Flirt3 dopuszczony do obsługi pasażerów PKP

    0
    276

    To dobra informacja dla pasażerów PKP, bo będzie im się lepiej podróżowało. Urząd Transportu Kolejowego wydał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności dla elektrycznego zespołu trakcyjnego typu FLIRT3 wyprodukowanego dla PKP Intercity przez konsorcjum Stadler-Newag.

     

    Uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu zgodnego z TSI dla elektrycznego zespołu trakcyjnego FLIRT3 dla PKP Intercity jest formalnym potwierdzeniem, że został on zbudowany zgodnie z surowymi wymogami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności. Jest to także formalne przypieczętowanie kompletnego zakończenia projektu dostawy taboru dla naszego klienta – PKP Intercity – powiedział Christian Spichiger, Prezes Zarządu Stadler Polska.

    FLIRT3 dla PKP Intercity przeszedł pozytywnie wszystkie badania i otrzymał wszystkie certyfikaty zgodności, tj. CR TSI Loc&Pas (2011/291/UE), CR TSI NOI (2011/229/UE), TSI PRM (2008/164/WE), TSI SRT (2008/163/WE), TSI CCS (2012/88/UE). Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI to potwierdzenie spełnienia surowych norm i najwyższych standardów europejskich dla pojazdów kolejowych w zakresie bezpieczeństwa taboru, dostosowania pojazdów do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, nowoczesnej technologii i ekologii. Pełna interoperacyjność pojazdu oznacza możliwość eksploatacji w całej Polsce, także na liniach po modernizacji oraz na terytorium Unii Europejskiej.

    Interoperacyjność
    Interoperacyjność to zbiór wytycznych i uregulowań w formie Dyrektyw przygotowanych przez Komisję Europejską w celu utworzenia spójnego rynku przewozów kolejowych w całej Unii Europejskiej. Dla producentów taboru kolejowego zastosowanie ma Dyrektywa dotycząca interoperacyjności systemu kolei w Polsce. TSI są to Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności zawierające surowe wymagania techniczne oraz technologiczne
    w zakresie budowy taboru i utrzymania pojazdów.

    TSI obowiązujące dla pojazdu FLIRT3

    TSI Loc&Pas to surowe wytyczne w zakresie konstrukcji pojazdu, w tym wymagania co do kluczowych w zakresie bezpieczeństwa elementów pojazdu, takich jak np. podwozie
    i pantografy.

    TSI NOI zawiera wytyczne w zakresie dopuszczalnych wartości hałasu w pojeździe, zapewniające pasażerom podróż w komfortowych warunkach. Spełnienie tych wymagań jest również istotne z perspektywy ochrony środowiska.

    TSI PRM – specyfikacja w zakresie dostosowania pojazdu do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością, w tym zapewnienia swobodnego dostępu do pojazdu. Pojazd FLIRT3 spełnia wszelkie wymagania w tym zakresie. W pojeździe przewidziano odpowiednio dostosowane toalety, system informacji pasażerskiej – czytelność komunikatów, kontrasty kolorystyczne wyposażenia, opisy techniczne pojazdu w Braille oraz windy ułatwiające dostęp do pojazdu z obu stron.

    TSI SRT dotyczy sterowania pojazdem zaprojektowanym w taki sposób, aby w przypadkach szczególnych bezawaryjnie przejechał przez tunel lub wiadukt, a także standardów dotyczących materiałów użytych do jego produkcji w zakresie niepalności.

    TSI CCS Sterowanie i urządzenia pokładowe – pojazdy FLIRT3 wyposażone są w system bezpieczeństwa ETCS poziomu 0, 1 i 2, które zapewniają bezpieczne i energooszczędne sterowanie pojazdem oraz najwyższe bezpieczeństwo dla pasażerów.

     

    O nowych pociągach przeczytasz:

    Flirt 3 dopuszczony do ruchu kolejowego

    Flirt nowy pociąg do Warszawy