SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

SKYSAWA na testach aerodynamicznych

Strona główna Nieruchomości SKYSAWA na testach aerodynamicznych

Polski Holding Nieruchomości we współpracy z Politechniką Warszawską przeprowadził testy w tunelu aerodynamicznym dla swojej najważniejszej inwestycji – SKYSAWA. Wyniki analizy wiatrowej pozwolą zoptymalizować konstrukcję i materiały użyte przy realizacji kompleksu, a tym samym zmaksymalizować poziom bezpieczeństwa i komfortu zarówno użytkowników budynków, jak i okolicznych mieszkańców.

 

Potrzeba przeprowadzenia badania aerodynamicznego dla modelu 155-metrowej wieży wchodzącej w skład kompleksu SKYSAWA wynikała z dwóch czynników: jej lokalizacji – w centrum Warszawy, w sąsiedztwie gęstej zabudowy mieszkalnej i komercyjnej, oraz wysokości. Na podstawie uzyskanych wyników z testów aerodynamicznych Polski Holding Nieruchomości zamierza zoptymalizować konstrukcję i materiały użyte przy realizacji inwestycji.

skysawa

Dzięki przeprowadzanym badaniom konstrukcja budynku zostanie zoptymalizowana pod kątem możliwych drgań oraz odchyleń budynku. Badania pozwolą także ustalić zakres oddziaływania SKYSAWA na okoliczną zabudowę oraz układ urbanistyczny miasta, co może mieć wpływ na jakość powietrza w samym centrum miasta. Naszym celem jest zapewnienie zarówno przyszłym najemcom inwestycji, jak i okolicznym mieszkańcom jak najlepszych warunków – wyjaśnia Tomasz Górnicki, wiceprezes zarządu ds. inwestycji Polskiego Holdingu Nieruchomości.

Testy aerodynamiczne przeprowadza się z dwóch powodów. Pierwszy z nich to konieczność ustalenia obciążeń na budynku wysokościowym, a w szczególności jego elewacji. Jest to informacja potrzebna do poprawnego zaprojektowania obiektu, jego struktury oraz struktury jego elewacji tak, żeby była bezpieczna. Drugi powód to weryfikacja wpływu wstawienia budynku w istniejącą zabudowę na komfort mieszkańców. Każda modyfikacja w tym zakresie powoduje zmianę warunków przepływu powietrza, w szczególności w pobliżu ziemi i może przyczynić się do pogorszenia się warunków przewietrzania lub powstawania lokalnie bardzo dużych prędkości wiatru, które mogą być uciążliwe dla mieszkańców – tłumaczy dr hab. inż. Jacek Szumbarski, profesor Politechniki Warszawskiej.

 

Badanie aerodynamiczne modelu 155-metrowej wieży wchodzącej w skład kompleksu SKYSAWA zostało przeprowadzone w tunelu aerodynamicznym Zakładu Aerodynamiki Instytutu Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. W tym celu na obrotowej platformie umieszczono model wieży wykonany z plexi w skali 1:350 oraz modele zabudowy znajdującej się w promieniu 500 m od inwestycji PHN. Na ścianach i na dachu modelu SKYSAWA rozmieszczono ponad 350 punktów pomiarowych ciśnienia. Na podstawie zarejestrowanych pomiarów wartości ciśnienia obliczono obciążenia wiatrem elewacji budynku oraz obciążenia wiatrem jego konstrukcji. Badania zostały przeprowadzone w całym zakresie kierunków wiatru od 0 do 360 stopni dla 36 kierunków wiatru.

 

 

Wyniki analizy wiatrowej dowodzą, że planowana inwestycja spełnia współczesne wymagania związane ze swobodnym przepływem powietrza i nie wpłynie w stopniu odczuwalnym na pogorszenie warunków napływu wiatru w centralne rejony Warszawy i nie naruszy istniejącej naturalnej wentylacji miasta w rejonie klina napowietrzającego.

Wiadomości

Wiktor Bater nie żyje. Miał 53 lata.

Dziś zmarł popularny reporter i dziennikarz Wiktor Bater. Przez lata był korespondentem wojennym i reporterem Polsatu News, TVN i TVP z...

Spowiedź na parkingu przed Świątynią Opatrzności Bożej. W samochodzie albo na krzesełku

Opcje są dwie. Można podjechać samochodem albo usiąść na krzesełku w bezpiecznej odległości od księdza. Tak wygląda spowiedź pod Świątynią Opatrzności...

Miasto szuka inwestora dla pawilonu Emilii

Miasto ogłosiło postępowanie na wybór partnera prywatnego, który wybuduje i poprowadzi Nową Emilię. To kolejny krok po powstającym nieopodal Muzeum Sztuki...

Nowe pociągi dla warszawskiej SKM

21 nowoczesnych pociągów zasili park taborowy warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Dzięki zakupowi nowych składów możliwe będzie zwiększenie liczby połączeń, a także...

Warszawskie metro ma 25 lat!

Dokładnie 25 lat temu – 7 kwietnia 1995 roku o godz. 12.35 – na trasę metra linii M1 wyruszyły pierwsze pociągi....

Stołeczni restauratorzy uruchomili platformę do zamawiania jedzenia

Warszawscy restauratorzy biorą sprawy w swoje ręce. Powstaje pierwsza niezależna platforma do zamawiania jedzenia z restauracji. #WspieramGastro to hasło,...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...