TRZECH CHĘTNYCH CHCE WYREMONTOWAĆ WIADUKT MOSTU PONIATOWSKIEGO

Firmy Intop Warszawa, Primost Południe i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” zgłosiły się w drugim przetargu na remont wiaduktu mostu Poniatowskiego. Oferty są niższe od zaproponowanych za pierwszym razem. Zawierają się w przedziale od 77,8 do 86 mln zł brutto.

W pierwszym postępowaniu propozycje wahały się od 89,2 do 95,9 mln zł brutto. Przetarg rozpisaliśmy ponownie i w piątek, 9 września, otworzyliśmy oferty. Zgłosiły się trzy firmy: Intop Warszawa (79 mln 517 tys. 894 zł brutto), Primost Południe (85 mln 997 tys. 161 zł brutto) i Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe „Mosty” (77 mln 822 tys. 76 zł brutto). Okazało się, że warto było powtarzać całą procedurę, bo tym razem najniższa oferta jest o ponad 11 mln zł tańsza niż w pierwotnym przetargu.

Zaproponowane kwoty nie obejmują prawa opcji, które umożliwia realizację inwestycji w nieco szerszym zakresie, czyli wraz z wymianą dylatacji wiaduktu. Jeśli zdecydowalibyśmy się z tego prawa skorzystać, w przypadku wybrania Intopu musielibyśmy zapłacić za całość robót 92 mln 838 tys. 318 zł brutto; Primostu – 92 mln 388 tys. 241 zł brutto; „Mostów” – 89 mln 675 tys. 586 zł brutto (w pierwotnym przetargu oferty z opcją mieściły się w przedziale 96-109 mln zł). Skłaniamy się jednak do podstawowego zakresu.

Już rozpoczęło analizę nadesłanych ofert. Rozstrzygnięcie powinno nastąpić w ciągu kilku tygodni. Od daty podpisania umowy wybrany wykonawca będzie miał 2 lata na przeprowadzenie powierzonego zadania

Wiadukt mostu Poniatowskiego przejdzie generalny remont na niemal całym odcinku, czyli od przystanku kolejowego Warszawa Powiśle do ul. Wioślarskiej. Prace obejmą całą konstrukcję wiaduktu, opierającą się na 87 filarach i przyczółkach posadowionych na palach. Będą polegały na odnowie elementów betonowych i kamiennych, a także murów oporowych, ponadto na odtworzeniu zabezpieczenia antykorozyjnego stalowych elementów obiektu.

Przewidziano również remont przejścia podziemnego pod Al. Jerozolimskimi po zachodniej stronie mostu, które m.in. łączy dwa przystanki tramwajowe. Przejście powstało w latach 1986-1989 i od momentu oddania do użytku przechodziło tylko drobne prace konserwatorskie. Teraz zostanie poddane pierwszej tak dużej odnowie. Dzięki niej stanie się nie tylko bezpieczniejsze pod względem stanu technicznego, ale także zyska na estetyce. Pieszym przyjemniej będzie się przemieszczać z jednej strony Alej na drugą i na przystanki.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku. 

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Varso Tower – Gigant w Centrum Uwagi podczas Nocy Wieżowców 2025

0
Warszawa, miasto nieustannie zmieniające swoje oblicze, zyskała w ostatnich latach nową ikonę – kompleks Varso Place, a przede wszystkim wieżowiec Varso Tower. Usytuowany przy...
×