Projekt o roboczej nazwie Centralna Park jest uzależniony od zakończenia modernizacji linii średnicowej oraz zapowiadanych zmian w związku z tzw. prawem warstwowym, które ma uregulować kwestie realizacji obiektów budowlanych m.in. nad liniami kolejowymi. Niezależnie, prowadzone są ustalenia dotyczące technicznych możliwości realizacji tego projektu i skali inwestycji – poinformowała Agnieszka Siwiak, Naczelnik Wydziału Współpracy z Mediami Biuro Komunikacji.
00-metrowy wieżowiec może powstać obok Varso Tower. Kolejarze wracają do pomysłu zamrożonego przez poprzednie władze spółki. Dekadę temu spółka Xcity Investment, należąca do PKP S.A., przedstawiła ambitny projekt „Centralna Park” na działce w samym centrum Warszawy. Na terenie o powierzchni ponad dwóch hektarów miał powstać kompleks z biurami, usługami i hotelem, którego najważniejszym punktem byłby 200-metrowy wieżowiec na rogu Al. Jerozolimskich i Al. Jana Pawła II, tuż obok Varso.
Projekt, za który odpowiadało biuro SUD Architekci, zakładał budowę czterech budynków o łącznej powierzchni 140 tys. m², zlokalizowanych bezpośrednio na płycie przykrywającej tunel średnicowy. Część dachów miała zostać przeznaczona na ogólnodostępny ogród miejski. Niestety, w 2016 roku plany zostały zawieszone, a następnie całkowicie z nich zrezygnowano. Na reprezentacyjnej działce od lat znajduje się niezbyt atrakcyjny parking.
W 2016 roku spółka Xcity Investment, która planowała budowę „Centralna Park”, została zmarginalizowana. Jednak teraz, po zmianie władzy, pomysł może wrócić na agendę. Remont linii średnicowej, planowany od co najmniej dekady, jeszcze się nie rozpoczął. To właśnie w ramach tej inwestycji powinny rozpocząć się prace przygotowawcze nad inwestycją na działce kolejarzy, tym bardziej że wieżowiec miał powstać nad torami kolejowymi.
Ministerstwo Infrastruktury planuje remont linii średnicowej dopiero po roku 2030.