W lipcu powstała polska spółka AK Motor Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, która ma zająć się produkcją nowej Syreny. To kolejny krok do tego, żeby auto wyjechało na drogi.
Kultowa Syrena powstała w 1955 roku. Był to samochód, który zmotoryzował Polskę. Od kilku lat trwają prace nad nową Warszawą, a także nad Syreną. Arkadiusz Kamiński, założyciel firmy AK Motor, zapowiedział w maju 2013, że jego celem jest przywrócenie do życia polskiej marki. Nowa AK Syrena Meluzyna będzie autem z przednim napędem. Planuje się umożliwić zastosowanie silników trzy- i czterocylindrowych o różnej pojemności w zależności od poziomu wyposażenia. Jednostka napędowa będzie ułożona poprzecznie z przodu.
Nowa Syrena Meluzyna S to wersja sportowa z napędem na cztery koła. Należy pamiętać, że oryginalne Syreny wielokrotnie brały udział w rajdach samochodowych, dlatego AK Motor również zamierza kontynuować tę sportową tradycję w przyszłości, by ocalić ich rajdowe dziedzictwo.
Pierwszy i główny model, Meluzyna, ma łączyć w sobie styl retro z bardziej sportowymi niż w oryginale proporcjami. Jest to więc droga, którą z sukcesem podążyła marka Mini. W podstawowej wersji L Meluzyna ma otrzymać silnik o pojemności do 1,5 l i trzech lub czterech cylindrach. AK Motor obiecuje miejsce w kabinie dla pięciu osób i bagażnik mieszczący 400-440 litrów, a wszystko przy długości tylko nieznacznie przekraczającej 4 metry. Cena najtańszego modelu ma wynieść ok. 35 tys. złotych. Kosztująca 40-50 tys. złotych wersja Syreny z silnikiem o pojemności 2,0 l miałaby stanowić ofertę zawieszoną pomiędzy odmianą L a sportowym samochodem wyposażonym w silnik 2,5-3,0 l i napęd na cztery koła.