Na placu Trzech Krzyży – przy wylocie al. Ujazdowskich – odsłonięto bruk i tory tramwajowe. W najbliższych dniach ZDM wspólnie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków podejmie decyzję, jak odpowiednio zabezpieczyć miejsce, w którym odsłonięta została dawna infrastruktura drogowa. W pozostałej części placu prace toczą się, choć z uwagi na chęć ochrony ewentualnej infrastruktury pod asfaltem część z nich jest wykonywana bez ciężkiego sprzętu.
Trwa przebudowa placu Trzech Krzyży. Na początku tygodnia wyłączona z ruchu została wschodnia część placu, po stronie Instytutu Głuchoniemych. Po zakończeniu robót geodezyjnych robotnicy przystąpili do rozbierania starej infrastruktury – chodników, krawężników i nawierzchni jezdni.
Przebudowa pl. Trzech krzyży rozpoczęła się od frezowania nawierzchni jezdni na rondzie de Gaulle’a i wlocie ul. Nowy Świat. Na początku tego tygodnia rozpoczęliśmy kolejny etap – zamknięta została wschodnia część placu po stronie Instytutu Głuchoniemych. Wygrodzony został także teren wokół kościoła św. Aleksandra oraz parking po północnej stronie (trójkątny skwer). Dzięki temu udało się wykonać niezbędne pomiary geodezyjne. Aktualnie rozpoczęliśmy rozbiórkę starej infrastruktury drogowej – chodników, krawężników i nawierzchni jezdni. Zakończenie prac we wschodniej części placu nastąpi w listopadzie.
Potem roboty rozpoczną się po drugiej, zachodniej stronie. Wszystkie prace zakończą się na początku 2023 r. W tym czasie kierowcy kierowani są na wyznaczone wcześniej objazdy. Z utrudnieniami muszą liczyć się też piesi i pasażerowie transportu publicznego.
Wygodniej i bezpieczniej
Nasze docelowe plany obejmują obszar od ulicy Smolnej aż do Al. Ujazdowskich. Na zmianach zyskają przede wszystkim piesi i rowerzyści.
Układ tras rowerowych w Śródmieściu zostanie uzupełniony o kluczowy element. Nowe drogi i pasy rowerowe na placu zapewnią połączenie istniejącej infrastruktury dla cyklistów w Al. Ujazdowskich aż do Nowego Światu.
Poprawi się także bezpieczeństwo pieszych i wygoda pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego. Mniej więcej pośrodku placu, po południowej stronie kościoła św. Aleksandra, pojawi się sygnalizacja świetlna, a przejście dla pieszych zyska azyle. Z kolei na wysokości Instytutu Głuchoniemych powstanie nowy przystanek autobusowy, który zastąpi istniejące, rozrzucone po wschodniej stronie placu. W ten sposób pasażerowie będą mogli odjechać z jednego wspólnego przystanku w kierunku północnym.
Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.