Realizacja biurowca P180, inwestycji Skanska zlokalizowanej bezpośrednio przy stacji metra Wilanowska w Warszawie, wchodzi w końcową fazę. Nad budynkiem zawisła symboliczna wiecha, oznaczająca zakończenie prac konstrukcyjnych. Projekt docelowo dostarczy 32 000 mkw. powierzchni biurowej. Oddanie budynku do użytku zaplanowane jest na wrzesień 2022 roku.
Dostęp do rozbudowanej siatki połączeń komunikacyjnych, bliskość stacji metra i przyjazna infrastruktura dla jednośladów – to tylko niektóre zalety biurowca P180, realizowanego przez Skanska na warszawskim Mokotowie. Jego budowa rozpoczęła się w wrześniu 2020 roku. Teraz ten 15-kondygnacyjny budynek osiągnął swoją docelową wysokość – 55 metrów.
Zrównoważone rozwiązania na Mokotowie
Projekt P180, przygotowany przez pracownię PRC Architekci, kładzie duży nacisk na udogodnienia dla rowerzystów, których z roku na rok przybywa na warszawskich trasach rowerowych. Zainteresowanie jednośladami wzrosło również w czasie pandemii, podczas której wiele osób zdecydowało się przerzucić na „zielony” transport w drodze do pracy. Popularność tego środka komunikacji ma także związek z rozwijającą się infrastrukturą rowerową w Warszawie. Według danych Warszawskiego Raportu Rowerowego 2020, w stolicy jest blisko 700 km dróg rowerowych. To największa pod względem długości sieć w Polsce.
W biurowcu przewidziano łącznie sto miejsc parkingowych dla rowerów. Zaprojektowano tu również przeszkloną, estetyczną rowerownię z wejściem z poziomu parteru, a także szatnię z prysznicami. Będą mogli z nich korzystać wszyscy pracownicy biura.
Przy budowie P180 został wykorzystany nowoczesny beton o starannie dobranym składzie, którego emisyjność jest średnio o 42% mniejsza, niż betonu tradycyjnego. W ramach inwestycji wykorzystano prawie 9000 m3 tego produktu. Ilość zredukowanego w ten sposób dwutlenku węgla równa się zanieczyszczeniom wyemitowanym przez samochód napędzany benzyną, który okrąży Ziemię wzdłuż równika aż 107 razy.