Rusza budowa linii tramwajowej na Tarchominie

    0
    163

    Konsorcjum firm ZUE S.A. i STRABAG Sp. z o.o. rozpoczyna prace budowlane w ramach podpisanego w czerwcu z Zarządem Transportu Miejskiego m.st. Warszawy kontraktu. Umowa dotyczy budowy – przedłużenia linii tramwajowej na Tarchominie – od istniejącej pętli Tarchomin Kościelny do ulicy Strumykowej. Wartość kontraktu STRABAG wynosi ok. 10 mln zł netto.

    Po zatwierdzeniu przez Inwestora harmonogramu robót oraz uzgodnieniu projektu zmian w czasowej organizacji ruchu rozpoczynają się właściwe prace budowlane. Konsorcjum na wykonanie zadania ma 8 miesięcy, a to znaczy, że pasażerowie komunikacji miejskiej już wiosną przyszłego roku dojadą rozbudowaną linią tramwajową bezpośrednio z Tarchomina (obecnie pętla autobusowa Nowodwory) do samej stacji metra Młociny oraz alternatywnie w kierunku Centrum.

    – 

    W ramach budowy nowej linii tramwajowej powstanie dodatkowy 1,5-kilometrowy odcinek dwutorowego torowiska wzdłuż ulicy Światowida – od istniejącej pętli Tarchomin Kościelny do ulicy Strumykowej.  Wybudowane zostaną dwa zespoły przystankowe przy skrzyżowaniach z ulicami Stefanika oraz Ordonówny, przebudowana zostanie także infrastruktura podziemna oraz drogowa. STRABAG wykona roboty drogowe, przebudowę sieci sanitarnych oraz podbudowy torowiska (bez nawierzchni tramwajowych oraz sieci trakcyjnej), a także budowę monitoringu miejskiego. Pozostałe prace znajdują się w gestii konsorcjanta ZUE.

    Realizacja trasy tramwajowej na odcinku pętla „Tarchomin Kościelny” – ulica Strumykowa to kolejna ważna umowa dla STRABAG w obszarze infrastruktury miejskiej. Niedawno spółka zrealizowała 4-kilometrowy odcinek szybkiego tramwaju w Szczecinie – bezkolizyjne połączenie łączące prawo- i lewobrzeżną część miasta. Inwestycja skróciła mieszkańcom czas dojazdu z osiedli położonych na prawym brzegu Szczecina do centrum miasta i innych lewobrzeżnych dzielnic, a także polepszyła dojazd do planowanych terenów inwestycyjnych. STRABAG posiada również bogate doświadczenie w dziedzinie budownictwa kolejowego – modernizacji torowisk, budowy sieci trakcyjnych, podkładów kolejowych czy naprawy nawierzchni kolejowych i szyn.