10 października 2017 roku LS Airport Services – największy dostawca usług na rynku cargo w Polsce oraz przedstawiciele globalnej firmy logistycznej DHL Express, dokonali oficjalnego otwarcia międzynarodowego lotniczego terminala kurierskiego DHL Express w Warszawie.
Międzynarodowy lotniczy terminal kurierski zlokalizowany jest przy ul. Wirażowej 37, na terenie LS CARGO PARK, należącym do LS Airport Services S.A., położonym w bezpośrednim sąsiedztwie międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina. Powierzchnia całkowita obiektu wynosi blisko 7 tys. m kw., a sumaryczna wartość całegoprojektu szacowana jest na blisko 97 mln zł.
Inwestycja jest konsekwencją realizacji strategii rozwoju DHL Express w Polsce oraz wieloletniej współpracy z agentem obsługi naziemnej – LS Airport Services.
Obiekt należy do najnowocześniejszych jednostek operacyjnych wśród lotnisk w Polsce. Zdaniem przedstawicieli władz spółki LS Airport Services i zarządu DHL Express, nowy kompleks umocni pozycję stolicy na rynku ekspresowego cargo lotniczego, zaś sama inwestycja korzystnie wpłynie na wymianę handlową, ułatwiając prowadzenie działalności polskim importerom oraz eksporterom.
Nowy obiekt przeznaczony do obsługi międzynarodowych przesyłek ekspresowych w Warszawie jest częścią największego programu inwestycyjnego prowadzonego w ostatnich latach przez DHL w Europie. W Polsce w ramach programu, do tej pory uruchomiono nowoczesne centra logistyczne w Rzeszowie i w Lublinie, Centrum Obsługi Klienta w Łodzi oraz międzynarodowy lotniczy terminal kurierski DHL Express na lotnisku Pyrzowicach. Inwestycja w Warszawie jest kolejnym kluczowym etapem realizacji programu i największym jak dotąd przedsięwzięciem DHL Express w Europie Środkowej.
Nowy kompleks, należący do najnowocześniejszych obiektów logistycznych, łączy funkcje centrum logistyczno-operacyjnego oraz biurową, przeznaczoną na główną siedzibę firmy DHL Express. Międzynarodowy lotniczy terminal kurierski został zbudowany przez LS Airport Services według dokładnych kryteriów DHL, uwzględniających wysokie standardy, spełniających wymogi ekologiczne i został wyposażony w najnowocześniejsze technologie wspierające procesy logistyczne. Obiekt ten pełni jednocześnie rolę service center oraz sortowni dla międzynarodowych przesyłek lotniczych obsługując ok. 40 % wolumenu w skali kraju. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych pozwalających osiągnąć docelową wydajność w procesie sortowania do 6 tysięcy przesyłek na godzinę, zapewnia najwyższej jakości serwis w czasie tzw. szczytów paczkowych. Obiekt wyposażony jest ogółem w 78 bram dedykowanych do realizacji procesów operacyjno-transportowych. Wraz z pracownikami biurowymi oraz kurierami, międzynarodowy lotniczy terminal kurierski stanowi miejsce pracy dla około 400 osób w systemie zmianowym (pracowników i kurierów).