Jednoprzestrzenny i całkowicie przeszklony hall główny o wysokości 16 metrów, rozpięty między ogromnymi kolumnami oraz potężne „schody hiszpańskie” zaprojektowane na wzór tych, które znajdują się w Rzymie – tak imponująco wyglądać będzie strefa wejściowa w powstającym na Rondzie Daszyńskiego biurowcu Skyliner, realizowanym przez firmę Karimpol.
Hall wejściowy Skylinera będzie wysoki na 4 kondygnacje, przeszklony i otoczony kolumnadą wysokich na 16 metrów słupów, które stworzą od strony północnej i zachodniej podcień. Mocny element architektoniczny lobby to tzw. „schody hiszpańskie”, łączące wnętrze hallu z zewnętrznym pasażem publicznym. Schody będą przenikały przez fasadę łącząc parter z pierwszym piętrem budynku, zarówno w obrębie, jak i na zewnątrz biurowca. Będą one pełnić nie tylko funkcję komunikacyjną, ale znajdą się na nich również miejsca do siedzenia i elementy zieleni tworząc tym samym nieformalne miejsce spotkań.
– To będzie tętniąca życiem przestrzeń publiczna, w której ludzie będą chcieli spędzać czas. Lobby stanie się w zależności od potrzeby chwili kawiarnią, miejscem spektakularnego pokazu mody, widownią wydarzenia teatralnego, pokazu kinowego czy galerią dzieł sztuki. Projektujemy tutaj cały szereg ogólnodostępnych usług. Dostępność budynku jest dla nas bardzo ważnym elementem całego projektu – mówi Michał Sadowski z pracowni APA Wojciechowski.
Charakterystyczny i wyróżniający się na tle innych budynków biurowych jest podział poziomy Skylinera na dwie bryły – wysokie na 16 metrów podium oraz wieżę. Przestrzenie pięter powtarzalnych (znajdujące się ponad podium) zaprojektowane zostały bez słupów pośrednich i narożnych by dać przyszłym najemcom możliwość dowolnej aranżacji powierzchni. Z kolei szklana elewacja o najwyższych parametrach termicznych i akustycznych zachwyci swoją prostotą i proporcjami.
W ubiegłym roku zgodnie z harmonogramem zakończyły się prace budowlane przy kondygnacjach podziemnych Skylinera. W tej chwili powstaje już 9 z 44 pięter budynku.
– Postępy prac już teraz można śledzić gołym okiem, a co tydzień będzie przybywała kolejna kondygnacja aż do momentu osiągnięcia przez budynek docelowej wysokości 195 metrów. Rozpoczął się również montaż elementów fasady. W tej chwili prace te dotyczą lobby budynku ale już wkrótce wykonawca rozpocznie montaż elewacji na piętrach biurowych, co da nam już mały przedsmak finalnego wyglądu wieży. W ponad 20-letniej historii firmy Karimpol w Polsce to zdecydowanie najciekawszy i najbardziej ekscytujący projekt – mówi Jarosław Prawicki, Leasing Director w Karimpol Polska.
Autorem projektu architektonicznego jest pracownia APA Wojciechowski. Budynek będzie się składać z 30 poziomów biurowych oraz 4 przeznaczonych na cele handlowo-usługowe, które będą dostępne zarówno dla najemców budynku, jak i mieszkańców Warszawy. Na ponad 3 tys. mkw. powierzchni znajdą się: m.in. sklepy, restauracje, kawiarnie czy fitness. Dodatkowo na wysokości 165 m są planowane dwa poziomy Skybaru z widokiem na panoramę miasta, na które będzie można wjechać dedykowaną windą.
Budynek jest położony przy Rondzie Daszyńskiego, bezpośrednio przy stacji II linii metra, przystankach 5 linii tramwajowych i 7 linii autobusowych. Recepcję biurowca od wejścia do stacji metra będzie dzielić zaledwie 7 metrów. Wjazd na pięciopoziomowy parking mieszczący 428 samochodów osobowych będzie możliwy z dwóch stron: od ulicy Prostej i Towarowej. Na poziomach podziemnych znajdzie się także 500 miejsc rowerowych oraz szatnie z przebieralniami dla rowerzystów. Skyliner jest certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie Excellent. To biurowiec spełniający najwyższe standardy budownictwa, funkcjonalności w planowaniu przestrzeni, efektywności pod względem zastosowanych rozwiązań oraz wydajności.
SKYLINER w liczbach:
- 195 m wysokości
- 47 157 mkw. łącznej powierzchni najmu, w tym 3 130 mkw. powierzchni handlowo-usługowej
- 45 poziomów (30 poziomów biurowych, 4 poziomy handlowo-usługowe, 5 poziomów garaży podziemnych, 2 poziomy Skybar’u, 4 poziomy techniczne)
- 165 m nad ziemią Skybar o powierzchni 798 mkw.
- 428 podziemnych miejsc parkingowych
- 500 miejsc dla rowerów
- 21 wind