Trwają intensywne prace na skrzyżowaniu al. Niepodległości i ul. Batorego. Wykonawca usunął już barierki oddzielające przystanki komunikacji miejskiej od drogi oraz starą nawierzchnię chodnika. W tym miejscu trwa modernizacja sygnalizacji świetlnej i wyznaczanie nowych przejść dla pieszych.
W pierwszej połowie tego roku, przebudowę al. Niepodległości zapowiadał zastępca prezydenta m.st. Warszawy – Robert Soszyński. Po rozstrzygnięciu przetargu mogliśmy przejść do pracy w terenie.
O przebudowę skrzyżowania apelowali okoliczni mieszkańcy. Ich głównym postulatem były naziemne dojścia do przystanków komunikacji miejskiej oraz nowe przejście na północnym wlocie skrzyżowania. Dodatkowo rowerzyści zyskają przejazdy rowerowe, a kierowcy wydzielone fazy do skrętu w lewo z al. Niepodległości w obu kierunkach. Zmodernizowana zostanie również sygnalizacja świetlna, która będze wyposażona w nowoczesny system automatycznej detekcji.
Roboty w tym miejscu trwają do miesiąca. Wykonawca usunął już bariery, które oddzielały przystanki od ulicy oraz usunął starą nawierzchnię chodnika. Aktualnie prowadzone są prace brukarskie oraz kablowe.
Prace na skrzyżowaniu al. Niepodległości i Batorego zakończą się w tym roku.
W poprzednim roku drogowcy rozstrzygnęli przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej na modernizację aż 14 sygnalizacji świetlnych wzdłuż al. Niepodległości. Sygnalizacje będą ze sobą skoordynowane w celu uzyskania efektu “zielonej fali” na kolejnych skrzyżowaniach. Dodatkowo uwzględnione będą nowe drogi dla rowerów i przejazdy rowerowe oraz przejścia dla pieszych. Poprawiona zostanie również geometria skrzyżowań, a tramwaje uzyskają priorytet. Realizację tych prac zaplanowano na 2020 rok