Ponad połowa warszawskich przystanków tramwajowych jest już wyposażona w tablice informacyjne, które pokazują prognozowany czas przyjazdu kolejnego pojazdu. To jednak dopiero początek – Tramwaje Warszawskie planują dalszą rozbudowę systemu i konsultują nowe rozwiązania, które mają jeszcze bardziej poprawić komfort pasażerów.
Od kilkunastu lat pasażerowie stołecznych tramwajów korzystają z tablic systemu informacji pasażerskiej, które są umieszczone na kluczowych przystankach. Wyświetlają one prognozowany czas odjazdu w czasie rzeczywistym. Dane te powstają na podstawie rozkładu jazdy oraz jego pozycji z systemu lokalizacji GPS.

W zeszłym roku rozpoczęła się rozbudowa tego systemu – o kolejne 101 tablic na przystankach w różnych częściach stolicy. Tramwaje Warszawskie wprowadziły wiele innowacji w wyświetlaczach, to m.in. czujnik szumów z regulacją dźwięku, tryb pory nocnej dla zapowiedzi głosowych, obsługę wielu języków w zapowiedziach głosowych czy generowanie automatycznych komunikatów o wykryciu zakłócenia w ruchu na danej linii. Wprowadzono także nowe piktogramy. Dostawcy tablic są odpowiedzialni za ich bieżącą konserwację, obsługę serwisową oraz naprawy gwarancyjne.

Nowe tablice na nowych trasach
Obecnie ostatnie z ponad setki tablic czekają na uruchomienie – z uwagi na konieczność ukończenia budowy przyłączy elektrycznych. Ponadto Tramwaje Warszawskie planują zamontować kolejne 20 tablic w miejscach, w których już zostały wykonane przyłącza energetyczne.
Nowe tablice pojawiły się też wzdłuż otwartej, pod koniec października ub.r., trasy tramwajowej do Wilanowa, a także będą ustawiane przy kolejnych, budowanych obecnie trasach. W tej chwili w Warszawie funkcjonuje 361 tablic, które stoją na ponad połowie tramwajowych platform przystankowych.
Tramwaje Warszawskie w dalszym ciągu analizują dostępne na rynku rozwiązania w celu dalszej rozbudowy i modernizacji systemu.