Trudne warunki na drogach

W najbliższym czasie prognozowane są opady marznącego deszczu i deszczu ze śniegiem. Nawierzchnie ulic i chodników są wychłodzone, powstaje więc ryzyko bardzo niebezpiecznej dla kierowców i pieszych gołoledzi.

Zarząd Oczyszczania Miasta (ZOM), czyli jednostka kluczowa dla odśnieżania Warszawy, całodobowo monitoruje prognozy, a aktualne dane pogodowe śledzi przy pomocy stacji meteorologicznych rozmieszczonych w różnych rejonach stolicy. Rzeczywisty stan nawierzchni weryfikują natomiast kontrolerzy w terenie, którzy pełnią całodobowy dyżur. W razie potrzeby ZOM będzie podejmował niezbędne działania na ulicach i terenach dla pieszych.

Na ulice i chodniki

Na 1500 km ulic, którymi kursuje komunikacja miejska, może natychmiastowo wyjechać ponad 300 posypywarek i pługów. Natomiast na 4 mln m kw. terenów dla pieszych (m.in. na przystankach i dojściach do metra) pracują ekipy wyposażone w szufle i piasek oraz lekkie chodnikowe pługi, które odśnieżają i zabezpieczają je przed śliskością. Priorytetem są miejsca, gdzie ruch jest największy, np. węzły przesiadkowe, a także – szczególnie istotne ze względu na bezpieczeństwo przechodniów – schody czy kładki.

Zarządcy – bądźcie uważni

Miasto apeluje do zarządców pozostałych terenów o sprawdzanie stanu nawierzchni i niezwłoczne posypywanie w przypadku pogarszających się warunków pogodowych. Niezbędne jest wcześniejsze przygotowanie odpowiedniej ilości piasku. Piesi i kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność.

Bezpieczna Warszawa – wspólna sprawa

Zarząd Oczyszczania Miasta to jeden z wielu zarządców terenów, który organizuje zimą w stolicy prace porządkowe. Obowiązek ten mają także inne podmioty.

Za ulice ekspresowe, w tym most Południowy im. Anny Jagiellonki i gen. Stefana Grota-Roweckiego odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a za te po których kursują autobusy – Zarząd Oczyszczania Miasta. O drogi gminne, którymi nie kursują autobusy dbają urzędy 18 dzielnic, a o osiedlowe i wewnętrzne zarządcy terenu.

Z kolei za chodniki, a także kładki, schody i trasy dla rowerów wzdłuż dróg ekspresowych odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a za chodniki przylegające do nieruchomości właściciele, zarządcy i administratorzy danego terenu.

Chodnikami nieprzylegającymi do nieruchomości przy drogach krajowych, wojewódzkich i powiatowych zajmuje się Zarząd Oczyszczania Miasta, a tymi nieprzylegającymi do nieruchomości i trasami rowerowymi wzdłuż dróg gminnych urzędy dzielnic.

Natomiast za chodniki w dzielnicy Śródmieście odpowiada Zarząd Terenów Publicznych, w dzielnicy Praga-Północ Zarząd Praskich Terenów Publicznych, a w parkach Zarząd Zieleni.

FOT: zom.waw.pl

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku. 

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Warsaw Presidential Hotel: Ikona luksusu i prestiżu

0
Warsaw Presidential Hotel to synonim luksusu, elegancji i prestiżu. Ten pięciogwiazdkowy obiekt położony w sercu Warszawy od dekad przyciąga uwagę najbardziej wymagających gości –...
×