Trzy oferty złożono w przetargu na wykonanie dokumentacji przedprojektowej dla pierwszego etapu budowy III linii metra w Warszawie. Po jej opracowaniu możliwe będzie ogłoszenie postępowania na realizację inwestycji w formule projektuj i buduj.
Przygotowana, przez wybranego w przetargu Wykonawcę, dokumentacja będzie dotyczyła pierwszego etapu realizacji III linii metra, czyli odcinka o długości niemal 8 kilometrów, 6 stacji, Stacji Techniczno-Postojowej Kozia Górka oraz całej infrastruktury towarzyszącej.
Otwarcie ofert w przetargu na wykonanie prac przedprojektowych odbyło się w poniedziałek, 28 czerwca o godz. 13.00. Przed otwarciem zamawiający opublikował na stronie postępowania kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia – 33 806 550 zł brutto.
W przetargu mogli wziąć udział wykonawcy posiadający odpowiednie kompetencje i uprawnienia, zdolni do należytego wykonania zamówienia oraz dysponujący zapleczem technicznym lub zawodowym.
Oferty złożyły trzy podmioty: ILF Consulting Engineers Polska (oferta na kwotę 19 222 440 zł brutto), Egis Poland (27 807 840 zł brutto) oraz konsorcjum w składzie Biuro Projektów „Metroprojekt” (lider) i Ośrodek Certyfikacji Transportu na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej (23 062 500 zł brutto).
Nadesłane zgłoszenia zostaną ocenione według następujących kryteriów: cena (60 %) oraz dodatkowe doświadczenie – koordynator, projektant w specjalności architektonicznej, projektant w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, projektant w specjalności inżynieryjnej kolejowej, geolog (każde po 7 %) oraz wykonanie uproszczonego projektu koncepcyjnego (5 proc.).
Wybrany w postępowaniu wykonawca będzie miał 18 miesięcy na wykonanie: projektu koncepcyjnego – raportu wstępnego, ustalenia stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą, oceny stanu budynków w strefach wpływu budowy obiektów metra, analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających, dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej oraz programu funkcjonalno-użytkowego wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz projektu koncepcyjnego – raportu końcowego.