Jak sprzedawać w ramach dropshippingu? Najważniejsze informacje

    0
    47

    Dropshipping nie bez powodu stał się tak popularnym modelem sprzedażowym ostatnich lat. Nieustannie rozwijająca się branża e-commerce i możliwości, jakie niesie, to okazja dla przedsiębiorczych osób, które chcą rozwinąć własny biznes. Oto kluczowe informacje o handlu w roli pośrednika!

    Dropshipping – ciekawy model biznesowy

    Dropshipping to jedyny w swoim rodzaju model biznesowy, który pozwala prowadzić sklep internetowy bez własnych towarów i magazynu. Nie trzeba nawet widzieć sprzedawanych przez siebie artykułów. Wszystko polega na tym, że sprzedawca kompletuje ofertę z produktów proponowanych przez hurtowników. Pełni on funkcję pośrednika między nimi a klientami, a jego zadanie to efektywna reklama i udostępnienie narzędzi do zakupu.

    Sprzedawca może oferować towary zarówno na własnej stronie, jak i w ramach platform market place. Zarabia on na marży nałożonej na każdą rzecz z asortymentu. Kiedy klient składa zamówienie, właściciel sklepu dopiero wtedy płaci producentowi za produkt. Przychody oblicza się właśnie na bazie różnicy między cenami, co pozwala ocenić, czy należy założyć działalność gospodarczą.

    Sprzedaż nierejestrowaną mogą prowadzić osoby, których przychód z tego tytułu nie przekracza 75% najniższej płacy krajowej. Takie regulacje obowiązują od lipca 2023 roku. Jeśli na dropshippingu zarabia się więcej, trzeba uruchomić JDG. Podczas prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej nie ma konieczności ograniczania dochodu, więc można śmiało rozwinąć skrzydła w działaniach reklamowych sklepu i nieustannie dążyć do zwiększania konwersji.

    Dropshipping pozwala na pracę z dowolnego miejsca. Można mieszkać w Warszawie lub nawet poza granicami Polski. Wszystkim da się zarządzać zdalnie, szczególnie jeśli w ramach ustaleń z hurtownikami nie trzeba dodatkowo zajmować się zwrotami od konsumentów. Sprzedawca powinien zadbać o następujące kwestie promocyjne i content marketingowe:

    • unikatowe opisy produktów i kategorii;
    • blog firmowy;
    • kampanie w social mediach;
    • kampanie banerowe na stronach WWW;
    • artykuły sponsorowane;
    • działania SEO.

    Dbałość o jakość contentu ukierunkowanego na pozycjonowanie i reklamy pozwala osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania i budować rozpoznawalność. Klienci znacznie chętniej zamawiają produkty od marek, które kojarzą i wydają im się one bliskie. Warto budować świadomość brandu, podobnie jak gdyby kreowało się obraz sklepu z własnymi artykułami.

    Na jakich platformach sprzedażowych sprawdzi się dropshipping?

    Sklep na zasadach dropshippingu można prowadzić na własnej stronie internetowej, ale to dość kosztowne rozwiązanie. Zamiast tego sporo sprzedawców korzysta z gotowych platform, do których należą, m.in.:

    • OLX;
    • Allegro;
    • Amazon;
    • Morele Marketplace.

    Mnóstwo informacji na temat każdej z nich, a także kilku innych, można znaleźć w artykule na stronie WWW https://blog.sky-shop.pl/platformy-sprzedazowe-ktore-warto-znac/. Serwis Sky-Shop to ogromna baza wiedzy na temat dropshippingu, a także platforma, która pomaga znajdować hurtowników z wielu kategorii i łączyć ich systemy magazynowe ze sprzedażowymi.

    Zaletą korzystania z platform sprzedażowych jest to, że nie trzeba przykładać tak dużej wagi do budowania wizerunku marki. Serwisy te są doskonale znane kupującym, więc ci często z nich korzystają. Natomiast należy liczyć się z dużą konkurencją, co nieco utrudnia przebicie się wśród podobnych towarów. Warto próbować m.in. atrakcyjnymi cenami i wysokiej jakości opisami.

    Kiedy stawia się na platformę typu market place, należy liczyć się z koniecznością uiszczania prowizji. To jednak jeden z aspektów, które trzeba wliczyć w koszty prowadzenia działalności. Przy efektywnej sprzedaży nie powinno to mocno wpływać na ostateczny dochód miesięczny sprzedawcy. To kolejny powód, dla którego tak duże znaczenie ma efektywna strategia marketingowa.

    Jakie korzyści płyną z dropshippingu?

    Dropshipping pozwala dość łatwo i niskim kosztem wejść do branży e-commerce. To sektor rynku bardzo pożądany ze względu chociażby na możliwości finansowe, jakie ze sobą niesie. Taki model działania daje sprzedawcom szansę bardzo elastycznego podejścia do biznesu i właściwie nieograniczonych zarobków.

    Właściciele sklepów internetowych ze względu na brak konieczności samodzielnego zarządzania magazynem mogą dowolnie skalować swoją działalność. W każdej chwili mają oni opcję dodania lub usunięcia poszczególnych towarów z asortymentu. Nie muszą martwić się niesprzedanymi produktami czy mijającymi terminami przydatności. Po prostu zastępują artykuły innymi według strategii, jaką obierają.

    Dodatkowo sprzedawcy mogą śmiało zdecydować się na wdrożenie do oferty produktów sezonowych. Zimą mają oni szansę sprzedawać ozdoby choinkowe czy sprzęty sportowe na stok, a latem kremy i okulary przeciwsłoneczne. Ważne, by umieli docierać z reklamą i contentem do pożądanej grupy docelowej. Mimo szerokich możliwości warto zachowywać spójność wizerunkową i podążać zgodnie z biznesplanem.

    Dropshipping to dobra propozycja dla osób, które obawiają się ryzyka finansowego. Kiedy nie ma się zbyt dużych oszczędności, ten model biznesowy pozwala wejść do branży bez konieczności inwestycji. Mimo niskich kosztów początkowych daje on ogromny potencjał zarobkowy, co zdecydowanie zachęca do tego, by spróbować swoich sił w takiej formie sprzedaży.

    Dropshipping – na co zwrócić uwagę przy wchodzeniu do branży?

    Kiedy rozpoczyna się biznes w ramach dropshippingu, trzeba zdawać sobie sprawę z dużej konkurencji. Warto przeprowadzić badania rynku i sprawdzić, z jakimi towarami opłaca się uruchomić sklep. Najlepiej przeanalizować wady i zalety popularnych sklepów w tym modelu biznesowym, a następnie poszukać hurtowników.

    Etap wyboru producentów artykułów również jest bardzo ważny. Trzeba zatroszczyć się o to, by postawić wyłącznie na dostawców oferujących produkty wysokiej jakości. To ważne z dwóch względów – pozwala zachować spójny poziom asortymentu, a także chroni przed niezadowoleniem potencjalnych konsumentów i złymi opiniami o sklepie.

    Dropshipping wymaga obeznania w e-commerce i odpowiedniej strategii marketingowej. Z przemyślanym biznesplanem można naprawdę sporo osiągnąć.

    Artykuł sponsorowany