawiła się w Warszawie, która jest jednocześnie najdroższym rynkiem powierzchni handlowych w Polsce. Za lokal o powierzchni 100 mkw. w najlepszych centrach handlowych stolicy trzeba zapłacić średnio 100-130 euro za mkw. za miesiąc, a przy ulicach handlowych około 102 euro za mkw. za miesiąc. Kolejne to Górny Śląsk i Kraków, gdzie ceny oscylują wokół 55 euro za mkw. za miesiąc. Taniej jest we Wrocławiu, Trójmieście i Poznaniu. Jak przewidują eksperci CBRE, stawki w centrach handlowych pozostaną stabilne, ale mogą rosnąć te przy ulicach handlowych, ze względu na duże zainteresowanie sektora gastronomicznego.

Fot: materiały prasowe
Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Most Południowy niemal gotowy

Środkowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy jest już niemal gotowy. Wykonawca montuje już znaki na drodze w Wilanowie i Wawrze. ...

ZŁOTA 44 prezentuje nowy apartament. Luksus w połączeniu z designem i ekologią GO.CE Design.

Po sukcesie jakim okazała się poprzednia futurystyczna aranżacja, ZŁOTA 44 we współpracy z GO.CE Design prezentuje kolejny,...

Uroczystości na placu Piłsudskiego – zaprzysiężenie Prezydenta RP

W czwartek, 6 sierpnia, nastąpi uroczyste przejęcie przez Prezydenta RP zwierzchnictwa nad siłami zbrojnymi. Warszawiaków czekają zmiany...

Koncepcji Nowych przystanków osobowych na linii średnicowej w Warszawie

SISKOM – Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji opublikowało opracowanie p.t.: „Koncepcja Nowych przystanków osobowych na linii średnicowej w Warszawie”.

Wege Park – nowe zielone miejsce na mapie Wilanowa

Wilanów od sierpnia bogatszy jest o nowy rekreacyjny, ekologiczny i uroczy zakątek! Wege Park to zrealizowany przez Zarząd dzielnicy Wilanów projekt...

W stolicy przybędzie elektryków

Po Trakcie Królewskim kursują ciche i ekologiczne autobusy elektryczne, które obsługują cztery linie autobusowe – 503, 111, 128 oraz E-2. 

Polecane

Rozpoczyna się Lato Konesera. Kilkaset wydarzeń w centrum kulturalno-rozrywkowym stołecznej Pragi

Już w 1 lipca w Centrum Praskim Koneser rozpoczyna się wakacyjny cykl wydarzeń pod hasłem Lato Konesera. Od początku lipca do...

Teatr Polonia i Och-Teatr zagrają w lato plenerowe spektakle w Centrum Praskim Koneser

Centrum kulturalno-rozrywkowe na warszawskiej Pradze zapowiada plenerowe spektakle Teatru Polonia i Och-Teatru podczas Lata Konesera. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny,...

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...